Hej på er!
I helgen så blev det inget Familjeliv-skrivande för mej. Vi fick faktiskt en hel del gjort! Har städat, satt upp kökslampa, rensat o så. Känner mig himla duktig! Och så fint det blir!!! De ska ju omtapetsera i vår lägenhet under hösten, men när vet vi inte. Fint ska det bli i alla fall, med nya tapeter i alla rum utom ett! Och vi fick välja!
Den tråkiga nyheten är att jag inte kom med i en kör jag sjöng upp för i helgen. Blev så himla ledsen!
Fast jag tyckte att jag tog det rätt så bra, jag som är gravid o allt! Fick ingen riktig vettig förklaring till varför jag inte kom med i kören, men det var ovanligt många sopraner som sökte och som vanligt så sökte de förstås mest herrar! Tyckte det var konstigt att skriva sin ålder på formuläret också, kanske det spelar in? Sedan tyckte jag att de tittade lite väl mycket på min mage....Fast jag kanske bara inbillar mej! Hursomhelst så ska jag sjunga upp för en kör till, annars startar jag nog en egen sånggrupp!
FiaÅkotten: Ja, jag gråter också mer nuförtiden. T.ex. när jag var på konsert i torsdags (efter fikat). Jag ville inte betala 20:- för garderob för min ryggsäck samt att jag ville komma där snabbt ifrån när konserten var slut. Innan pausen gick det hur bra som helst men när jag skulle gå in igen efter pausen så stoppade en sur kärring mig o gnatade.
Jag försökte stå upp för mig själv, men hon var så stridig. Och så sade hon att "en jacka på armen är heller inte bra" (typ alla gick omkring med småväskor o jackor!). Jag blev så hilma ledsen så jag började gråta! Fick punga ur med 20:- ( inte så mycket egentligen, men ändå) och konserten blev aldrig lika bra efteråt!!! Blev så hilma upprörd! Visst är det konstigt? Fast jag förstår ju att de av ren brandsäkerhet inte vill ha för mycket grejer därinne.
Lite blandade känslor i helgen alltså!