• Maorie

När började ni att använda babysitter till era prematurer?

Vad är det här med korrigerat och okorrigerat ?

Vår son är också prematur. Född 1 månad för tidigt, men det är aldrig någon som nämnt nåt om korrigerat osv..

• Maorie

Hm.. räknas som prematur gör han visst, eftersom vi fick ligga på den avdelningen i 6 dagar. Där kallades han iaf prematur.

• Maorie

Ja det va ju iaf himla konstigt att vi låg på den avdelningen dådå.

• Maorie
    hejpa skrev 2008-09-28 17:18:41 följande:
    bara för att man legat på neo betyder det ju inte att man har prematurbarn.
    Nej, men om de kallar ens barn för prematur, då litar jag på att de ser den som prematur.
  • Maorie
    hejpa skrev 2008-09-28 19:30:13 följande:
    ja, jag vet inte vilka man räknar som prematur, så jag hoppas att de på sjukhusen kan det ;)din var ju för tidigt född, så då blir han väl prematur. sen om han var en sjuk prematur är ju en annan fråga. är nog oftast det man tänker med prematur, sjuka små bebisar liksom.
    Ja precis.. är väl nåt sånt. Sjuk var han inte så.
  • Maorie

Aaa jo.. bara det att ordet prematur får en att tänka "sjuk". Fast det inte är så.

• Maorie
    kabele skrev 2008-09-30 15:40:06 följande:
    Förlåt korrar mig självMed för tidigt född (prematur) menas barn som är födda före 38:e graviditetsveckan. Det nyfödda barnet väger då ofta mindre än 2500 gram. Även en del barn, som föds i normal tid har emellertid en vikt under 2500 gram. Dessa barn benämns "lätta för tiden". Orsaken kan vara en kromosomrubbning, infektion eller att moderkakan inte har fungerat. Rökning är en annan viktig orsak till låg födelsevikt
    Står prematur i förlossningsjournalen, så vår son är prematur. Vägde 2840 så han va inte en sjuk prematur, men prematur är han.
Svar på tråden När började ni att använda babysitter till era prematurer?