Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Det är inte roligt att få så ont i huvudet ,jag håller med dig känns som baksmälla när man äter tårta

godisanna skrev 2008-07-18 22:35:37 följande:
    Min första socker baksmälla idag. jag mår såååå dåligt. va på kalas å åt tårta. inte bra.
  • Maddisen80
    Svar på #100
    Nu är inte jag med i denna tråden mer eftersom jag äter enligt gi ,men jag tycker fortfarande att lchf och gi verka lika
  • Maddisen80

Linda, läs här vad drömhus ha skrivit längst upp

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Jag äter enligt gi de är som atkins ,så jag få vara kvar

Linda1976 skrev 2008-07-18 22:42:05 följande:
    Missuppfatta inte nu - du får såklart vara i tråden - men du äter ju inte enligt lchf?
  • Maddisen80

Hej drömhus, hur går de för dig, här går de sådär, jag har inte vägt mig än för jag har menstration just nu . Jag använder inte ketosstix ,utan jag känner oftast på andedräkten när man ha kommit in i de, man lukta så illa

drömhus skrev 2008-07-19 07:37:07 följande:
    Igår "fuskade" jag lite med jordgubbar och kom upp i 30 kolisar på en dag, men det var gott! Och på något sätt kändes det bättre än att äta godis... Jag har sockersug och några jobbiga dagar kvar innan jag kommer i ketos. Nu har jag nog skjutit på övergången några dagar, men jag måste nästan säga att det var värt det! Jordgubbarna är enormt söta och väldigt små just nu (svenska alltså) så något säger mig att det är sista veckorna man kan få tag på färska.Använder ni andra keostix för att kolla om ni gått in i ketos?
  • Maddisen80
    Svar på #115
    Linda de står så här att vi som äter lchf, atkins,ginoll mm
    mm betyder med mera så då är ju även giviktkollare med

Jag lånade en bok av kompisar med atkins och sen har jag med gi ,de ser lika dan ut
    Linda1976 skrev 2008-07-19 10:22:35 följande:
    Men om du äter enligt GI noll, så äter du ju inte som GI Viktkoll? Eftersom du pratar om maxintag av mejeriprodukter osv...  För "vanligt" GI är ju inte alls samma som GI-noll.
  • Maddisen80
    Svar på #116
    Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)
  • Maddisen80

Drömhus så de inte blir missförstånd här ,visst har jag rätt att vara här när jag äter enligt giviktkoll ? För de är väl de du menar med detta?

drömhus skrev 2008-07-15 14:14:00 följande:
    Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.Tidigare trådar!www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.htmlKom ihåg:Socker gör dig tjocker!Fett gör dig mätt!Proteiner gör dig finer!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html
  • Maddisen80

Hejsan jo precis, drömhus menar med att alla får var här verka de som ?=) hur är läget med dig annars då?

Kenzie skrev 2008-07-19 10:26:57 följande:
    GI fas 1 (alla kostexperter ger olika råd men iaf när jag åt fas 1) är faktiskt ganska lik lchf. Jag hade ingen begränsning på mejeriprodukter och åt i stort sett likadant som jag gör nu, möjligen lite mer grönsaker och mindre fett. Atkins och lchf är också det rätt likt, speciellt den inledande fasen av atkins. Grejen med atkins är ju, precis som GI, att det är tänkt att man ska trappa upp kolhydraterna något som man inte gör i lchf.
  • Maddisen80

jag äter gi metoden ,men kärt barn har många namn

Linda1976 skrev 2008-07-19 10:22:35 följande:
    Men om du äter enligt GI noll, så äter du ju inte som GI Viktkoll? Eftersom du pratar om maxintag av mejeriprodukter osv...  För "vanligt" GI är ju inte alls samma som GI-noll.
  • Maddisen80

De stämmer inte då är de viktklubb som har quina sallad för gi som är med expressen är de ingen quinasallad, på gi i fas 1 rivstart får vi bara äta broccoli,tomat,gurka, blomkål, undvika vetemjöl,pasta,ris,cocous,rotfrukter,bulgur,frukter, råris, majs,ärter, bönor, linsor, quina,potatis,bröd ,musli ,bröd ,socker

Bara äta grönsaksgratänger, kött , 500 gr grönsaker och 2 dl mejeriprodukter om dagen ,150 gr kött per måltid

Linda1976 skrev 2008-07-19 10:30:36 följande:
    Precis - RivstartGI, men i RivstartGI så är det ändå väldigt mycket mer kolhydrater än i lchf. Där ingår ju tex quinoasallad! (enl Aftonbladets bilaga igår)."NormalGI" som tex Paulun förespråkar ligger ju väldigt långt ifrån lchf, så att säga att GI är samma som Atkins är ju inte heller rätt.GI-noll och lchf är väl det som närmast är samma, alla de andra är en annan grej.Många begrepp att särskilja, men faktiskt viktigt - så att man vet vad man pratar om, och inte ger felaktiga råd.
Svar på tråden LCHF tråden 3