• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • MariaN
    Kaldorei skrev 2008-11-10 18:26:49 följande:
    Tror jag ska göra den nu ikväll jag. fast får bli minus purjolöken, för nån sån har jag inte hemma =(
    hur blev soppan?
  • Kaldorei

njae, gjorde den aldrig. kom på att jag har slut på paprikapulver å sånt. det blev bulgur och en baconröra istället.

MariaN skrev 2008-11-11 09:41:12 följande:
    hur blev soppan?
  • crimson

Idag blev det spaghetti med köttfärssås.
    blandfärs 29 kr
    lök 2 kr
    champinjoner 5 kr
    vitlök ca 2 kr
    Köttbuljong ca 2 kr
    tomatpure ca 1kr
    Tomatkross 4 kr
    timjan, salt, peppar
    basilika odlar jag i fönstret så den är gratis
    Spaghetti

Totalt under 50kr

• tjorven80

pasta spenat..
    färsk  spenat band pasta rea 2 pack 15kr
    färsk spenat 19kr påsen
    1 burk krossade tomater
    championer ca 4st

hadde pesto hemma ,
    ca 2 msk mjuk ost
    citron oliv olja
    peppar salt, vitlökspulver..
    vitlöks bröd

blev riktigt gott.. bjöd vänninan på det i dag och ett glas vin till henne  e ju på tjoken så fick snällt titta på 

• Himalya

nån har kanske tipsat på dom tidigare sidorna. Men korvgryta är ju billigt.
    Har inte pris på allt men denna vecka har ju willys lantfalu 2 för 30kr.
    Sen har vi i potatis, morot, purjolök, tomatpuré, örtkrydda och grönsaksbuljong tärning. man kan ju även ha i andra rotfrukter men dom funkar inte här hemma hos oss.
    Till detta äter vi knäckebrödmackor.

• tjorven80

biff a la linström = vanliga pannbiffar... fast med hackad kapris och röbetor i ..

eller vanliga rödbetsbiffar eller morotsbiffar..

• tempo21
    LanaLee skrev 2008-11-10 02:25:17 följande:
    tempo21: Blir inte soppan billigare (och förmodligen lika bra) om du köper konserv eller tetrapack med passerade tomater? En tub puré kostar nog betydligt mer än passerade tomater tänker jag. Passerade tomater är ju dessutom toppen att ha på hemgjord pizza,i såser, i korvstroganoff som utfyllnad, i soppor m.m Jag brukar köpa på mig ett litet lager när jag storhandlar på willys. :)
    Nja den här soppan blir nog inte lika bra på passerade tomater och som nån svarade så kostar en tub tomatpure 5.90 på Willys.
    Tomatpure är även saltad och det är inte passerade tomater.

Tipsar verkligen om att köpa de billiga tomatpureerna för det stora märket som är lite dyrare har konserveringsmedel i med om jag minns rätt men de billiga har bara tomat och salt i.
    Vart du än vänder dig så har du skinkan där bak...
  • Annasmamma

Tonfisksås:
    2 burkar tonfisk i vatten
    3 grovrivna morötter
    500 gr krossade tomater
    buljong
    ev lite creme fraiche
    1kvarts vitkålshuvud
    servera med pasta av nåt slag
    Jättegott, tom min son som inte äter fisk äter denna maträtt :)

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!