• SizziSonny

Hur slutar man bita på huden bredvid naglarna??

Har googlat runt men det finns bara tips på hur man slutar bita på själva naglarna,så det verkar som det bara är JAG i hela sverige som inte biter på naglarna alls,men på huden bredvid finns det någon mer som har gjort det,men lyckats ta sig ur det? hur har ni gjort? Jag har ibland filat med nagelfilen på huden bredvid,så då har det vara fint ett par dar,men sen är jag tillbaka. inte alltid jag biter heller,utan pillar mest. det gör ont och är så in i -PIIIP- fult och äckligt! snälla ge mig tips och råd!

• Svar på tråden Hur slutar man bita på huden bredvid naglarna??
  • Fille Fjonkan

Jag gör det. Men inte så ofta och mycket att jag ser det som ett problem. Jag har alltså inte slutat

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Rebecka75

Jag gör det också. Förr bet jag på naglarna också men efter jag helt plötsligt slutat med det så blir det skinnet.
    Javisst är det fult så jag skulle gärna kunna låta bli jag också men det enda som funkar är att äta på något o det kan man ju inte alltid göra även om jag så gott som alltid tuggar på nåt när jag ser tv / läser o så....

• stenkul

Har du provat att pensla med mandelolja runt nagelbandet och huden närmast? Smakar pyton!

• SizziSonny

hehe,okej,men det spelar ingen roll om det smakar äckligt,är ändå där o pillar.... suck. nu har jag filat huden o smörjt in med nagelolja. får se hur länge det håller denna gången. jag tror jag har klarat MAX två veckor förr,om ens det.... får väl försöka slå rekord med mig själv att klara minst 14 dagar:-P

• Wkd chick

oj jag trodde jag va ensam om det där.. ja du bra fråga. jag vet inte heller tyvärr.. det e jättesvårt..
    'Tyvärr har jag inget tips alls

• Brollie

Just do it. Det är nog som alla "beroenden", man måste bestämma sig och ha en plan! Byt en dålig vana till en annan, tex att du äter en fruk eller nåt när du vill bita.
    Belöna dig med nåt, om du så _bara_ klarat en dag!

• Grannen

Man bestämmer sig för att sluta! Skaffa ngt annat att pilla på. Tex ett pillvänligt armband.

• Kangkurr

ha tuggummin i reserv. märker du att du tuggar så ta genast ett tuggummi

Själv tuggar jag bara när jag ser TV, och nu ser jag i stort sett aldrig TV längre, så både naglar och hud får växa

• mortill31980

tuggar också när jag ser på tv.... biter ibland ner nageln på ett finger så det gör oooont,och sen fortsätter jag på kanten för man tycker det sticker ut lite...och då vill man jämna till,men det blir ju bara värre.....
    man kanske ska testa sånt där "sluta bit på naglarna"-nagaleack som smakar hemskt...
    sparar jag mina naglar så de blir lagom långa,då skivar dom sig istället,så jag har nog dåligt kvalitè.

• Mojsit

Jag är just nu skitglad! Har som du bitit och pillat hela mitt liv, det blöder och gör ont men det struntar man i. Har nu hållt upp ca 2 månader, pillar fortfarande pyttelite men det går framåt varje dag! Det första jag gjorde va att bestämma mig. Steg två, fila ner skinnet runt om med nagelfil, sedan har nyckeln för mig varit handkräm! Det mjukar upp och läker förbannat bra med handkräm, fungerar även om man är sugen att pilla!!

Svar på tråden Hur slutar man bita på huden bredvid naglarna??