• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mwb, jo tack det är ganska bra. Vad gäller gravbesked är det ju bara ngt man måste leva med, men det är inte så lätt alltid. Skönt att jag har er att ventilera med. Magen mår bra, just nu känner jag inte av bebisen så mkt, men väntar spänt! Å, vad jag håller tummarna för en snar ÄL.

AHöst, tack för artikeln! Där kanske jag har svaret på hur jag ska göra när jag slutar med T i v.37 - jag ska tjata mig till att få Heparin istället.

God natt alla ni vackra människor!

• Idun 78

Hej alla vänner!

Bling, shit vad hårt prövade ni är. Jag tänker supermycket på er och hoppas så att din man snart blir kvitt cancern. Hur mår ni? Tar ni er igenom vardagen? Jag är iaf. väldigt glad att se dig här! Massa kramar

Poppy, ja visst är den bra Dr Beers bok! Jag fick många aha-upplevelser när jag läste den - och den ger hopp!

Finesssan, bra att du har mailat dem om att ta upp mer kring upprepade mf. Det måste börja bli mer fokus på den här problematiken. Jättebra initiativ!

Krusbär, så skönt att du fått en tid ganska snart. Har du tagit ledigt fram tills dess och vilar, eller hur gör du? Blöder du ikväll också?

Kajaloo, jag förstår precis dina känslor. Jag har också supersvårt att hantera alla gravida vänner runt omkring (och då är jag ju just nu ändå gravid själv). Dessutom känner jag massa puckade människor som går och skaffar barn till höger och vänster med killar som de bara känt i några månader, och sen tar det så snart slut per omgående och vem är det som är förloraren då - jo barnet! Det där har jag skitsvårt att hantera! Själv lever man i ett superstabilt förhållande och vill inget annat än att ge sitt barn en trygg uppväxt. Bitter - jag? Men det är, som så många kloka kvinnor sagt här inne, nog bäst att försöka lära sig att acceptera sina känslor (även om man själv är kluven inför dem, för de är ju så "förbjudna"). Sen får man se vilka vänner som väljer att stanna kvar, och vilka som blir rädda och dra.

Mikes Bride, suppergrattis! Vilken härlig surprise!

Tack Nitha för länken! Du har så rätt i att fler borde få upp ögonen för detta och inte känna sig så ensamma mitt i sorgen. Bra initiativ! Och vad härligt att du till slut fick dina tre älskade barn.

Vinkar till Cia, DND, Mwb, Franka, Lycka, BP och er andra!

• Idun 78

Mikes bride, vem är denna underbara läkare? Finns hon i Sthlm?

• Idun 78

Bling, vilket sammanträffande! Jag går också på Nutid, fast hos Linda A (men jag har förstått att Linda F nog är strået vassare ). Så gå dit Finesssan - de är jättetrevliga där!

Finesssan, jo jag mår bra. Tyvärr hade jag en sån hemsk hemsk dröm inatt. Jag drömde att min bebis dog i magen. Usch det var så fruktansvärt. Jag kunde såklart inte somna om och till slut tog jag fram Angelsounden. Kunde inte höra så tydligt som jag gjorde sist, men jag är ganska säker på att jag iaf. hörde hjärtljuden. Ngn timme senare började bebisen även puffa lite, vilket lugnade lite. Men jag sitter ff helt skakis och bara darrar och mår skit. Vet nog dessvärre vad som orsakade drömmen också. Fick besök av en vän igårkväll. Hon är jättesnäll men sedan vi började försöka skaffa barn så får jag sådan ångest när jag träffar henne. Hon vill nämligen också gärna ha barn, men vi kan inte riktigt prata om det, och därför känns det istället som ngn slags kapplöpning när jag träffar henne - det blir jätteångestframkallande.

• Idun 78

Cia, det lugnar lite att du också drömde det och att det uppenbarligen inte var ngn sanndröm eftersom lille A är här. Vad skönt att du äntligen får komma till reumatologen, även om jag innerligt hoppas att du inte har reumatism. Men varför har det inte misstänkts tidigare om du har haft ont sedan -02 och både din mamma och mormor har det?

• Idun 78

Finesssan, jo den sparkar lite vilket lugnar, men usch för hemska drömmar - de sätter sig i ryggmärgen.

Krus, vad tråkigt att du har en dålig dag. Men jag tror på dig och pyret! Men nu får blödningarna sluta tycker jag. *bestämd*

DND, kan tyvärr inte hjälpa dig för jag kan inget om det där. Det enda jag vet är det som Krus redan berättat om FSH/LH-kvoten, för där hade även jag indikationer på PCO (fast mig veterligen har min ÄL aldrig krånglat). Du gör helt rätt i att gå hem tidigt idag, det tänker jag också göra.

• Idun 78

Kajolajo, vad fruktansvärt att ni inte får bli utredda! Gäller det även om ni går privat (men landstingsfinansierat)?

• Idun 78
    Finessan skrev 2008-12-12 15:20:50 följande:
    Inga fler tips på bra frisörer förresten?
    Va, dög inte Nutid?
  • Idun 78

Kajolajo, fin smiley. Men jag håller med Bettan, lever de på 1800-talet? En undran, kan ni inte uppge att ni bor på samma adress? Kollar de verkligen upp folkbokföringsadressen?

• Idun 78

Ah då förstår jag Kajolajo. Vi har alltid fått fylla i blanketter med namn, adress etc. så då tänkte jag att du ju bara kunde ljuga, men ni har uppenbarligen modernare saker i Gbg än i Sthlm. Skit också.

Ego, här är stora gråtkvällen! Är gräsänkling för kvällen och hyrde jordens sorgligaste film - har suttit och hulkat som en galning. Men kanske var det bra - hade uppenbarligen en hel del gråt som skulle ut.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8