• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #2453
    Nej nej nej. På blodprovet måste det vara minst 5 för att man ska se att det är en graviditet, så på grav-test kan man se tidigare tidigare, på de i alla fall  som är mycket känsliga.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko

Grattis till + och till bebben som är född (?). Beklagar - för dem som fått det.

Ang proggen så har inte dr B sagt någon tidsintervall till mig, verkar som att alla nästan har fått olika besked ang proggen? Fundersam

Jag mailade dr B i torsdags och har ännu inte fått svar, någon som vet hur snabba de brukar vara med att maila tillbaks? Ledsen

Förresten, stod i text-tv (?) idag om att Heparin används som försök nu på 260 gravida i Sverige. Det har visat effekt att förkorta och underlätta förlossningen hos förstföderskor. Någon som vet mer om detta?

• Mizz Turko
    Svar på #2510
    döden? nej usch.

Jag tänkte om inte Heparin gör att man blöder mer och man har ju hört alla "fasiga förblödningshistorier".
  • Mizz Turko
    Svar på #2513
    Jag har precis fått svar, dock fick jag svar att han inte kunde göra någonting och att jag skulle vända mig till min BM och be henne skriva remiss till spec-MVC eller invärtesmedicin för utredning av mina prover och anemi.

Hitta inte på några dumheter nu, det är ju bara spökveckorna du är i. Håll dig lugn. Du har väl inte några symtom på att något skulle vara dåligt? (dock förstår jag din oro). När har du egentlig tid för UL?
  • Mizz Turko

Hej alla, har tagit lite halvtaskiga bilder själv idag. Kan inte lägga in dem här, funkar inte så jag lägger in länk så får de som vill kolla in. Hoppas det funkar.

Är ju förstföderska och i v 15+6 och har en mycket stor mage, enligt de flesta.

http://www.familjeliv.se/hem/mizz_turko/gallery/phpsn0ool.jpg

och bild 2
    http://www.familjeliv.se/hem/mizz_turko/gallery/phpphbzib.jpg

• Mizz Turko
    Svar på #2567
    Prolaktin reagerar på om du/kroppen är stressad eller inte. så för att få mest tillförlitliga svaren så bör du hålla stressen borta.
  • Mizz Turko
    Svar på #2569
    Tack tack. Har fått höra från andra att jag kanske har 2 i magen eftersom den är stor, men på VUL hittills har ju bara 1 synts till. Är ju förstföderska dessutom.

Hoppas dina nerver håller sig lugn nu, fast jag vet hur det är själv. 1 v efter UL/vul så är man lugn, sen börjar nojjan och nerverna ta över igen och då börjar man få negativa tankar om bebben.

Njut nu.
  • Mizz Turko
    Svar på #2569
    Neej, försökte kika på dina bilder, men du har ju ingenting. Ingen press heller
  • Mizz Turko
    Svar på #2573
    Fast du har väl barn sen tidigare, då brukar man ju få större mage Cool

Detta är ju mitt första barn, förhoppningsvis.
  • Mizz Turko
    Svar på #2577

Hur mycket större brukar magen bli mot slutet? vet ju inte hur jag kommer kunna jobba, gå etc med stor mage, om jag redan nu har stor.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8