Här tipsar vi om BILLIG mat!
vad bra ni har det. Här hemma finns en sambo som äter som en häst så en kyckling räcker bara till en middag.
vad bra ni har det. Här hemma finns en sambo som äter som en häst så en kyckling räcker bara till en middag.
hehe, i know u like them. det e kanske det man ska locka med för att du ska ha tid att ses
Sorry väldigt OT
Idag äter vi pyttipanna med rödbetor och stekt ägg. Under 50kr
skriv gärna recept och priser
Idag blir det spaghetti och köttfärsås.
Idag ska jag göra chili con carne men jag ska lyxa till det lite så det blev lite över 50kr. Om du köper köttfärs i storpack blir det ännu billigare.
Detta behövs:
Köttfärs
Lök
Vitlök
Tomatpure
Köttbuljong
Oregano
Chilipulver
Cayennepeppar
2 burkar vita bönor
Lyx: Majs, och bönmix
Stek lök och vitlök, smula i köttfärsen och bryn det. I med tomatpure, lite vatten, oregano och buljongen. Rör runt
Häll i bönorna och majsen. Krydda efter tycke och smak med cayennepeppar och chilipulver.
Servera antingen med ris, couscous, bulgur eller med bara vitt bröd.
Hur gör du dem?
Idag gjorde jag er baconpasta.
Stekte lök, vitlök och champinjoner tills löken var mjuk. I med två pkt bacon. Lite bladpersilja som jag har i min köksodling och lite riven permesan. Serverade med pasta och en burk creme fraiche chili/tomat på sidan.
Det var jättegott och det finns kvar till matlåda till imorrn (vi är bara två st)
jo jag förstod det, men jag var inte så sugen på en "kladdig" sås, kanske blir så nästa gång
Pizzasallad
Tid: 20 minuter + ½ dygn i kylskåp
ca 4 portioner
Strimla vitkålen. Detta kan göras med kniv för hand eller i matberedare.
Om du vill ha mjuk och saftig pizzasallad, som på en pizzeria gör då så här: Stöt vitkålen, gärna med en stöt (som man brukar använda i en mortel, se bild nedan). Eller också kan man "knåda" vitkålen med händerna.
Häll över olja, vinäger, salt och peppar och rör om. Smaka av. Tillsätt ev. mer av ovanstående ingredienser efter smak.
Låt stå i kylskåp, gärna ½ - 1 dygn innan servering, men minst 2 timmar.