Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

vad bra ni har detGlad. Här hemma finns en sambo som äter som en häst så en kyckling räcker bara till en middag.

Sara och Maja skrev 2008-10-01 08:33:56 följande:
    Ms Leia skrev 2008-09-30 19:49:34 följande:Hos oss räcker en hel kyckling till 2 middagar för 2 vuxna och en 4 åring. Vi brukar äta med ris och sås första dagen och sedan göra paj eller pastagratäng dagen efter på resterna.
  • crimson

hehe, i know u like them. det e kanske det man ska locka med för att du ska ha tid att ses Flört
    Sorry väldigt OT

Misty W skrev 2008-10-02 18:16:13 följande:
    Jag vill slå ett slag för CRIMSONS langos! finns inget bättre!!!hoppas på å bli hem bjuden på d å dela me mig =)
  • crimson

Idag äter vi pyttipanna med rödbetor och stekt ägg. Under 50kr

• crimson

skriv gärna recept och priser Glad

tjorven80 skrev 2008-10-07 11:51:32 följande:
    skall göra rotfrukts gryta i dag.. med hemma gjorda frikadeller i
  • crimson

Idag blir det spaghetti och köttfärsås.

• crimson

Idag ska jag göra chili con carne men jag ska lyxa till det lite så det blev lite över 50kr. Om du köper köttfärs i storpack blir det ännu billigare.
    Detta behövs:

Köttfärs
    Lök
    Vitlök
    Tomatpure
    Köttbuljong
    Oregano
    Chilipulver
    Cayennepeppar
    2 burkar vita bönor
    Lyx: Majs, och bönmix

Stek lök och vitlök, smula i köttfärsen och bryn det. I med tomatpure, lite vatten, oregano och buljongen. Rör runt
    Häll i bönorna och majsen. Krydda efter tycke och smak med cayennepeppar och chilipulver.
    Servera antingen med ris, couscous, bulgur eller med bara vitt bröd.

• crimson

Hur gör du dem?

With a devilish smile skrev 2008-10-10 18:45:33 följande:
    Älskar denna tråden :DIdag blir det hemmagjorda potatisbullar & bacon .
  • crimson

Idag gjorde jag er baconpasta.
    Stekte  lök, vitlök och champinjoner tills löken var mjuk. I med två pkt bacon. Lite bladpersilja som jag har i min köksodlingGlad och lite riven permesan. Serverade med pasta och en burk creme fraiche chili/tomat på sidan.
    Det var jättegott och det finns kvar till matlåda till imorrn (vi är bara två st)

• crimson

jo jag förstod det, men jag var inte så sugen på en "kladdig" sås, kanske blir så nästa gångGlad

Kaldorei skrev 2008-10-12 09:43:08 följande:
    Fast så gör itne jag =) utan jag bandar i cremefraischen när jag stekt klart alla saker =)
  • crimson

Pizzasallad

pizzasallad
    Smaskig pizzasallad. Gott och nyttigt recept!
    google_ad_client = "pub-5940800287914227"; google_ad_slot = "2562906887"; google_ad_width = 300; google_ad_height = 250; 

Klocka Tid: 20 minuter + ½ dygn i kylskåp

Muffins ca 4 portioner

Du behöver: ett litet vitkålshuvud (ca 7 dl när den är strimlad)2 msk olivolja1 ½ msk vitvinsvinäger½ tsk salt2 krm grovmalen svartpeppar Gör så här:

Strimla vitkålen. Detta kan göras med kniv för hand eller i matberedare.

Om du vill ha mjuk och saftig pizzasallad, som på en pizzeria gör då så här: Stöt vitkålen, gärna med en stöt (som man brukar använda i en mortel, se bild nedan). Eller också kan man "knåda" vitkålen med händerna.

Häll över olja, vinäger, salt och peppar och rör om. Smaka av. Tillsätt ev. mer av ovanstående ingredienser efter smak.

Låt stå i kylskåp, gärna ½ - 1 dygn innan servering, men minst 2 timmar.

Snurrmamma skrev 2008-10-12 14:46:23 följande:
    Har nån recept på Pizza sallad? skulle vara så snällt hittar nämligen inget..vill juh testa på de
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!