• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #2377
    Fortsätt med proggen nu som du har blivit ordinerad.

jag tycker att sjukhusen och läkarna har börjat konstatera Mf/ma för tidigt nu för tiden. har 2 andra vänner här på FL som blev konstaterade mf när de bara var i v 4-6, men som nu båda är nästan lika långt gångna som jag är.

DEt är omöjligt att se ett mf så här tidigt, för att se det så måste man ju se ett foster som inte har någon hjärtaktivitet och fostret ser man inte så tidigt.

Förstår inte alls varifrån de får sina mf-teorier från.

Fortsätt du, och ha förhoppning. Fråga dr B om du kan få ta hcg prov kanske var 3:e dag nu i 2-3 v tid framöver och sen ett vul i v 6+.

Ge inte upp gumman. DE har absolut inget underlag för att konstatera ett mf så här tidigt.

tack för adressen.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #2385
    Nej nej, inte tänka så. Kan det vara att du är ännu tidigare i grav, att ägget kanske bara fäste förra veckan och därav dina +, men för tidigt att se på hcg?

nej nej inte cancer, man får ju inte + på stickan av cancer. Har du tagit några hormonmediciner senaste 2 v? som kan förklara dina +.
  • Mizz Turko
    Svar på #2387
    Mitt är inte som gupp, som alla säger, utan mer som brusande känsla som att jag har en brustablett som håller på att lösas upp nedom naveln.

Det måste ju bara vara bebben vi känner. Jag tror definitivt att vissa kan känna tidigare, varför ska det vara så att alla känner samma tidpunkt? Det förstår jag mig inte på.
  • Mizz Turko
    Svar på #2389
    Kan det tyvärr vara ett X då?
  • Mizz Turko
    Svar på #2392
    Nja, det är nog tidigt att få smärtor och kramper vid v 5 också för ett X. Misstänkte att jag hade X på gång denna grav, och läkaren sa att det inte skulle gå att se om det var det förrän v 6+ för säkerhets skull.
  • Mizz Turko
    Svar på #2394
    Nå v 11 är nog för tidigt att känna tror jag nog också, men nu har ju krabaterna växt till sig och ska kunna röra vid "väggarna" så att vi känner det.

Jag hoppas i alla fall på att det är bebben, vill ju börja känna sparkar snart.
  • Mizz Turko
    Svar på #2398
    Tack för svaret. Vet ju inte om jag har moderkakan i framvägg, jag har ju trott det tidigare men det får jag väl reda på på RUL snart. Har inte brytt mig fråga om det vid tidigare vul.

vilken vecka är du i?
  • Mizz Turko
    Svar på #2400
    Jag med jag med.

Jag hoppas att det kommer inom snart eftersom jag redan känt nu bebben.
  • Mizz Turko
    Svar på #2401
    Precis, lyssna på oss här på tråden som ändå faktiskt är nästan proffs på detta med mf etc nu i detta lag, tyvärr.

Jag tycker personligen att det är absurt att man kan uttala sig om mf redan så tidigt då man inte ens kan se fostret, jädrans människor. Förlåt men detta gör mig arg. De förstår inte vilken sits de sätter en i, och de är ju inte ens säkra på sin diagnos.

fy.

Jag hoppas att du nu fortsätter med dina mediciner som vanligt och ta det extra lugnt ju, lyft inget tungt!!! och försök att bara ligga på soffan/sängen och vila.

och det kommer att gå bra nästa vecka på vul hos I-L och S, ska du se vännen.
  • Mizz Turko
    Svar på #2409
    Med tanke på att du missat medicinerna så är det bäst att du tar det extra lugnt nu, för vi vill ju att din bebbe ska ploppa fram om 9 månader.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8