Anonym (Helt ny :)) skrev 2008-07-29 08:24:58 följande:
...Fast sidorna var noga med att det inte var BDSM, och det fanns en del av det där "som naturen har skapat oss bla bla..." och det tycker jag är rätt patetiskt. Å andra sidan tyckte jag att det fanns en del material som passade väldigt bra in på mitt sökande efter att kunna sätta ord på vad jag vill ha.
Åh, du har hittat dom där sidorna... *ler snett* Det finns en del som försöker få det till att det ligger i "kvinnans natur" att vara undergiven etc. Jag köper inte det argumentet, och håller med om att det är rätt patetiskt.
Många som är inne på DD vill ställa sig vid sidan av begreppet BDSM, och på sätt och vis kan jag förstå varför. Det som normalt går in under diciplinbiten i begreppet handlar idag mest om sessionsbaserad dominans (d.v.s. man intar sina roller vid speciella tillfällen), medan vi lever med det i hela vår vardag.
Det är ju när man diskuterar ämnet man behöver ha definierade begrepp att luta sig mot, men när allt kommer omkring är det ju faktiskt inte viktigt vad saker och ting heter, det viktiga är att vi hittar det som är rätt för oss. Sen får det väl kallas horkafjärs eller vad sjutton som helst, det struntar jag faktiskt i. *ler*
Håller för övrigt också med saan78 om att man blir lite avundsjuk på er att ni har den här resan framför er. :)