• Bebis

När är pojkar för stora för att ha strumpbyxor?

Jag är nyfiken då folk tydligt skrev att det var ok för SMÅ pojkar att ha strumpbyxor.

Vart går din gräns?

Don't Panic
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är pojkar för stora för att ha strumpbyxor?
  • denna där

Runt 7 år slutade vi med strumbyxor till vår dotter så det är väl ungefär samma för sonen...

Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Miot
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-11 14:48:54 följande:
    Finns ju supercoola strumpisar med ex. spindelmannen på :)
    Jo det är klart.... Nu tänkte jag lite fel när jag läste TS, tänkte mig mer nylonstrumpbyxor.... =)
  • enlitenbitkaka

Haha ja ok Nej det e inte så sött kanske... Jag för min del kallar de tjocka som jag antar TS menar för "kalasbyxor".

Miot skrev 2008-09-11 15:22:41 följande:
    Jo det är klart.... Nu tänkte jag lite fel när jag läste TS, tänkte mig mer nylonstrumpbyxor.... =)
  • Bebis
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-11 15:32:40 följande:
    Haha ja ok Nej det e inte så sött kanske... Jag för min del kallar de tjocka som jag antar TS menar för "kalasbyxor".
    Ja såna ja hehe inte nylon..
    Don't Panic
  • Tecken

Så länge pojkarna/männen vill ha det, så är det ok.

• Miot
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-11 15:32:40 följande:
    Ja jag kallar dom oxå för kalasbyxor, och det är ju helt ok för en pojke att ha ett tag. =)
  • Ragnar

Vilken skillnad det kan vara mellan olika länder. Vi bor på island och här tillhör strumpbyxor nästa standardklädseln på alla dagisbarn. Oavsett om det är pojkar eller flickor. Min son som nu är 3 år tycker inte om strumpbyxor längre och jag har ofta fått frågan från dagisfröknarana varför han inte har några strumpbyxor.

• Marlene B

Hade ingen som helst aning om att det ens var en fråga som behövde ställas, jag trodde alla barn oavsett kön kunde ha det

• frugus

Jag är van vid att många pojkar och män har strumpbyxor (är från Norge). Så för mig är frågan helt konstig, den som vill ha strupmpbyxor kan väl ha det, oavsett kön eller ålder. Tycker faktiskt strumpbyxor är mycket snyggare än långkalsonger även på vuxna män. Det var nog en av de största kulturkrockarna när jag flyttade till Sverige, att möta dessa gräsliga långkalsonger som alltid hänger med skrevet nere vid knäna... Urk!

I want cookies
Svar på tråden När är pojkar för stora för att ha strumpbyxor?