Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

jag skulle ha i lite oregano oxå, det hade vi alltid på pizzerian jag jobbade, och lite socker. Sen är det som sagt viktigt att "knåda" salladen ordentligt så att den blir mjuk

• crimson

Lägg gärna in matsedlar, men kom ihåg att alla rätter i tråden ska vara billiga, hellst under 50kr

• crimson

ohh, den ska jag definitivt göra, redan imorgon!

inze skrev 2008-10-14 17:45:05 följande:
    Jag har ett recept som heterTRE VECKORS SALLAD1 dl matolja1 dl äppelcidervinäger3/4 dl socker1/2 tsk salt1/2 tsk salladskrydda1 kg vitkål1 kg morötter1 grön paprika1 röd paprika1 purjolökBlanda olja, vinäger, salt, socker och kryddanKokaRiv under tiden vitkål och morötterSkär paprika och purjolökBlanda alla grönsakerna i en skål Häll över den något avsvalnade lagenSalladen håller i tre veckor och blir godare och godare
  • crimson

jag prövade den men jag och sambon tyckte tyvärr inte att den vart god. Men smaken är som baken...

MariaN skrev 2008-11-06 08:23:52 följande:
    jag med :)
  • crimson

fast en tub tomatpure kostar ju bara runt 5kr...

LanaLee skrev 2008-11-10 02:25:17 följande:
    tempo21: Blir inte soppan billigare (och förmodligen lika bra) om du köper konserv eller tetrapack med passerade tomater? En tub puré kostar nog betydligt mer än passerade tomater tänker jag. Passerade tomater är ju dessutom toppen att ha på hemgjord pizza,i såser, i korvstroganoff som utfyllnad, i soppor m.m Jag brukar köpa på mig ett litet lager när jag storhandlar på willys. :)
  • crimson

smaken är verkligen som baken. Här hemma gillades den inte.

MariaN skrev 2008-11-10 17:29:39 följande:
    idag gjorde jag bulgur-soppan som står tidigare här i tråden (och på bulgur förpackingen) den var jättegod!
  • crimson

Idag blev det spaghetti med köttfärssås.
    blandfärs 29 kr
    lök 2 kr
    champinjoner 5 kr
    vitlök ca 2 kr
    Köttbuljong ca 2 kr
    tomatpure ca 1kr
    Tomatkross 4 kr
    timjan, salt, peppar
    basilika odlar jag i fönstret så den är gratis
    Spaghetti

Totalt under 50kr

• crimson

ohh, palsternacka e sååååå gott!
    Billigt recept med palsternacka:
    Sätt på pasta, typ tagiatelle. Skiva 4 vitlöksklyftor tunt, stek vitlök, repad rosmarin och bacon i stekpanna. Ta en potatisskalare  och "skala i" palsternackan.  När pastan är klar häller du över pastan i stekpannan som du steker resten i, det gör inget om du får med lite pastavatten. Häll över riven permsan. Gärna vitt vin om du har hemma, Rör om och servera.

Det här är verkligen jättegott och lika lång tid att göra som det tar att koka pasta!

Widerlich skrev 2008-11-16 02:02:01 följande:
    Witch Child skrev 2008-11-15 13:46:51 följande: rotfrukter i ugnen1 långpannabakplåtspapperolivoljapotatismorötterpals ternacka (tror jag det heter, den vita som är som en morot?)örtsaltoreganoskiva allt o blanda... och lägg jämnt på långpannan.. ha över olivolja o kryddor.. in i ugnen i ca 20 minuter... känn om det är klart med en potatis-sticka... 225 grader om jag inte kommer ihåg fel... tom min Teo 3 år sa.... mmmmmm va GOTT!!! Hur tusan smakar palsternacka? aldrig smakat tror ja=)=?
  • crimson

Idag åt vi kycklingfile som var köpt på extrapris (2kg för 59 kr) Till det ris och cafe de paris sås. Under 50 kr, gott var det oxå :)

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!