• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MTA: skit att det blev mf ändå Hoppas det är snabbt avklarat nu när det ändå sker.
    DE brukar säga att man ska vänta men drB sa att det är lättare att bli gravid de 2 månaderna efter en graviditet så jag väntade bara en mens sist.
    Men endel säger att det lättare blir mf om man kör för snabbt också så alla säger olika där också såklart

MWB: synd att du känner av uvi nu också. Tyvärr ha rjag aldrig tagit sådana test så jag vet inget om dem. Men jag har funderat på att köpa sådana nu. Fast för att se säkert måste de odla eller hur funkar det? Jag har nog bara haft uvi en gång som jag fått penicillin för. Har haft symtom nån gång men fått bort det med citronvatten(visste itne om tranbär då)

Jo jag mår ganska illa på nåt sätt, har äcklig smak i munnen och saliven rinner typ, men jag spyr ju inte så jag ska inte klaga Men det är ju läskigt att man inte vet om bäbis lever. Tänk om man bara är lurad och alla symtom kommer av proggen (nationalteatern osv )

• babblar på

DND: hoppas hoppas att du får plus! Det låter ju lovande tycker jag

lilleskuttan: anade att man var tvungen att odla. Ska tjata mej till sånt ifall ifall. Hoppas de gärna odlar urin så man slipper tjata

• babblar på

MTA: Jag har gjort..eller sambon då spermietest. Detta gjorde vi på vår blir-inte-gravida-utredning. Sen har vi inte behövt göra om det eftersom vi redan gjort det och det var bra. Men jag tror att de frågat om det på båda mina mf-utredningar...men jag är lite osäker.

Lycka: vill du också ha nåt i munnen hela tiden så du slipper känna illamåendet/konstiga smaken ? Ibland blir jag så trött på att äta Har redan gått upp iaf 2 kg.
    Hoppas att våra bäbisar mår bra!

krusbär: japp kissarna är mysiga

• babblar på

krusbär: det kan tydligen påverka om man har högt järnvärde iaf. Det är därför jag inte äter järn. Jag hade bra depåer också

men jag gissar att om man har högt hb så har man järnet man behöver just den dagen man tar provet iaf. Men att det lätt blir illa om man inte får i sej tillräckligt på ett tag eftersom man inte har depåer att ta av. Fast det är bara som jag gissar Kan inte så mycket om sånt där egentligen

• babblar på

Snozie: det låter riktigt. Och jag tror också man känner saker på sej...fast ibland hoppas jag att man känner fel
    Jag har ju ätit massor av klementiner men en kompis sa att jag skulle äta lakrits mot illamående men det har jag inte varit så sugen på. Men jag har läst att just lakrits och klementiner är supervanliga saker som gravida vill äta
    Jag är ju lite orolig nu för mitt järn eftersom jag itne skulle äta järn och inte har gjort det. Det behövs visst mest efter v 20 sa de. Jag kollade det men karolinska slarvade bort mitt prov så jag måste få en ny remiss

Idag är jag otroligt nervös. Mår konstigt och är rädd att bäbis inte lever

Lycka: be dem kolla järndepåerna så vet de vad det handlar om. Jag kollade dem pga av att jag inte fick ha för högt järnvärde och eftersom depåerna var bra och hb över 140 så ska jag inte äta järn enligt drB. Hade ju världens sjå att hitta vitaminer utan järn
    Huvudvärk och mmigrän(hoppas att slippa) under graviditet är dock väldigt vanligt verkar det som men det är ju lika bra att kolla upp

Jag får itne få feber heller sa de. Då ska jag ta upp till 8 alvedon om dagen.

DND: nej vad är det jag läser! Men har du inte testat förtidigt?
    Har också fått höra det som Stella säger...att man itne ska sluta ifall. 19 dagar gäller sa de till mej också. Hoppas du bara testat för tidigt! Trist att må dåligt helt i onödan också

jag härmade snozie och skrev en uppsats

• babblar på

DND: jag upplevde det som om jag hade svårt att bli gravid på 2 T
    MEN Jag hade problem att bli gravid när vi började försöka. 1,5 år av intensivt försökande och innan dess ibland-försökande.
    SEn när jag väl blivit gravid blev jag det lätt. Med 2 t dröjde det igen fast jag kanske hade ett mf till där emellan ..ett utan att få plus. Och i så fall tog det ju bara några månader emellan.
    Men både sambons och min upplevelse var att 2 T inte var helt okej för mej(jag fick ju dessutom mf på den dosen och kanske t.o.m 2 mf då)
    Men jag tycker som cia...vänta 19 dagar. Ägget kan väl fästa olika sent osv? Det finns ju nån orsak till att han säger 19 dagar känns det som. Hoppas det blir plus ändå

Jag tar prog samma tid på morgon och sen samma tid på kvällen. Så det blir jämt fördelat. Det rinner ut på mej med fast jag försöker ligga 30 min

diorlover:hoppas allt är okej!

cia: ska försöka tänka positivt

• babblar på

MTA: jag har tagit prog 2 ggr förut som gravid och inte känt ett skit. Inte mått alls illa. Denna gången började jag vid äl..alltså innan gravsymtomen kan ha kommit och mådde illa som bara den. Jag tror det är lite olika hur man mår av det.

Konstigt att de sa att man itne får symtom av dem

• babblar på

DND: jag tror att jag testade dagen efter bim

• babblar på

Ni är för söta i den här tråden!
    Just nu har jag nästan spytt igen men det är ju ingen garanti tyvärr

mwb: japp drb kollade depåerna på mej när jag nämnde att jag haft 155 i hb en gång(hos de jag var hos då sa de bara felvärde och sket i det) Han kollade dem för att se att depåerna var okej så jag kunde sluta att ta järn. Kommer inte ihåg om det är 140 han inte vill att man ska ha över
    Hoppas du inte har uvi eller GBS!
    Jag måste kolla jag med

Finesssan: hur ofta kollade du urinodling?

Hoppas att lillaD mår bra också

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8