Inlägg från: Kerplunk |Visa alla inlägg
  • Kerplunk

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Hej! Hoppar in här. Hoppas kunna köpa en UJ plum nu i höst. Vad är nypriset på dom nu? Finns någon bra sida där man kan se priser på alla tillbehör?

från ivlken ålder har ni använt era sittdelar? Min dotter är nu 7 månader och känns för tidigt för att ha framåt ännu.. Kanske bara jag som är nojjig. Skrattande Är väl en vanesak antar jag!

♥ Lovis 080131 ♥ ansjovis.wordpress.com
  • Kerplunk
    zmulizjanzon skrev 2008-08-31 14:53:48 följande:
    Jag trodde inte heller att min lilla tjej ville åka frammåt...hon var då ca. 6 månader. Sålde min EW som jag köpt från början, köpte en britax vigour 4 som jag vände på...men då ville hon ju åka frammåt Prova dig fram säger jag (vis av erfarenhet och en gnutta fattigare). Jag köpte hur som helst min UJ i det svepet och ÄLSKAR den! Priser och sånt är jag inte så bra på men de ligger nya runt 5995:- tror jag... Med tillbehör menar du bumper, åkpåse, skötväska och sånt eller?? Bonti har och sedan har du www.babyjungle.nl som har olika saker som jag vet att en del här i tråden handlat av med nöjt resultat.
    Ja, jag antar att min lillskrutta skulle älskar att åka framåt. Hon har åkt i framåtvänd sulky hela semestern och inte en dyster min!Skrattande Men som sagt...ofta är det väl mamma som nojjar och har svårt för så stora omställningar. Skrattande
    Jag kommer ju ändå ha kvar min Kronan, så kommer ju kunna använda både om jag vill. Men jag antar att när jag har min UJ så är det bara den som gäller. Både för mamma och bebis!

Ja, precis. Funderar lite på vad för tillbehör som behövs. Men bumper vill jag ha, åkpåse, dyna ev skötväska om jag inte hittar någon annan bra. Hur är UJ´s skötväskor? Praktiska? Behöver en som rymmer maaaassor.Skrattande Regnskydd? Följer det med eller är det extra kostnad för det?

Ska nu kolla in både bonti och babyjungle! Tack så mycket för tipsen!
  • Kerplunk

Har ytterligar en fråga. Vilket är bästa sättet att köpa UJ på? Typ från babyproffsen, barnens hus el liknande. Eller begagnat från tex blocket? Eller finns det någon sida där man kan betsälla från utlandet? Och lönar det sig isåfall?

Rent spontant känns det tryggast att köpa från någon större butikskedja. Man tänker om något går sönder osv. Men ni kanske har andra efarenheter?

• Kerplunk

Nu är jag snart lycklig uj-ägare. Tror att jag imorgon ska iväg och köpa! Kan man hoppas på att de finns inne eller brukar det va lång beställningstid på dom?

Har läst att bumperbar är slut hos leverantören, är dessa i princip omöjliga att få tag på då? Har kollat blocket men där fanns ju inga.. Ledsen

Vad behöver man för tilbehör till? Min lilla är 7½ månad. Dyna tänkte jag köpa, och regnskydd skulle ju följa med. Något mer jag borde skaffa? Pump tex? Behövs det eller kan man använda vilken pump som helst?

• Kerplunk

Okej, tack för svaren ang bumpern! Då hoppas jag att de har en sån annars får jag ringa runt! Har ännu inte bestämt om jag ska köpa hos babyproffsen eller bonti.

• Kerplunk

Visst säljer babyproffsen uj? Kollade hemsidan men stod inget om det, men har för mig att jag provrullat en urban när jag vart där tidigare!

• Kerplunk

Tackar, då kom jag ihåg rätt!

Idag har jag ringt runt till 3 olika butiker som säljer uj här i sthlm. Men ingen svarar! Ledsen Vill kolla hur lång leveranstid det är. Blir så otålig!

Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII