NinaTherese skrev 2008-09-08 16:07:26 följande:
Ävlan: Aha...till mig sa dom att det inte går att kolla dosen av medicin i blodet eftersom det tar nån vecka innan man får svar o då är det ändå inaktuellt eftersom bäbisen växt o blivit större....Så på mig kommer dom inte att kolla dosen utan jag får känna själv hur det känns i kroppen. Okej...ska höra om det finns möjlighet till extra ul...har iofs gjort tre stycken redan och ett fjärde om två veckor men på privatklinik då för att ta reda på kö
net.Skönt att du vart anfallsfri så länge :) Satt dom in lamictal efter du haft anfallen så pass tätt? Skönt att du funkar bra på medicinen iaf :) Jag jobbar som processoperatör o traversförare på en metallindustri...så det är rätt tungt, knepiga arbetstider och inte den bästa miljön när man är gravid. Så det blir nog bara månaden ut som jag kommer att jobba...men man får väl se....
Ojdå, det har jag inte hört något om, att det förändras så fort i kroppen med medicinen när bebisen växer... Hmm, alla får olika information verkar det som, och olika behandling under grav vad gäller ul mm. Men det beror väl på hur ens epilepsi ser ut. Från början skulle jag endast ta ett blodprov, i vecka 21, men det ändrades efter att min läkare kollat upp hur man ska göra. Kan ju vara svårt att själv veta när man behöver justera dosen, om man inte får tydliga symtom och biverkningar då...
Från början åt jag bara Absenor, sen blev det en kombinationsbehandling med den och Lamictal (fick några anfall trots Absenor så den räckte inte) och efter att Lamictal sattes in 2004 har jag inte haft fler anfall. Så den skyddar ju bra som tur är och sen 1½ år tillbaks äter jag bara den. Skönt att klara sig på så lite medicin som möjligt!
Då har du ca tre månader "ledigt" innan barnet kommer? Får man havandeskapspenning då eller? Jag är inte så insatt i det där...