Inlägg från: Hemliga 72an |Visa alla inlägg
  • Hemliga 72an

När började ni att använda babysitter till era prematurer?

Min son är född 2 månader för tidigt. Vi åkte hem när han var 12 dagar och då la jag honom i babysittern. Det är en sån som man kan lägga helt ner i liggande.

• Hemliga 72an
    Maorie skrev 2008-09-28 16:37:15 följande:
    Vad är det här med korrigerat och okorrigerat ?Vår son är också prematur. Född 1 månad för tidigt, men det är aldrig någon som nämnt nåt om korrigerat osv..
    1 månad räknas inte som prematur därför har dom aldrig korrigerat till barnets egentliga födslodatum.
  • Hemliga 72an
    Maorie skrev 2008-09-28 16:42:53 följande:
    Hm.. räknas som prematur gör han visst, eftersom vi fick ligga på den avdelningen i 6 dagar. Där kallades han iaf prematur.
    Min dotter är född i månad för tidigt och vägde 2225 gram och var 41 cm lång. Hon var ingen prematur!
  • Hemliga 72an
    twinstar skrev 2008-09-28 16:58:22 följande:
    Alla födda före vecka 37 räknas som prematur har jag lärt migoch neonatal tar emot alla barn som behöver extra vård efter förlossningen. Neo är inte bara för prematurer! Även fullgågna och överburna kan hamna där.
    Min dotter är född i vecka 36 och i helsingborg går dom efter vikten. Under 2200 gram så är det neo barn. Hon klarade det med 25 gram så jag räknar inte min dotter som prematur.
Svar på tråden När började ni att använda babysitter till era prematurer?