Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

icaS: Sist jag hörde något så har de dragit in alla förlossningsstudiebesök. Fast det verkar ju som att de har börjat med dem igen då. Kanon!!!

Mjölk: Den 22 november har vi fått som datum på våran ersättningsresa så det blir då. Men gå in och sök på www.ullaredsexpressen.se får du se vilka datum som finns och konceptet på det hela.

abby: Vad har ni shoppat då?

• Missboss

Tror inte att man är så sugen på att få en massa besök uppe på BB inte så jag har inga problem med att de har de regler de har. De blivande mor och farföräldrarna får gott vänta till vi landat hemma och allt känns bra. Samma sak med alla vänner och dyl. Sen som jummie säger så om man får dela rum så räcker det med att deras karlar och ev syskon kommer att ränna där.

Fick hopp om förlossningen igår av en tjej som fick i juni. Hon var förstföderska och gick 2 dagar över tiden. Hennes värkar började på morgonkvisten vid fyra och hon hade inte speciellt ont av dem heller. Vid halv tolv så gick vattnet på hallgolvet och vid tolv så åkte de in. Hon var öppen 5 cm när de kom in och på en timme så öppnades hon de sista 5. Kl 14.00 var deras dotter född och hon sa att det gick hur bra som helst. Sprack inget och hon hade inte ens lustgas för hon vände masken upp och ned å sen gick det så fort så hon hann inte med. Det gav mig lite hopp iaf.. Fast jag börjar känna mig rätt lugn, det är som folk säger att man växer in i rollen. Sen fick jag veta att grannen i dörren brevid oss, att de ska ha i slutet av december. Skoj!!!

• Missboss

Har hört från kompisar som fått att det är både och. Både positiva och negativa saker men så är det ju på alla ställen. Skulle man få någon som man känner att det inte fungerar med så får ju karln säga att man vill byta Om man nu är så pass med att man kan uttrycka något sånt....

• Missboss

Fia: Det enda jag säger är LYCKA TILL med allt för jag skulle inte vilja byta sits med dig. Tycker att det ska bli riktigt trevligt att ni flyttar upp

Jummie: Jag har varit skitskraj tidigare men nu känner jag lugnet när det gäller förlossningen. Andra har ju faktiskt fixat det innan mig (svårt och tro men men) så då kan ju inte jag vara sämre heller.

• Missboss

jummie: Sant, det är ju ändå det största men genomgår här i livet Sen kan det vara rätt spännande och veta hur ens kropp fungerar och det här tror jag är det ultimata provet.

• Missboss

Fia: Jo, det är ju ett stort steg ni tar. Å hamnar här uppe i stället.

• Missboss

Mjölk: Jag ställer in mig på en maratonförlossning och blir det inte så är det ju kanon. Lika bra och ställa in sig på det värsta så dör man inte sen.

• Missboss

icaS: Hoppas allt går bra. När fick du tid på spec. mödra då?

• Missboss

icaS: Håller tummarna..

• Missboss

Srattmoster: Håller med dig. Vi hade tänkt att hyra av NTF eftersom man inte kan ha första stolen så lång tid. Sen vill man ha ett babyskydd som är lättsamt att bära för i början så använder man ju den om man hälsar på någon. Vagnen används ju inte då ju. Jag fick erbjudande av svägerskan att köpa deras för 150 kr och den kommer att hålla första året och sedan är det dax att kasera den. Hoppas att åderbråcket håller sig där det ska

I kväll har vi varit ute och ätit på den indiska restaurangen Gandih och det var verkligen toppen mat. Jag kan rekommendera den till er alla

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?