Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Aurora: Det var en av anledningarna till att jag bytta från ridvägen till Teg. Att de hade föräldrautbildningen så konstiga tider. På teg är det iaf på em från 15.00. Förstår att du lika gärna kunde sätta dig på jobbet om sambn jobbade, å komp kan man aldrig ha för mkt av.

Srattmoster: Jag tog världsrekord igår, var vaken till halv tolv *skrattar* Är så jämarns trött på kvällarna nu.

Fia: Jag hade aldrig varit där på Gandhi så jag kan inte jämföra med något

Jag har blivit förkyld igen *suckar* Bara jag inte får bihåleinflammation igen *skitskraj* Jag verkligen vägrar att åka på det igen

• Missboss

Fia: Precis, jag har aldrig varit och ätit någon annanstans... Det är gröt i hjärnan idag *suckar* Jag som varit så stolt över att gravidhjärnan har hållit sig bort men det kan jag inte säga längre

Precis såna priser ska det vara. Jag satt och räknade ihop allt som vi lagt ut på bebisen hittills, vagn och kläder och massa grejor så är det 7000 hittills. Inte så mkt

• Missboss

Lisabettan: Är ju inte väl beprövad inom det gastronomiska området så jag kan inte riktigt yttra mig än

Modi, jag har hört både och om dessa men som jummie säger att man får nog bilda sig en egen uppfattning om alla vagnar som finns. Alla har olika krav och olika märken kan tillfredsställa de kraven. Hur mår magen förresten då?

• Missboss

Fia: Jo, det är lätt hänt att man skenar iväg för det finns ju så mkt fint

• Missboss

Jummie: De hade hur mkt som helst av dessa varor på GeKås, pepparkaks-, tomte-, tomtegumma-, stjärngosse-, luciadräkter där. Seglade bara förbi där eftersom det inte var aktuellt för mig om jag inte ska klistra fast kläderna på min mage *flinar*

Fia: det är ju en del grejor jag saknar så det kommer att flyga iväg mer pengar *suck* Å sen när man vet vad det blir för något så lär jag ju få dille på att köpa kläder *gruvar*

• Missboss

icaS: Det var ju mindre roligt, hoppas att allt kommer att gå bra. Du får hälsa Peter och säga att vi tycker synd om honom.

Fia: Bilbarnstol kommer jag att köpa billigt av svägerskan, 150 kr och den håller tidsramen, den hinner inte bli för gammal. Kommer nog att behöva lite mer sängkläder, byxor, vintermössa å lite andra grejor. Sen kommer jag att hamstra på Ullared när vi åker nästa sväng den 22 november

Lisabettan: Jag har börjat känna tydligare att bebisen rör på sig. Men man känner inget ännu på utsidan utan det är mest jag som känner rörelser, krafsandet har blivit starkare och jag undrar om det inte är små lätta kickar jag känner ibland. Det är väl inte så länge kvar nu tills din make kommer över till Over There?

• Missboss

jummie: Självklart om de har kvar så gör jag det. Inga problem, jag hittar ju på det där stället nu och tror att nästa sväng blir trevligare då man kan sikta in sig på det ställen jag vill gå på och inte runt allt.

Fia: Håkan hittade en bebisleksak igår hos svägerskan som han blev alldelens till sig över. Så här framöver skall han på jakt efter en sådan.

Undra vad fasiken man ska hitta på till middag.. Hmmm, tror det blir risgrynsgröt på tub *lättsamt*

• Missboss

Mjölk: I Bågenhuset, alltså på "kortsidan" av mekka. Ut mot järnvägsstationen finns det en indisk restaurang i källaren, Gandih.

• Missboss

icaS: Vad besvärligt, håller tummarna för att allt gå bra för Peter. Jo, barn är duktiga på att snappa upp saker och ting.

I dag så har vi tagit magkort och vi tog ett framifrån. Vilken fotboll *chockad* Inte trodde jag att den såg så ut när man ser den framifrån och inte bara i spegeln.

Lika bra och vänta utanför på fikat i morgon

• Missboss

Förresten så har jag lagt upp lite shoppingbilder med grejor jag köpte på Gekås (det mesta är därifrån)

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?