• hejpa

När började ni att använda babysitter till era prematurer?

vi hade också babysitters som man kunde ställa in så de låg rätt så plant. våra är från fischerprice.
    tror vi började använda dem rätt tidigt, först med en liten kudde som de låg på, och sen utan.
    nu har de tröttnat på dem dock, hehe

• hejpa

bara för att man legat på neo betyder det ju inte att man har prematurbarn.

• hejpa
    Maorie skrev 2008-09-28 19:19:59 följande:
    Nej, men om de kallar ens barn för prematur, då litar jag på att de ser den som prematur.
    ja, jag vet inte vilka man räknar som prematur, så jag hoppas att de på sjukhusen kan det ;)
    din var ju för tidigt född, så då blir han väl prematur. sen om han var en sjuk prematur är ju en annan fråga. är nog oftast det man tänker med prematur, sjuka små bebisar liksom.
  • hejpa

jag menade bara att det är det man tänker.
    så fort ett barn är för tidigt född så tänker inte jag på det som prematur. jag anser t.ex inte att barn som är födda i v.36 är prematur. men det är för att jag ser prematur som nåt negativt, nåt litet.
    sen säger jag inte att det ÄR så.

mina barn föddes v.26+2 och var inte heller direkt "sjuka" mer än att de inte kunde andas själva och allt det där. och det är väl att vara sjuk ändå tycker jag. fast det inte är en sjukdom, ja ni fattar! :)

det här blev ju helt OT förresten..

• hejpa
    malinorebro skrev 2008-10-03 07:30:04 följande:
    Mina tjejer är födda v 37+3 vägde 1975g och 2160 det står i läkar raporten något prematur ???? hur ska man tolka det då? de är ju inte prematur bara väldigt små?
    ja, det lät lite luddigt måste jag säga. "lite prematur" liksom :P
Svar på tråden När började ni att använda babysitter till era prematurer?