Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Idun - var hittar man det där kinesiska könshoroskopet? vet att jag gjorde det med sonen men nu hittar jag inte...
Idun - var hittar man det där kinesiska könshoroskopet? vet att jag gjorde det med sonen men nu hittar jag inte...
Åh, grattis BP! Vad roligt!!! Är det första gången du får se hjärtaktivitet? Hur långt gången är du nu?
Grattis även ni andra som jag tror jag inte grattat, till plus och lyckade VUL! Och välkommen till några nya! Det känns fantastiskt att det går så bra för så många av oss nu! Och till er som inte fått uppleva det än - det kommer!!!
Själv är jag nu i sltet på v. 30. Mår försträffligt för tillfället, rent fysiskt i alla fall... Har dock varit väldigt upp-och-ned i humöret men det har nog med andra saker att göra också, knepigheter på jobbet osv. Men för er som oroar er för att oroa er hela graviditeten så har ni i alla fall en här som inte riktigt gör det. När jag väl börjat känna fosterrörelser och så att säga fått koll på läget själv så har jag känt mig relativt lugn. Men kanske blir det som för BI, att det kommer en oro det allra sista att man på nåt sätt ska snubbla på målsnöret...
Kram till er alla!
Lycka till idag Hella!
Hella - stort grattis till er lilla tös! Håller alla tummar för att ni ska få positiva besked, men tror precis som övriga att det kommer bli bra oavsett, viktigast är att få svaren! Kram!
Poppy - jag har nog känt sd först i v. 16 eller nåt, och då väldigt svaga... Kan det inte vara ligamenten då? Eller är det mitt på? Säkert ingen fara i alla fall.
Mizz T - jag har inte gjort KUB/NUPP. Erbjöds när jag gick på privat MVC för 1800 kr, men avböjde. Är ju bara 30 år Dessutom är jag lite skeptisk... Har en kompis som fick väldigt dåliga siffror men inte ville göra fv-prov pga missfallsrisken. Fick oroa sig hela graviditeten men ut kom en fullt frisk gosse. Rädd att det ibland drar igång mer än var det "gör nytta". Min BM sa att vissa väljer att göra abort efter KUB/NUPP utan att vänta in fv-prov eftersom det blir så sent då. Tänk om min kompis skulle gjort det!? Ett fullt friskt barn! Men var och en ska göra som det känns bäst förstås!
Emma777: Kan kanske ge dig hopp... Jag tillhör en av de få i denna tråden som inte har gjort utredning och inte medicinerar. Har en son född mars -06, var en sk. "gräddfilsgraviditet" (dvs inga problem, ingen oro...) Fick tre täta missfall i höstas/vintras när vi började försöka med syskon. I väntan på att utredning skulle dras igång efter tredje missfallen bestämde vi oss för ett fjärde och sista "eget" försök. Nu är jag gravid i v. 31! Ingen förklaring har jag fått till varför det varit så här för mig. Kram och lycka till!
babblar på skrev 2008-10-27 13:17:37 följande:
a80: för mig har det varit lättast att känna rörelser på kvällen om man lägger sig på rygg med en hand på magen. Prova att dricka ett glas kallt vatten innan, det kan "trigga". Du kommer känna vilken dag som helst och sedan blir man mycket lugnare!
MizzT: tror inte det betyder att du kommer känna rörelser senare. Ligger den ytligt borde det väl vara tvärtom..? Eller?
MTA - beklagar ditt missfall! Jättetråkigt att höra. Men precis som du säger så måste ju något ha förändrats när ni nu har haft så lätt att bli gravida jämfört med tidigare, eller? Med rätt medicinering kommer det säkert att gå vägen!!!
DND - håller tummarna för ett fint plus imorgon!
MW - hoppas du hinner få svar innan ÄL. Fråga annars hur du bör göra när du är på VC. Själva bakterien bör väl inte vara nån fara, men kanske en ev. atibiotikakur?
Hej Snozie förresten, kul att "se dig" och att du kommit så långt i din graviditet!
EGO - har totalt tappat sugen för att jobba... Vill bara gå hemma och vara gravid och pyssla för mig själv (helst med sonen på dagis så att jag verkligen får göra vad JAG vill). Börjar ju dessutom bli rätt tung och trött. Ändå är det nästan 1,5 månad kvar tills jag ska gå hem... Vet inte hur jag ska stå ut.
DND - tack för omtanken. Det svåra är bara att om det inte är "godkänd" frånvaro så dras man ju med ett dåligt samvete hela tiden och kan inte njuta alls. Går nästan och hoppas på att jag ska bli sjuk eller nåt, men så kan man ju inte tänka!!! Nä, jag får väl föröska ta en dag i sänder hlet enkelt. Svårt att hitta insipiration i arbetet bara...
Gulligt sagt av din BM förresten. Så sant men så svårt.