• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • jamis

Men OJ, nu ser jag inte skärmen längre för alla tårar som fyller mina ögon - GRATTIS Infan Förstår om du är orolig och hoppas du får tag på läkaren så ni kan få hjälp att förhindra ett missfall. Oj oj oj, va underbart!!!

• Ma Lu

En liten fågel viskade om goda nyheter Bttre än så här kan det ju inte bli! GRATTIS infan Jag vet ungefär precis hur du känner dig och jag önskar jag kunde förmedla lugn och sinnesfrid. Mitt enda råd är att ta en dag - eller en timme - i taget och försöka glädjas åt att det är bra nu och varje timme som fortsätter vara bra är plus! Om det onda kommer så kommer det och det är inte så mycket att göra, men det är ju så dumt att lida dubbelt (både för om och ifall och sen om det verkligen händer!) Kram

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • infan

Tack Jam och Seren!

Jag är faktiskt tveksam till om det finns något som kan hjälpa oss att förhindra missfall. Resonemanget hittills har varit att det verkar vara något som är knas med äggkvalitén. BLIR äggen väl befruktade så har embryona haft finfin kvalité så långt man har kunnat se dem (till ET). Därefter verkar något hända.
    Vi ska såklart ändå ha en diskussion med läkaren och vi är oerhört måna om att OM detta stadie fortsätter så vill vi komma på en kontroll så tidigt det bara går och det vill vi göra hos någon som FATTAR varför det är så otroligt viktigt för oss.

*virrvirrvirr*

• lilja71

Låter som en bra plan Infan! Jag hoppas verkligen att ni får det allra bästa bemötande hos doktorn nu!!! Kram

• infan

Malu: Timme för timme - toabesök för toabesök är det som gäller här. Jag tror inte jag väljer så mycket i det här läget. Som vi har diskuterat tidigare så medför hela denna barnlöshetskarusell att man är berövad det som i "vanliga" fall enbart är glädje. Klart att det också finns en glädje hos oss, men den är oerhört stillsam, spirande kanske man kan säja. Mest är det chock i nuläget

• Ma Lu

Infan: När jag var i v.6 och sjukt orolig så gick jag tillbaka till homeopaten jag gått hos innan jag blev gravid coh fick lite piller och pulver som skulle hjälpa mig i mitt syfte att för allt i världen motverka mf. Nu begär jag itne att du ska tro på homeopati om du itne gör det men om ifall så känns det iaf som att man gör något och det är inte skadligt. Det du iaf kan göra är att köpa de starkaste kombinerade B-vitaminpillren du hittar på hälsokosten och tryck i dig maxdos Man behöver massor med B-vitamin när alla hinnor etc bildas och det är ju vattenlösligt så allt överskott kissas ut Dessutom ska visst vissa B-vitaminer motverka illamående.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Blir så glad av det jag läser här idag!!!!!! Och tårarna trillar... (tur jag är ensam på kontoret just nu)
    Grattis INFAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stora kramar

• FISK78

GRATTIS Infan UNDERBART, verkligen men såklart är du orolig. Hoppas att läkaren kan komma med bra tips till er!!! JÄTTEGLAD för er skull Kramar i massor

• infan

Tack snälla söta ni!

Hade vi gjort en ivf och lyckats hade jag varit lika skräckslagen. Faktum är att jag ibland funderat över om jag orkar gå igenom ytterligare en ivf och (det här låter så himla korkat och otacksamt!) vågat "riskerat" att lyckats om ni förstår vad jag menar. Nu kommer allt som en blixt från klar himmel och det är väl det som ruskar om mej/oss ännu mer. Hoppas ni förstår vad jag menar: jag är INTE otacksam men har tvekat om jag orkar och nu står jag helt plötsligt här. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta...

Malu: B-vitamin ska bli i parti och minut - tack!

Svar på tråden VIHPS VIII