• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Låter bra Franka! Bunkra upp med bra filmer och böcker. Har du ont? Eller är det "bara" det att du blöder lite? För det är ju många här som blött ibörjan utan att det varit ngn fara. Äter du prednisolon nu?

• Idun 78

HK, vad spännande! Nu håller jag tummarna så knogarna vitnar för ett plus framöver. Hur mår du annars? Och hur är det med de kroppsliga smärtorna?

Poppy vännen, jag tänker så på dig. Hur mår du?

Lycka, det är ju snart v.12! Vad härligt!

Franka, inga fler blödningar hoppas jag?

Kramar till er alla!

• Idun 78

Franka, NEEEJ!!!! Dumma dumma dumma! Om du har ont också så kanske du ska åka till akuten trots allt för att se hur det ser ut. Kram

BP, vilken vecka är du i nu? och när var du på ul sist?

• Idun 78

BP, jag gjorde ul i v. 11+2. Jag tror det kommer gå jättebra imorgon. Den tiden som du är i just nu är jätteläskig för symtomen kommer och går hela tiden, men det kommer gå bra det är jag bombis på. Vart fick du vul/ul ngnstans?

Franka, hur har det gått idag? Hoppas så att allt såg bra ut!

EGO, har jordens mensvärk sedan ngra dagar tillbaks. Den kommer och går men är väldigt molande och otrevlig. Var hos min BM idag, en riktig kärring, som som vanligt inte sa så mkt alls. Fick dock lämna ett urinprov. Lyssnade själv med AS igår så jag vet att skrutten lever. Troligtvis är det väl bara växtvärk, magen har vuxit jättemycket senaste veckan, men det känns fortfarande olustigt med värken.

• Idun 78

Lycka, jag säger samma till dig som till bp - det kommer gå bra! Bombis! Jag hade likadant i de där veckorna 9-12, symtomen kunde försvinna i över en vecka för att sedan komma tbx. Skitläskigt men tydligen helt naturligt. Från v13 försvann alla symtom helt, fram till nu när magen växer som bara den och jag har fått mensvärken från helvetet.

• Idun 78

Franka, åh det är så härligt allting att jag nästan börjar gråta! Jag är så glad för din skull! Ligg nu bara hemma och vila.

Lycka och BP, vad härligt att det gick bra idag!

a80, jag förstår din oro över utlandssemestern. Personligen tyckte jag det var jättenervöst att vara i Japan i två veckor och därmed väldigt lååångt borta från svensk sjukvård. Samtidigt var jag lite stolt över mig själv som vågade vara som vanliga gräddfilsgravida som hade rest utan att blinka. Ngnstans gäller det att våga bemästra oron så att den inte tar överhanden helt, men det är jättesvårt och gränsen för vilken oro man ska få tillåta sig och vilken man bör bemästra är nog väldigt individuell. Jag tycker inte du ska resa om oron är dig övermäktig, men om du tror att du fixar det så lovar jag att du kommer vara väldigt stolt över dig själv efteråt.

Själv åkte jag till akuten idag. Fixade inte längre mensvärken och ville försäkra mig om att det bara var växtvärk och inget annat. Men allt såg bra ut! Jätteskönt.

• Idun 78

DND, jag kan inte påstå att jag alltid märkt av ÄL, varken av äggstockarna eller att jag har ngt ÄL-sekret, men det verkar ha gått bra ändå (åtminstone 3ggr) så min gissning är att det nog inte betyder ngt alls. Vissa har mer ÄL-sekret, andra mindre och vissa inget alls.

• Idun 78

Gör det DND! Och delge oss sedan det spännande resultatet!

• Idun 78

Finesssan, vad grymt att Vida sov så länge. Det måste ju känts som himmelriket. Vad tror du orsakade detta under?

• Idun 78

DND, både jag och Krusbär har uppdaterat behandlingslistan i dagarna.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8