Inlägg från: Kerplunk |Visa alla inlägg
  • Kerplunk

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

cattis82 skrev 2008-10-11 22:03:36 följande:
    Jag är sugen på en UJ och funderar på att beställa en från mammarazzi. Det är väl några som gjort det? Vet någon om man kan beställa tillbehör som regnskydd och bumperbar och få 25% rabatt på det också? Dessa tillbehör är väl nästan ett måste iaf.Hur lång är leveranstiden?
    Regnskydd följer med vad jag har förstått. Bumperbar, dyna osv kunde man ringa till butiken och köpa.

Leveranstiden är 4-8 veckor men min kommer ev nästa vecka. Isåfall tog det bara 2-3 veckor-
    ♥ Lovis 080131 ♥ ansjovis.wordpress.com
  • Kerplunk
    cattis82 skrev 2008-10-11 22:15:57 följande:
    Ja dyna kanske kan vara bra att ha också om det ändå är rea. Jag har ett lammskinn i min brio. Vet du vad dyna och bumper kostar?
    Jag har precis beställt min första uj så jag vet heller inte vad som behövs. Men tänkte köpa bumperbar och dyna iallafall.
    Bumperbar= ca 355 kr
    Dyna=ca 495 kr

Ska beställa mitt från Mammarazzi också tror jag, Blir ju bra mycket billugare med den rabatten!
  • Kerplunk
    cattis82 skrev 2008-10-11 22:27:30 följande:
    Ja bumperbar får det nog bli iaf. Det verkar ju vara ett riktigt bra erbjudande efter att ha kollat runt lite. Vilken färg har du beställt?
    Plum! Glad SOM jag väntar och längtar! Vilken färg blir det för dig?
  • Kerplunk
    cattis82 skrev 2008-10-15 09:24:53 följande:
    Jag ska ringa mammarazzi och kolla. De kan väl inte ändra sådär från en dag till en annan. Snacka om att man känner sig lurad
    Nä vafan, så kan de ju inte göra. Och vad händer med oss som redan beställt/betalat..?
  • Kerplunk
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:32:07 följande:
    vad skulle kunna hända mer er menar du?
    Ja tänkte att de ändrar sig och inte säljer till det priset. Att de inte får eller något liknande. Så vi aningen blir utan vagn och får pengarna tillbaks eller får lägga till ca 1500 och köpa till normalpris.
  • Kerplunk
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:36:51 följande:
    Nej men sluta. Det e väll ändå ganska stor skillnad att avsluta en rea två veckor innan det är sagt och börja kräva mer pengar från kunder som redan handlat? Ni har ju redan handlat och har ett kontrakt på de. Ni får nog era vagnar. Annars kommer n i nog få info om det ganska så snart. De säljer ju fortfarande UJ på hemsidan så det finns ju ingen som helst anledning att tro att de ej har vagnar.
    Eh..sluta själv?

Jag vet också att de har vagnar men det var inte det det handlade om nu. Klart man får vara lite orolig när man lagt ut nästan 5500 och det först snackas om konkurs och sen detta att de ändrat rean.
  • Kerplunk
    Bula på magen skrev 2008-10-15 09:44:52 följande:
    Ni som redan har beställt får ju betala det pris som gällde när ni la er beställning (alltså reapriset) kan inte tänka mig att det blir tal om annat!OM de mot all förmodan skulle kräva full betalning från er har de ju frångått sina förpliktelser och inlett er i falska förhoppningar - då kan ni dra detta mot konsumentverket. Ni ska inte behöva betala mer än reapriset eftersom det var det priset som gällde när ni beställde.
    Oh tack för lite användbar info! Nu känns det lite lugnare igen! Flört
  • Kerplunk
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:46:22 följande:
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten. Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
    Ja det är säkert så som du skriver. För erbjudandet var ju lite FÖR bra nästan!

Jag ville köpa på faktura men av någon anledning så var det för stort belopp för att ta på faktura. Provade flera gånger och sen när jag provade med lägre belopp så funkade det. Konstigt! Men just då när jag betsällde kändes allt tryggt och bra eftersom jag handlat av dom flera gånger tidigare och alltid varit supernöjd med allt!

Jag är väl typen som nojjar upp mig lätt över rykten och sånna här saker! Skrattande
  • Kerplunk

Nu ångrar jag mest att jag inte va snabbare med att beställa bumperbar + dyna. För antar att de inte reas längre heller nu då!

• Kerplunk
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:51:10 följande:
    Oki trodde mig ha läst andra här i tråden som beställt med faktura.
    Ja, jag har också sett flera som gjort det.. Skitkonstigt. Antagligen har jag väl gjort nåt fel.
  • Kerplunk
    Kajsan skrev 2008-10-15 09:52:11 följande:
    Jag har försökt beställa bumperbar länge, men de svarar inte på mejl tyvärr, så du missade inget
    Ahaa, jag mailade och fick svar att jag kunde ringa butiken och göra ett kort-köp över telefon.. Så fick jag samma rabatt!

Men strunt samma, får köpa till fullpris istället. Blir ju inte sååå stor skillnad. *försöker tänka positivt* Skrattande
  • Kerplunk
    Kajsan skrev 2008-10-15 09:53:38 följande:
    Man får inte ta på faktura om man har obetalda skulder sen tidigare hos Kreditor.
    Näpp, det har jag inte. Som sagt funkade det om jag testade med ett något längre belopp...
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII