• HopeNeverFades

erfarenheter av atarax?

någon som har erfarenheter av att gett atarax till era barn?
    hjälpte det?
    hur lång tid tog det innan nätterna fungerade?

vi fick det till vår 8 mån igår.. så har bara testat en natt och det fungerade bra fram till03 (vaknade bara 1 gång innan) men sedan vaknade han 03, 04, 05, 06.10, 06.20 klev upp 06.30. hoppas på en bättre natt i natt.. för det ska ju fungera i minst 12 h!

• Svar på tråden erfarenheter av atarax?
  • Ida och Razmus Mamma
    HopeNeverFades skrev 2008-09-19 17:54:52 följande:
    erik: det är okej! har inte världens mesta tålamod just nu. han har blivit läkarundersökt osv men det jag saknar är att kolla efter eventuella allergier som jag påpekat och frågat efter flera gånger men ej fått göra då alla hävdar att han "inte ser ut som ngn som har allergier" så eftersom detta med ataraxen inte verkar fungera så ska jag försöka än en gång att få en tid så man kan kolla allergier. annars vet jag inte vad vi gör.. vet inte vad man kan göra heller.. då vi har provat det mesta känns de som.

förstår dig precis kan jag säga för vi sitter i exakt samma sits.

våran son hade kolik fram till han va 3 mån sedan fortsatt han att skrika nätterna igenom. när han var 5 mån fick han sin första örininfl sedan fick han dom en gång i månaden fram till han va 9 mån då fick vi rör in op. därefter fortsatte nätterna då jag fick bära honom som om han hade kolik på nätterna. fram till han va 11 mån då fick vi veta av en slump att han va mjölkprotein allaergisk.

ataraxen fungerade inte heller hos oss. fick den när hanva 8 mån.

vi har i princip sovit sedan han föddes 3-4 tim varje natt, då maken jobbat under hel aden tiden också, och vi har ett större barn så får man inte den vila man vill ha på dagen heller. sim tur är så har vi våra familje ri närheten som tagit barnen ibland så att vi fått sova. för jag känne rmig inte som en kul mamma längre för att jag är så trött.

än idag fast sonen är 16 mån så sover han öerhört dåligt och nu jobbar vi bägge två dessutom.

vi använder än idag atarax. det känns inget vidare att behöva ge sitt barn detta men då vi provat allt.

läkarna vet inte heller vad dom ska göra.

kan säga att jag är oerhört mörk under mina ögon idag.

så kolla så att han inte är mer allergisk!

förstår dig precis!

kram

• HopeNeverFades

katten gustavh: Tack någon som förstår! nej klart jag inte heller gillar att ge honom det men ngt måste jag prova..
    ja vi ska kolla upp mer om allergier bara ngn vill lyssna på oss och ta prover. vet inte om man kan kräva det.. hoppas det blir bättre för er snart!! styrkekramar!

• sandra1978
    HopeNeverFades skrev 2008-09-19 21:06:47 följande:
    hm okej.. ja min son är ju 8 mån så har inte sovit på ett tag. + att jag aldrig kan sova igen då min man går i skolan på dagarna och sedan jobbar dygn på helgen. men du kanske har likadant och är ngn supermamma som klarar dig flera år utan sömn. sömnbrist är faktiskt en väldigt vanlig orsak till att folk blir sjuka både fysiskt och psykiskt och när jag märker att min son inte mår bra pga att han får sova för lite (är inte för att han inte vill vara själv och är mammig osv) så vill jag hjälpa honom med det.medicinering av detta slag? är du påläst i ämnet och vet att den är hemsk eller?
    var det svaret till mig?
  • HopeNeverFades

zannasol: nej ursäkta missade det du skrev! ja jag förstår att man kan gå in i väggen av det. synd att du inte fick ngn hjälp! ja detta gör man för att förhoppningsvis bryta ett dåligt mönster och sedan kunna sluta med den och de ska sova för att de är van! Ta hand om dig!!

• sandra1978

hehe det är lugnt, ville bara kolla om du missuppfattade mig.

hoppas allt vänder för dig och din son.

• Ida och Razmus Mamma

TS:

jo det borde du kunna kräva att en läkare ska kunna kolla.

det gjorde dom hos oss när jag sa att han sover inte på nätterna fast han fick atarax.
    och att jag fick bära runt han som att han hade kolik.
    vi fick då ett schema av läkaren somv i skulle fylla i. då han fick vara helt mjölk fri,
    redan då såg vi en förändring. att han inte hade så ont i magen pånätterna.
    men fortfrande så sover han inte på nätterna.

hoppas attd  det ordnar sig.

• HopeNeverFades

okej måste ringa igen till veckan då! förstår inte hur de kan skylla på att han "inte ser ut som en som har allergi"! tack!

• SatuSv

Oj visste inte att man kan ge små barn Atarax,jag fick det mot min ångest men hjälpte inte så mkt.

• elegi
    HopeNeverFades skrev 2008-09-19 21:30:31 följande:
    okej måste ringa igen till veckan då! förstår inte hur de kan skylla på att han "inte ser ut som en som har allergi"! tack!
    Min son har nog aldrig sett speciellt allergisk ut Hur dom nu menar att man ska se ut då Ja ja iaf så tycker jag att du kan prova mjölkfritt på eget bevåg, men till att börja med så skriv upp from imorgon hur era dagar ser ut med sömn och mat, sen börjar du med mjölkfritt så snart du kan, ammar du? Man kan prova mjölkfritt under en 14 dagars period utan att det "gör" något ur näringssynpunkt, sen bör man få kontakt med dietist om man ska fortsätta så att barnet inte får kalcium brist eller missar andra viktiga saker. Mjälkfritt är en relativt enkel sak att testa så börja med det, om det inte hjälper skulle jag börja fundera på astma för där har jag oxå hört att många barn inte sover förräns de börjat med astmamediciner och de behöver inte ha haft några speciella symtom, men jag vet inte eran bakgrund och inte heller om nån i eran släkt är allergisk eller astmatisk. Men en sak är då helt säker... så här kan ni ju inte ha det
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
Svar på tråden erfarenheter av atarax?