Då var det ett sånt som jag var på för några veckor sen, hälsosamtal, men jag fick ingen tid för första ultraljudet som du, vill också ha!! :)
Så man har nåt att se fram emot... Jag tror att läkaren kommer skicka remiss till ul (ska dit 1/9). Jag vet inte riktigt vad det är man gör exakt på inskrivningen resp. läkarbesöket, kanske skiljer sig åt beroende på var man bor. Min sambo är med på inskrivningen i alla fall.
Vad bra att du är nöjd med barnmorskan, att hon är trevlig, det är viktigt! Jag fick bra intryck av min också. Det känns skönt att de kan lugna en om man är orolig och nervös.
Nä, vi vill vänta med att berätta så länge som möjligt, i alla fall tills efter första ul i v 12-14 (då har ju risken för missfall avtagit och eventuella fosterskador har upptäckts). Jag har inte min familj i närheten så det är inget krångel med att dölja för dem... Men Thomas familj ser vi rätt ofta, de bor här i stan, så får se hur länge det går! Planen är att hans pappa ska få en "jag ska bli farfar-bok" när han fyller år i oktober, kul sätt att berätta det på!! Och lagom i tid :)
Fast jag har berättat för en kompis, ibland blir det svårt att hålla sig som du säger...
På bröllop och fester över huvud taget är det svårt att dölja det, men du har ju en bra ursäkt när ni ska vara toastmaster!! Då tycker nog ingen att det är konstigt om man håller sig nykter, snarare är det bara bra, ha ha! Fast beror kanske på vad man har för uppgifter... Jag har aldrig varit på bröllop men har hört lite. Hoppas ni får trevligt!
Har du fått extra sug efter någon särskild mat? Jag har inte märkt av något sånt, men från och med denna veckan vill jag inte ha kaffe, inget sugen alls. Lite tråkigt, och folk kan kanske börja misstänka nåt också (kaffe är ju verkligen en social dryck, man tar det tillsammans på rast mm), dricker te istället.
Sen har jag blivit känslig för dofter och känner alla möjliga slags lukter tydligare än förut, både trevliga och mindre trevliga... Så det gör ju illamåendet värre också.