• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Lilleskuttan, v18. Ja det kan nog vara så. Jag tycker att jag nog blivit bredare på sidorna, så bebis kanske har smetat ut sig lite? Vad skönt att du upplevt samma sak. Jag försöker att inte oroa mig, men det är inte helt lätt.

BP, ja magen ändrar ju sig hela tiden, beroende på om jag nyss ätit osv, så det är ju inte helt lätt att säga huruvida den blivit mindre på riktigt eller om tex bara svullnaden gått ner. Ska försöka hålla mig fram till rUL om 1½ vecka, då får jag veta. Hur är det själv? Borde inte du vara över den magiska v.12-gränsen snart?

• Idun 78

Lilleskuttan, ja det vore härligt om man kunde börja känna av bebis snart. Jag har moderkakan i framvägg dock, och då har jag förstått att det ibland kan ta ett tag innan man känner rörelser. Jag har ibland tyckt att jag känt ngt men jag är inte säker.

BP, åh då är det inte långt kvar till 12+0. Jag förstår att det är supernervöst att sluta med sprutorna, det hade jag också tyckt. Själv tar jag ff 1T/dag trots att drB tyckte jag skulle sluta vid 12+0.

• Idun 78

a80, vad härligt att resan gick bra! Kunde nu njuta ngt av Warszawa också? Ja, vi får väl se när sparkarna kommer. Än så länge lyser de med sin frånvaro... Men just den biten är jag inte så orolig över eftersom jag vet att det kan ta längre tid när man har moderkakan i framvägg. Jag försöker tänka som FinnJonna just nu: "välja Tillit".

• Idun 78

Cia, nej jag verkar också ha en väldigt lugn krabat, h*n har varit väldigt lugn på samtliga UL jag varit på. På sin höjd har h*n viftat lite med en arm eller ett ben, men inga kickboxningar precis. Tyvärr.

Franka, lycka till idag! Är det till Sophiahemmet du ska? Tyvärr försvinner dock inte oron efter v.13 som jag trodde, den verkar snarare bli värre vartefter tiden går. Ju mer man inser att drömmen faktiskt kan bli sanning, ju mer fasar man för att det kanske ändå skiter sig.

• Idun 78

Härligt Franka! Och är det liggande bebis vill att du ska vara så får det bli så. Bara att bunkra upp med mkt bra filmer! Kanske sticka ngt?

• Idun 78

Finesssan, det låter som en superbra plan! Jag längtar redan till nationaldagen!

Hej HK, hur är det med dig? Börjar väl bli dags för dig att testa snart va? Håller tummarna stenhårt!

• Idun 78

Bling, vad är det för j-la fasoner från en doktor. Jag blir så trött! Inte nog med att vänner och bekanta kläcker ur sig såna floskler, när t.o.m. doktorer gör det.... *arghhh* Jag förstår verkligen att du inte vill gå tbx till henne. Samtidigt är det ju synd om hon nu hade kunnat vara en länk till att få prover gjorda och analyserade i USA. Jag hoppas verkligen att ni hittar en ny, om ni nu inte bestämmer er för att åka till USA och få allting fixat där på plats. Är det DrBeers klinik ni hade tänkt att åka till isf, eller har du hittat ngt annat? Massa kramar till både dig och din man, jag hoppas så att våren blir ljusare än denna höst varit för er.

Poppy, jag har läst boken, vi har ju talat lite om det tidigare. Förhoppningsvis hittar du ngt matnyttigt i den, jag gjorde det iaf. Den går ju igenom ganska många olika scenarion, både kring varför man inte får barn, om det beror på svårigheter att bli gravid, missfall, stillbirth etc, och också olika anledningar till att dessa hemska scenarion inträffar. Man behöver inte läsa boken från pärm till pärm utan kan välja ut de kapitel man tror är mest relevanta för en själv. Jag hoppas att den kanske kan ge lite ljus i mörkret. Kram

• Idun 78

HK, åhnej. Vad otroligt ledsen jag blir för din skull... Jag hade hoppats så att det skulle funka för er den här gången och jag förstår så väl dina känslor av tomhet nu när det inte gick. Men du, du är allt annat än värdelös och det kommer att funka någongång! Absolut! Massa massa massa kramar

Lycka, det är lite panikartat med AS. Jag får hjärtklappning när jag tar fram den varje gång av rädsla för att inte hitta hjärtljudet. Första gg tror jag faktiskt, med facit i hand, att vi inte hittade hjärtljudet, det var nog bara mitt egna hjärta jag hörde. Men sen, efter att ha hört hjärtljudet hos BM vet jag bättre vad jag ska leta efter och då har det gått bra - men ibland tar det en stund så ha med det i bakhuvudet när du testar första gången. Det kan ta tid! Men inget slår känslan när man väl hittar hjärtljudet - ren kärlek.

• Idun 78

Lycka, ja det blir mkt lättare ju längre tiden går, tycker jag iaf.

• Idun 78

Mamarazzzi, kan så väl det där med att mensen är sen och man börjar hoppas. Det är skit! Och nej, tyvärr har man ju inte den blekaste aning om när man kommer att bli gravid, det enda man kan hoppas på är att man kommer att bli det så småningom. När vi började försöka skaffa barn planerade jag ev. framtida jobb, resor, ny bostad etc. utifrån att jag snart räknade att bli gravid (mf fanns inte i min tankevärld då). Efter mitt första mf slutade jag dock helt med att planera. Under året som gått har vi planerat resor som vanligt, jag har bytt jobb etc. Min poäng är att det går inte att planera utifrån en ev. graviditet, det är bättre att försöka leva på som man hade gjort om man inte försökt bli gravid. Med den lilla skillnad dock att man ff gör allt i sin makt för att bli gravid, samt reda ut sina mf-trassel.

DND, jag har aldrig plussat innan BIM, och har haft väldigt svaga plus på BIM (med flera olika tester), så jag hade nog väntat några dagar extra. Men allt beror ju på om man brukar kunna plussa tidigt eller inte. Vad spännande att det snart är dags för BIM!!! Jag håller alla tummar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8