• Hugos mamma 2008

När började ni att använda babysitter till era prematurer?

Jag har en liten fundering. När kan man börja använda babysitter till en 2 månaders för tidigt fött barn. Han är nu snart 12 veckor okorrigerat. Finns det någon speciell babysitter som är bättre för våra för tidigt födda barn ? Skulle vilja ha lite tips och råd.

• Svar på tråden När började ni att använda babysitter till era prematurer?
  • Tualisa

Vi använde babysitter från att Alva var kring 2 månader okorrigerat..vi har en sån som går att lägga helt plant. Det viktiga är väl att dom inte ska sitta böjt så länge, samma sak i biilbarnstolen.  Nu är hon 4 månader okorrigerat och sitter i allafall 15 minuter åt gången, halvsittande. Tror att du kan prova dig fram. Alva säger till närhon är missnöjd.

Lilla Alva är här
  • Therese33

Tycker du skall prova dig fram, dom säger till om det inte är ok..

• twinstar

Vi började när vår dotter var nästan 3 månader okorrigerat och 1 månad korrigerad ålder!

• Mamma080413

Vi började använda våra när killarna var 2 mån tror jag. Och dom kom 2 mån förtidigt.
    Babysittern vi har är jätte bra, dom kan ligga ner i början och sen kan man sätta dom upp. köpt på babyland för 420 kr..Jättebra är de i af

• MsBeauty

Hmm, jag tror han var 1 månad korrigerat och då 5 månader okorrigerat. Men då var det inga längre stunder..

• hejpa

vi hade också babysitters som man kunde ställa in så de låg rätt så plant. våra är från fischerprice.
    tror vi började använda dem rätt tidigt, först med en liten kudde som de låg på, och sen utan.
    nu har de tröttnat på dem dock, hehe

• Maorie

Vad är det här med korrigerat och okorrigerat ?

Vår son är också prematur. Född 1 månad för tidigt, men det är aldrig någon som nämnt nåt om korrigerat osv..

• Hemliga 72an

Min son är född 2 månader för tidigt. Vi åkte hem när han var 12 dagar och då la jag honom i babysittern. Det är en sån som man kan lägga helt ner i liggande.

• Hemliga 72an
    Maorie skrev 2008-09-28 16:37:15 följande:
    Vad är det här med korrigerat och okorrigerat ?Vår son är också prematur. Född 1 månad för tidigt, men det är aldrig någon som nämnt nåt om korrigerat osv..
    1 månad räknas inte som prematur därför har dom aldrig korrigerat till barnets egentliga födslodatum.
  • Maorie

Hm.. räknas som prematur gör han visst, eftersom vi fick ligga på den avdelningen i 6 dagar. Där kallades han iaf prematur.

Svar på tråden När började ni att använda babysitter till era prematurer?