Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Svar på #634
    Jewelgirl ,hejsan hur är läget med dig då ?
  • Maddisen80

De sista kilorna är alltid svårast säger det :) jag tål inte gluten.laktos,mjölkprotein och sen har diagnosen ibs

Muminski skrev 2008-08-08 15:39:20 följande:
    Jewel Girl, jorå korhydrater är ju väldigt viktigt men som du skriver i små mänder och inte alls så raffinerat som det är i dag. Lycka till.Själv har jag ca 7 kg att gå ner så det borde väl inte ta såååå lång tid. När jag ammade sonen fick jag äta helt mjölkfritt i ett halvår och det var en bra diet kan jag säga..gick ned väldigt mycket då men de sista envisa kilona sitter stenhårt!Mår inte så jättebra av mjölkprodukter så jag försöker undvika det, men det är svårt med denna diet.
  • Maddisen80

Det är bara bra när man lär sig hjärnan nya saker varjedag, händer i helgen då ?

Muminski skrev 2008-08-08 15:40:28 följande:
    2 ggr i veckan är bra gjort!
  • Maddisen80
    Svar på #639
    Jewegirl ,jo det är bara fint ,dricker en kopp kaffe nu ,dricker bara 1 gång i veckan annars får jag magsår
  • Maddisen80

Jag håller på att testa mig fram vad jag klara och inte klarar,men det är jättesvårt,läkarna säger att det är bara att leva med det grr

Muminski skrev 2008-08-08 20:25:11 följande:
    OJ... det är inte att leka med... ibs alltså. Klarar du av så hårdsmält mat då?
  • Maddisen80

hej okis ,jag tog räkningen på faktura så får se och ta och kolla på recepten sen

drömhus skrev 2008-08-09 14:09:18 följande:
    jo, jag är med där, men tycker det är "fel" fördelning på måltiderna. Inte lika mycket fett som i lchf och lite mer kolisar. Men recepten kan man ju ha att utgå ifrån och fetta till det själv så att säga. Det kostade ju 300 för ett halvår så jag slog till, men jag kommer inte att färlänga mitt medlemskap sen. Går in och läser lite ibland, men inte mer.
  • Maddisen80

Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat, härligt att det gå bra
    leende guldbruna skrev 2008-08-10 18:35:05 följande:

Tjohoo!!Gått ner ett kg första v!! Funkar jättebra. men har dragit ner på kotletterna.men blomkålen fortsätter jag med fast idag provade jag "moset" med broccoli istället.t o m killarna vart sålda på den var å handlade typ ölkorv idag fast chorizo smak 0-1 kolh / 100 gram utifall att jag blir sugen.fast jag har inte varit det hitills.Jag stinker oxå apa i munnen skönt att det kanske går över,lever på hoppet .lycka till !!
  • Maddisen80

hejsan jag är också ganska ny med lchf har nyss hållt på med gi nu lchf har jag börjat med

Egensinnig skrev 2008-08-12 10:39:34 följande:
    Hej hej! Får en nykomling hänga på tråden?Började köra igår och hade en tuff dag med huvudvärk o trötthet Tyckte jag åt ordentlgit men självklart ett minimum kolhydrater. Idag hade jag tappat 2 kg från igår!? Konstig våg eller kanske tappar man vätska första dygnen?Håller med Linda - ursvårt på semestern, lättare när man har fasta rutiner. På mitt jobb finns en salldsbuffe som är superbra och brukar rädda mig. Har kört liknande kur en gång innan men inte lika strikt som jag tänkt mig nu.Hur har eran vikt rört sig när ni la om kosten till LCHF?Eller ska en sådan fråga läggas i vikttråden?
Svar på tråden LCHF tråden 3