• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Inte konstigt att det inte kom några muffins idag då Trist med avstämning Cia, jag var och handlade för nästan samma summa idag och oroade mig för avstämning då det var länge sedan jag fick det, men jag klarade mig tack och lov.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

DND - vad tråkigt, det där minuset är hemskt att se *kram*

• Lycka77

Hoppas det går bra hos läkaren idag iaf

• Lycka77

Cia, Japp det är till spec vi ska idag.

Bling - Mikes bride ska ju ta prov på livmodern (om hon inte redan har gjort det). Kan det vara samma undersökning som du är ute efter?

• Lycka77

Poppy - Nej nej nej, jag vill inte tro att det inte ska gå bra för dig denna gång, men jag förstår så väl din oro. Håller tummarna så hårt för att det ser bra ut på torsdag *många kramar*

DND - det var tråkigt att höra *kram*

Mizz T - härligt, grattis!

Välkommen Zoya och beklagar dina mf.

Japp, det gick bra för oss idag, så otroligt skönt, det är läskigt vad nervös man är innan man ser den lilla. Idag gjordes faktiskt inte vul utan ul och vi fick se både i 2D och 3D. Eskimån var runt 30mm och vi såg både armar och ben och fick en liten vinkning, helt otroligt.

• Lycka77

Tack a80 och Cia!

Hmm Eskil, jag vet inte riktigt jag, det måste jag nog fundera lite på......

Vi landade på Texas Long Horn, maken blev sugen på revbenspjäll när han inte fick sushi som han eg ville ha, och där var det mumsig!

• Lycka77

Japp, vi fick med oss bilder både i 2D och 3D men de är lite suddiga då det var lite svårt att få helt bra skärpa pga hull, som läkaren så snällt sa han erbjöd sig göra vul för att få bättre bilder, men vi tyckte att det kändes onödigt.

• Lycka77

Jag skulle inte rekommendera någon att ta p-spruta, för mig var det inte alls bra, hur dåligt det var märkte jag inte fören efter jag slutat med den.
    Känslomässigt var jag "nollad" väldigt sällan särskilt glad och sällan ledsen utan mest likgiltig hela tiden. Sex var knappt att tänka på då slemhinnorna blev så otroligt torra att det gjorde grymt ont, iof fyllde den på det sättet sin funktion
    Jag trodde jag/vi hade en "dålig tid" och kände mig nere och deppad, bm sa att det inte kunde bero på sprutan så jag fortsatte glatt med den, vilket misstag!
    Nu fungerar det säkert bra för olika kvinnor, men jag skulle INTE rekommendera det.

• Lycka77

Tack bp! vi har inte haft kamera med oss på vul, har faktiskt inte ens kommit på att man kan ha det. Om ni vill det så tycker jag att ni ska ha det, om det sen inte känns helt rätt att ta upp den när ni är där så behöver ni ju inte ta fram den. När är det dags för dig?

• Lycka77

Diorlover - det var tråkigt att höra, hoppas du kan få hjälp av nya läkaren i morgon

ginkgo - oj, snabba puckar! Grattis!

Jag tror inte heller att det är någon fara med vinet.

Poppy - Jag är idag i 9+3
    UL i går gjorde jag på spec-mvc hos en mycket trevlig läkare

Krusbär- jag tror inte heller att gamla spermier kan vara orsak till mf, men som Finesssan skriver kanske inte det optimala för att befrukta ägget

DND - jag tror mitt låg på 9,3

Jag har fortsatt fundera över detta med hb och järnlager, vilket förövrigt inte var några problem att få ta prov på. Jag har tittat på mina provsvar från v6, som Dr B ordinerade, och då låg hb på 138. Vad jag googlat mig till så ska hb inte närma sig 146 för det är då det kan vara för högt.
    Eftersom det finns så mycket kunskap hos er tjejer så undrar jag nu om ens hb kan stiga och hur snabbt det kan göra det. Jag äter MittVal Kvinna som innehåller järn, samt att jag varje dag äter leverpastejsmackor, kan det göra att hb stiger, eller krävs det tillskott via separata järntabletter för att det ska till? Vad tror ni?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8