• Linan78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej allihop!

Grattis strumpan till lilla Freja! Underbart med ännu en trådbebis! Nu är det väl Bebis Igen när som helst (tror att hon måste var ett par dagar över tiden) och sedan jag!? Hjälp! Det är exakt en månad kvar till bf idag... Helt galet.

Håller mina tummar för rUL imorgon, Idun. Det kommer gå jättebra! Och sedan ska du definitivt shoppa loss tycker jag! Har du fått mage än?

DND - låter ju lovande med alla symptom men förstår din rädsla efter förra månadens besvikelse... Låter väl som en bra idé att vänta några dagar med att testa eftersom du ändå inte skulle kunna lita helt på ett negativt test än. Hoppas såååå att du kommer plussa den här gången!!! Hade väl varit en fin julklapp?
    Apropå ömmande bröst så har mina alltid gjort mest ont på morgonen men det kan säkert vara olika.

Franka - skönt att du inte blöder mer! Allt kommer säkert att se fint ut på torsdag ska du se! Illamående låter ju lovande dessutom...

• Linan78

MWB - skönt att du fick snabb tid för VUL. Tror dock att det är helt i sin ordning att du inte har symptom och att plusset inte är så starkt än. När testade du senast?

• Linan78

Idun - roligt med den växande magen! Det är ju så mysigt när det börjar synas! Här börjar det kännas som den ska spricka .

Ang. mina bröst så har de nog storleksmässigt förblivit något större hela graviditeten (men man vänjer sig ju och tänker inte på det) men däremot så slutade de helt att ömma runt v. 11 eller så har jag för mig.

• Linan78

MWB - neeej! Åh, det trodde jag inte! Skickar massa kramar och en liten tår...

MAT - vad underligt!? Beklagar verkligen att du inte är gravid, men det är alltså inte tal om ett mf då? Kan det inte vara så att du varit gravid, en ofostrig gravdidtet kanske, och att det tar längre tid för urinet att reagera när HCG-halten sjunker? *famlar efter svar*
    Kram till dig också i allafall!

Välkomna ni nya! Bettan - jag blev också remitterad av gynakuten på Sahlgrenska för vidare utredning efter mitt tredje missfall. Blev dock aldrig kallad... Vet inte om jag tappades bort i systemet eller vad. Bara ett litet tips att du kollar upp vad som händer med din remiss.
    Nu har det gått bra för mig ändå. Blev snart gravid igen och är nu i v. 36, utan utredning och medicinering . Har en son sedan innan, född i mars - 06. Tappa inte hoppet!

• Linan78

Bettan - låter vettigt att fokusera på det som ligger närmast nu och bearbeta det så gott det går innan man tar nya tag. Det är viktigt! Hoppas allt går så bra som det kan på måndag!

Grattis idun till lyckat rUL, tror jag glömde skriva det... Shoppat loss nu då?

Håller tummarna för imorgon Iske!

• Linan78

Så mycket som händer här, både tråkigt och roligt!

Måste först beklaga det tråkiga beskedet för Bling. Många kramar och goda tankar till er!

Franka och Iske - grattis till lyckade VUL!

MWB - bra att du får en ny koll hos Lucina. LÅter mkt oprofessionellt att bara konstatera mf sådär så tidigt, och skicka med cytotec hem. När jag hade min ofostriga ville de att jag skulle komma på återbesök efter x antal dagar igen och då var jag ändå säker på att jag var 7 fullgångna veckor!

MTA - fattar fortfarande ingenting... Hoppas du får mer svar imorgon.

Ang barnmorskegruppen i GBG så gick jag där när jag väntade H och var jättenöjd. Tyvärr har jag dåliga erfaranheter av en tafatt bm som konstaterade att hon inte kunde se nåt foster vid min senaste graviditet och hon kunde inte ge oss varken förklaringar eller omsorg... Skickade oss bara vidare till gynakuten med en medlidsam min. Har sedan varit på läkarbesök och extra VUL där i början av denna graviditet och mitt intryck är inte att de kan det här med upprepade missfall, läkaren sa det gamla vanliga om att det bara är kroppens naturliga sätt att göra sig av med icke-livsdugliga embryon . Men som mödravård vid "normal" graviditet så var jag jättenöjd!

• Linan78

Åh, grattis Krusbär! Missade att du plussat igår.

