Hej alla vänner!
Bling, shit vad hårt prövade ni är. Jag tänker supermycket på er och hoppas så att din man snart blir kvitt cancern. Hur mår ni? Tar ni er igenom vardagen? Jag är iaf. väldigt glad att se dig här! Massa kramar
Poppy, ja visst är den bra Dr Beers bok! Jag fick många aha-upplevelser när jag läste den - och den ger hopp!
Finesssan, bra att du har mailat dem om att ta upp mer kring upprepade mf. Det måste börja bli mer fokus på den här problematiken. Jättebra initiativ!
Krusbär, så skönt att du fått en tid ganska snart. Har du tagit ledigt fram tills dess och vilar, eller hur gör du? Blöder du ikväll också?
Kajaloo, jag förstår precis dina känslor. Jag har också supersvårt att hantera alla gravida vänner runt omkring (och då är jag ju just nu ändå gravid själv). Dessutom känner jag massa puckade människor som går och skaffar barn till höger och vänster med killar som de bara känt i några månader, och sen tar det så snart slut per omgående och vem är det som är förloraren då - jo barnet! Det där har jag skitsvårt att hantera! Själv lever man i ett superstabilt förhållande och vill inget annat än att ge sitt barn en trygg uppväxt. Bitter - jag? Men det är, som så många kloka kvinnor sagt här inne, nog bäst att försöka lära sig att acceptera sina känslor (även om man själv är kluven inför dem, för de är ju så "förbjudna"). Sen får man se vilka vänner som väljer att stanna kvar, och vilka som blir rädda och dra.
Mikes Bride, suppergrattis! Vilken härlig surprise!
Tack Nitha för länken! Du har så rätt i att fler borde få upp ögonen för detta och inte känna sig så ensamma mitt i sorgen. Bra initiativ! Och vad härligt att du till slut fick dina tre älskade barn.
Vinkar till Cia, DND, Mwb, Franka, Lycka, BP och er andra!