• Lilleskuttan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

emma: Vi "känner" ju varann sen innan..Mina läkare har alltid sagt att en dag kommer vi att få barn, men när dom sa det så trodde jag inte att det skulle bli så.Har ibland fortfarande svårt att tro att det ska gå hela vägen nu fast jag är i v 24.Är ju inte riktigt framme än ,men på god väg..

• Lilleskuttan

poppy: Tycker oxå du ska sjukskriva dig, va hemma och vila. Har du ingen privat läkare som kan kolla med vul/ul?Han som cia gått hos kanske? Förstår att du inte vill åka till kk, jag vet exakt hur dom är.

Jag blödde ju oxå,och det var ganska mycket, knall rött så jag hoppas du bara har haft lite sköra slemmhinnor.
    Jag "blödde" lite rosa dagen efter att jag varit på ett vul oxå och det var bara slemmhinnorna.
    Hade ganska mycket molvärk under dom veckorna. Kramar..

• Lilleskuttan

poppy: va bra att du tar det lugnt. och 300 kanaler,då har du att göra i soffan idag
    Jag har läst på fl att man kan få sammandragningar tidigt om man har GBS. Har du lämnat urinodling så bm har kollat det?Det syns inte på stickan som dom tar direkt utan måste iväg på odling..
    Jag har gbs,har ätit pencillin nu så förhopnignsvis är den borta ett tag.

• Lilleskuttan

poppy:Jag kände mig kissnödig hela tiden fast jag inte var det. Jag hade läst om gbs på fl så då sa jag att jag ville att de skulle skicka provet på odling.
    Dom borde ha sett gbs om du hade haft det.När lämnade du det?
    Jag ska få lämna prov var fjärde v nu och sen så ska jag få antibiotika i dropp under förlossningen.

www.vardguiden.se/templates/Article.aspx

• Lilleskuttan

Bling:Har inte så mycket info om det.Det ända jag vet är att på s-ana har man antingen positivt eller negativt,går inte att mäta sa drB..
    Och jag hade positivt så därför fick jag prednisolon.

• Lilleskuttan

snozie:skönt att de magonda gett med sig. säkert bara växtvärk,men jag förstår att du blir orolig. Jag hade JÄTTE molvärk runt v 9-11,12 och sen har jag peppar peppar sluppit det..men det kommer nog säkert igen.för större lär man ju bli om magen
    Ja visst är det helt underbart när bebisen sparkar och lever om,,jag trodde heller aldrig att jag skulle få uppleva det,,
    så när bebisen börjar leva om vid 4-5 på mornarna och man är som tröttast så brukar jag tänka på hur mycket och länge jag längat efter att känna bebisen ,,och då får den gärna sparka hur mycket den vill..

• Lilleskuttan

Mamma Till Astrid:nej ,inte igen. stackare.Hoppas du får en ordentlig utredning nu.

Ang,UVI Och GBS: Båda gångerna som jag haft det så har det inte visat nåt på stickan som bm tog utan det har varit på odling och då har man sett det. Kanske beror på hur mycket bakterier man har..

• Lilleskuttan
    MammaSusan81 skrev 2008-11-03 11:22:32 följande:
    mammawannabe: vi bor en liten bit utanför Borlänge så Falun är närmast & det är där jag (vi) gått hela tiden. Ni som är lite veteraner inom detta område eller iaf mer påläst än vad jga är, hörde om en tjej som haft många MF & som av en slump vid ett MA upptäcktes det att hon hade för lågt värde av sköldkörtelhormon, fast det vistat normalt då hon ej varit gravid, hon fick ngt som hette levaxin , + trobyl & fragmin & fick ett barn med den behandlingen.  Någon som hört ngt om ngt sådant??
    Mitt värdelåg bra närjag inte var gravid men nu när jag tog prover för ett par månader sen så låg det lågt så nu äter jag levaxin. Kan ju ge mf om man inte behandlar sa min läkare.
  • Lilleskuttan
    MammaSusan81 skrev 2008-11-03 13:44:48 följande:
    Undrar varför de inte informerar om sådant när mna haft så många MF, tkr de borde vara rutin att man får komma in & bli kollad på något vis när man isf blir gravid igen.....Vad var det som gjorde att de kollade dina värden igen, mådde du dåligt?
    När jag var på mitt första läkarbesök på spec.mvc så tyckte läkaren att vi skulle ta massa prover,bla. detta, pga min bakgrund med mf/ma. Jag hade varit lite trött men det kan man ju vara när man är gravid, men det blev lite bättre när jag började äta tabletterna. Jag ska ta ett nytt prov om en v.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8