Grattis BI till pojken Underbart! Då är jag alltså näst på tur...

• Linan78

MW - jodå, jag ska inte klaga på min kropp. Har haft en väldigt bra graviditet även denna gång. Men det är klart att det KÄNNS! Framförallt "där nere" där det är ömt och svullet... Var i badhuset idag och fick en chock när jag såg mig i spegeln. Har helt enkelt inte hänt med i svängarna, tänkaer att jag fortfarande är i v. 20 undegär med en liten men tydlig putande mage... Men shit - jag ser ju ut som jag ska spriska!!!

Hur går det med din blödning? Hur känner du inför morgondagens HCG-mätning (det var imorgon va?)?

DND - trist med minus igen... Förstår att det är deppigt. Gör ett "säkerhetstest" på urinen från imorse, men var inställd på minus och ta nya tag om två veckor!!! Julen kan ju föra med sig att man fokuserar på annat också!?! *försöker vara positiv*

Idun - dina tankar är helt normala! Var snäll mot dig själv och tillåt dig dem! Men glöm inte bort att du själv nu är gravid och mycket längre gången och "tryggare" i din graviditet än de som kommer med sina besked nu!!!

• Linan78

Jag stavar ju som en kratta, märker jag när jag läser mitt inlägg. Nåja, ni förstår nog...

• Linan78

Ledsen för din skull MWB . LÅter ändå som att du försöker fokusera framåt, skönt. Det SKA gå vägen!

Krusbär - trist med blödning. Hoppas, hoppas att det inte betyder MF. LÅter ju som att det finns många andra alternativa orsaker! Ska du kolla upp det?

Bp och Lycka - grattis till att allt såg bra ut idag!

MizzT - tror inte att stor mage i början behöver betyda stor mage på slutet (som Cia skrev). Men den är onekligen stor, särskilt om man tittar på bilden framifrån!!!

EGO - Bara tre arbetsdagar kvar!!! Sedan kommer jag väl hänga här på heltid i väntan på bebben.

• Linan78

Franka - som Cia skrev, min förra BM pratar alltid om fulla veckor, dvs v. 8 som 8+. Det är lite knäppt att det finns två sätt att uttrycka sig, blir ju förvirrande!?

Kajolajo - förstår att det är tungt med brodern. Samma dag som jag fick mitt andra missfall så ringde min bror och berättade att de skulle ha barn. Nu har ju jag barn sedan tidigare och de hade kämpat jättelänge och äntligen lyckats via IVF, så det kändes ganska okej ändå. Men dina känslor är helt normala! Kram!

• Linan78

God kväll! Oj vad mycket som skrivits här när man inte missat några dagar! Kan nog inte kommentera alla, men måste bara hålla med om att det inte verkar klokt Kajolajo, att ni ska nekas utredning pga att ni är skrivna på olika adresser :-O! Vad har de med det att göra!?

Poppy - skönt att se dig här igen! Ska hålla tummarna för ett lyckat läkarbesök på tisdag. Det bara måste gå bra! Det är ju inte precis några orimliga krav du ställer.

Ang autoimmuna sjukdomar... Jag är ju inte "utredd" så jag vet ju inte vad som ev. varit mitt problem, men av de sjukdomar som nämndes så finns det mesta i min släkt, känns det som. Hjärt- och kärl, psoriasis, reumatism...

Nu har jag ÄNTLIGEN slutat jobba och gått hem på föräldraledighet! Nästa vecka ska bli min alldeles egna soffliggarvecka och sedan får vi se när bebisen vill titta ut.

• Linan78

Tack mammarazzi, lilleskuttan och Idun! Bf är den 1 januari.

Fin bild på den lill*, Lilleskuttan!

• Linan78

Hej på er! Njuter av min första "egna" dag och har just vaknat efter en tupplur i soffan. Skönt!

DND - har svårt att tro att det är någon fara med naglarna. Själv fixar jag dem aldrig, gravid eller inte, men tycker det låter högst otroligt att det skulle spela roll eller vara farligt.

Poppy - trist med mensstrul. Kanske är det bara början som är annorlunda än vanligt..? KOm den "i rätt tid"?

MWB - skönt att det blev ett bra besök på Lucina och att du fått så gedigen behandling. Kommer ni att försöka nu direkt?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8