• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

bp - Aha, köper du dina vitaminer på hälsokost eller var köper du dem?

Vi gjorde ul förra veckan och då var jag i 9+2, om DrB har ul vet jag faktiskt inte. Har du någon tid bokad?

Cia - om du har möjlighet får du gärna göra det!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

DND - då får vi hoppas på att dina värden sjunkit lite nu då.
    Jag har fått telefontid med en medicinläkare på torsdag för att prata om mina thyroideaprover, så vi får se vad han säger om TPO.ak  mm

bp - ja, det är skönt att ha en tid att räkna ner till.

Vi ska iväg om en vecka igen.

Jag har också för mycket vita blodkroppar men både Dr B och sköterskan jag pratade med på spec.mvc sa att det var normalt vid en grav.

mamarazzi - knasigt med varken + eller mens. Hoppas det ordnar, du kanske har fått för mycket sol

Cia - kan det inte vara så att du har känningar fast äl inte är på G. Jag gick i nästan 6 månader och trodde jag hade äl för det kändes så, men nix vad fel jag hade det.
    Vet inte om läkaren borde ha sett att ngt var på G så långt före äl.

Poppy - skönt att höra att du tagit dig genom gårdagen. Skänt också att du fick en läkaren som var bra. Kram

a80 - vad skönt att allt såg bra ut idag, Grattis!

Idun - jag kan tänka mig att det var trassligt med maten för dig, vi hade lite av samma problem i Italien med kyparen som INTE ville prata eng med oss, men många skratt fick vi.

Härligt att få höra hjärtat!

• Lycka77

Mrs Bluebird - välkommen till oss. Beklagar dina mf och grattis till din grav!

Vi är nog många här som tyvärr har liknande erfarenheter som dig.
    Har du fått ngn utredning? Har du ngn behandling denna gång?

Iske - håller tummarna för dig imorgon!

• Lycka77

Poppy - Du har inte varit ego och du ska absolut inte be om ursäkt för att det känns som att du inte kommenterat vad vi andra har på gång just, vi förstår alla vad du går igenom nu och det viktigaste är att du tar hand om dig själv och de dina.
    Hur känns det idag, har du ont?

HK - grattis till äp!
    Fy, nu har du några jobbiga dagar framför dig. Håller tummarna!

Iske - grattis!

Välkomna Erika och Saga Carolin.

• Lycka77

ok???? vad menade hon med det tro??? Vad var det för pucko-läkare???

• Lycka77

Finesssan - ja, det har hon faktiskt gjort men det var innan hon var och hälsade på dig så vi kom aldrig fram till var på gatan du bor, den är ju ganska lång. Vi bodde i huset brevid Konsum (om det finns kvar)
    Trevligt område, kan sakna det ibland.

• Lycka77

Spirit - ja, det kan man verkligen fråga sig. Men det verkar ju iaf som att det är lite på gång just nu, hoppas att det ger något.

bp - ringde du Dr B och frågade om de vita blodkropparna eller kände du dig nöjd med svaren du fick här?

Jag har pratat med läkaren idag och mina thyroidea prover var bra enl honom och TPO-ak var inte mycket att bråka om, så jag får väl känna mig lugn i den frågan nu.

Jag har haft, och har fortfarande, mycket värk i äggstockarna, vad kan det vara? Gör äggstockarna något nu, producerar nåt eller liknande, eller varför har man ha ont i dem? Någon som vet?

• Lycka77

emma - skönt att du fått träffa en bra läkare, de brukar kunna vara sällsynta i denna bransch.

Cia - jag tror att det är äggstockarna men säker kan jag ju inte vara. Jag tycker jag känner igen känslan sedan stimulering vid IVF, men jag vet iof inte hur det känns att ha ont i ljumskkanalerna, kanske får googla lite på det.

• Lycka77

Franka - GRATTIS!
    Hoppas att blödningarna är ofarliga och försvinner snart så du slipper oroa dig.
    Har ingen erfarenhet om prog och blödningar, men man är ju där och retar lite så det borde väl mycket väl kunna beror på det.

Linan - Skönt att vara i v33 och härligt att allt verkar bra.
    jag är i 10+5 idag. Då ska jag ta och googla lite på ligamenten då

a80 - Skönt att det gick bra hos bm idag. Känner du dig lugnare nu när ni sett att allt var bra på rutin-ul?
    När började du lyssna med ditt AS?

• Lycka77

HK - grattis till ET! Tråkigt att det inte blev några till frysen.
    Jag har alltid har återföring på dag 2, har max haft 2 bra på dag 2 så ingen idé att ge sig på långtidsodling här inte.

Franka - jobbigt att blödningarna inte avtar, håller tummarna för dig!

mw - värken är spårlöst borta, likaså alla mina andra symptom, vilket självklart känns lika läskigt som att ha ont, om inte värre. Katastroftankarna kommer snabbt krypande.
    Hur går det för dig med dina åkommor, är du frisk nu?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8