• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MTA - skönt att det såg bra ut idag, och att du fick ta proverna, nu hoppas vi på att allt ser bra ut nästa vecka också och att du får lite mediciner då.

HK - många många kramar, du är inte alls värdelös som människa, även om jag vet att känslorna av det finns där just nu.

Finesssan - blågel, tackar, noterar.

mwb - japp ni kommer att få var så säker!

De första proverna tog jag redan i v.6 och då fick jag öka på dosen, sen tog jag prover igen i v.10 och då låg de bra och så ska jag ta prover igen om 2 veckor, så får vi se hur de ligger då. Ska du iväg och ta prover snart?

bp - jag vet faktiskt inte hur det är i förhållande till ul. På vissa ställen har jag läst att det är värre än ul och på andra att det inte alls är lika farligt. Men som jag mår just nu så finns det inte riktigt något val för mig, mitt liv fungerar inte med denna oron som jag känner nu.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Första omgången prover togs genom Lucina och vi hade tid för vul hos dem veckan efter och då fick vi även svar på proverna, så en vecka tog det innan vi fick svar. Skönt att du får komma iväg och ta proverna, vad har ditt TSH legat på tidigare? Har du även fått tid för vul på Lucina?

• Lycka77

MizzT - härligt att allt fortfarande var bra!

Cia - jag var in och röstade i fm, hoppas hon vinner nu!

Franka - jag har haft riktiga problem med magen och försökte med katrinplommon mm när jag tillslut fick tipset om Dinkelgröt, så nu äter jag en portion Dinkelgröt varje dag och tillsätter ung 1 msk krossade linfrön extra, och det hjälper verkligen, rekommenderas!!

Vi fick vår AS med posten idag, beställde den ju igår, otrolig snabb leverans!
    Först lyssnad jag och hörde en snabb snabb puls men när maken skulle lyssna så försvann den och sen hittade vi en lite långsammare, men fortfarande snabb puls, men det visade sig att det var jag som hade en puls på 120 (!) Sen letade och letade maken och tillslut så hittade vi den lille  ca 160/min , lite svårt att räkna när det slår så snabbt dock.

Kommer det att bli lättare och lättare att lyssna?

• Lycka77

GRATTIS strumpan!!

DND - tråkigt att det blev minus idag. Du har alla mina tummar och fingrar inför kommande tester!

mwb - det är ju jättesvårt att jmf hur starka testerna är, skapar oftast mer oro än det gör nytta, även om jag gjort det själv flera gånger. Det är jättebra om du kan ta "en dag i taget", men även det är ju lättare sagt än gjort.

bp - aha, fortsätta med sprutorna alltså, är det DrB som ordinerat det eller, hur länge ska du fortsätta?
    Förstår att du börjar bli sugen på att få en ul-tid, jag har en bokad om ca:1,5 vecka och jag räknar dagarna dit.

Finesssan - tråkigt att V reagerat med feber, blir det ännu trassligare med sömnen då kanske?

• Lycka77

Här kommer också ett gäng tummar:

Idun - spännande med rul! Har du inte börjat anv mammakläder än, hur klarar du dig?

När började ni andra med mammakläder?

DND - hoppas att det inte är "falska symptom" denna gång!

mwb - hoppas det går bra på onsdag!

Franka - vad skönt att blödningen avtagit, hoppas det inte kommer åter!

Här är alla symptom borta, väldigt läskigt.... till och med mina lite större bröst är återigen normala fy för detta

• Lycka77

Idun- Aha, min mage börjar få trångt i mina vanliga byxor nu, det går ju bra så länge man står upp men att sitta ner är inte skönt och äta ska vi inte prata om.

Skönt att höra att fleras bröst verkar ha "gått tillbaka igen"

• Lycka77

mwb - FAAAAN, åhhh vad ledsen jag blir, Nej - det var inte så det skulle gå denna gång!!!!
    många många kramar

MTA - Nej!!! Vad grymt, att först få beskedet att vara gravid och sedan detta....
     Många kramar till dig med

DND - vad tråkigt med minus, hoppas att det inte håller i sig

Bettan och Limas - välkomna till oss och beklagar era mf

Franka - min molvärk har kommit och gått hela tiden och finns fortfarande kvar, ibland var det borta i 2-3 dagar för att sen komma till igen och för att sen försvinna osv....

Idun - grattis till bra rul!!!

Iske - håller tummarna för dig imorgon!

• Lycka77

Tack själv Cia!
    Det var kul att träffa E igen, hon har ju blivit stora damen och var så duktig och väluppfostrad, och A såklart var det mysigt att se igen, och självklart dig också!

• Lycka77

en åhhh nej..... det finns inga ord att skriva till er Bling... jag beklagar verkligen, det är så orättvist... önskar att det fanns något att göra för er.... men vi finns här för er/dig när du orkar eller behöver oss... många många många kramar

• Lycka77

Iske och Franka - grattis till härligt vul-resultat!

MTA - hoppas du kan få lite svar av kk idag!

mwb - håller tummarna för dig! Tror som Krusbär att en överhoppad/glömd progg inte borde kunna ge katastrofala följder

Cia - återigen tack för dina avlagda byxor, jag har haft de svarta på jobbet idag och de var så sköööna.

ego: har haft läskigt ont i magen från igår kväll, har dock blivit lite bättre sen igår då jag inte kunde stå upp pga att magen "krampade" samt att jag vaknat under natten med smärta. Nu gör det mest ont när jag går och när jag reser mig samt att jag har ont i rygglutet. Det känns inte alls som tidigare då det mest molat och då har jag antagit att det varit växtvärk jag kännt, denna smärta är mera intensiv. Ngn som har ngn åsikt om vad detta kan vara. Jag själv misstänkte uvi, men har tagit hemmatest och det visade inget, kan man få infektion i livmodern?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8