Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Jag kom på att jag har Sten Sture Skaldemans bok!! Köpt 2005! Då läste jag den, och avfärdade den som galenskap. DUMMA MIG!!

Men shit vad den är bra, har ni inte den så köp den.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Och det är bättre att börja måltiden med fett och protein och äta kolisarna mot slutet

Efterrättstips: Mascarpone med kanel!! MUMS! Och 80% fett!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Ligger brevid feta/haloumi/ricotta på ICA Maxi iaf. INTE vid Philadelphia/Creme Bonjour osv.

SÅ jäkla gott!! Ca 50 gram räcker för att man ska bli mätt som en gris i flera timmar, typ. Och 50 gram ger 2 gr kolisar. Helt ok alltså, speciellt med tanke på att det är 80% f ett.

Frulle idag: 1 ägg med Bregott havssalt, 50 gram fet ost, lite smörgåsskinka, 2 cocktailtomater.

Jag har jävligt svårt för ägg nuförtiden, jag nästan klöks..

Nu ska jag förbereda lunch; detta måste ni testa:

Kycklingfilé i bitar i en form.
    Stek bacon i bitar, och rör ihop med stark riven ost, c f och persilja, samt salt&peppar.

Bred ut röran över kycklingen och in i ugnen på 220 gr i sådär 35-40 min. Har inga exakt mängder, men mycket gegga ska det vara. Till detta är det smarrigt med lite broccoli!

• Linda1976

Tittar in en sväng Läs min blogg om semesterlivets vedermödor och frestelser

KRAM på er.

• Linda1976
    Socialen skrev 2008-07-30 22:03:48 följande:
    Här vill jag vara med! Jag började med LCHF i måndags. Registrerar mina integ på minmat.net och är hyfsat aktiv på Kolhydrater i fokus.Undrar om ni kan hjälpa mig? Jag vill gå ner 3-5 kilo till. Ska jag fortfarande äta enligt fördelningen 75/20/5 eller 60/35/5 som vissa säger? Räknar ni kalorier? Enligt markazits.com bör jag ligga runt 1300 Kcal/dag. Hittills har jag svårt att komma upp i det och får därför avsluta kvällarna med vispgrädde.
    Då äter du alldeles för lite fett! 75/20/5?? Äter du enbart 5% kolisar per dag, eller menar du att du äter livsmedel med max 5% kolisar? För 5 % av dagsintaget är väääldigt lågt, GI Noll i princip.

Du SKA inte räkna kalorier, det är det som är en av fördelarna, men kommer du inte upp i 1300 så svälter du kroppen, fettlagring alltså.

Tips: Läs Skaldemans böcker!
    devega skrev 2008-07-31 10:41:24 följande:
    för mig är det på andra hållet, det kommer ingenting nästan =)pratade förresten med min pappas fru igår och när jag berättade om LCHF sa hon att hon gått på en likadan diet för typ 15-20 år sedan. (!)
    Det är eg inget nytt, William Banting - väldens mest misstolkade bantningsexpert, förespråkade LCHF !!!!
  • Linda1976
    danitra skrev 2008-07-31 11:10:35 följande:
    Linda skrev: "Då äter du alldeles för lite fett! 75/20/5?? Äter du enbart 5% kolisar per dag, eller menar du att du äter livsmedel med max 5% kolisar? För 5 % av dagsintaget är väääldigt lågt, GI Noll i princip."Blir det inte samma sak? Om man bara äter livsmedel somm innehåller mindre än 5% kolhydrater så borde totalintaget av kolhydrater och vara under 5 %.
    Hm.. jag som gått humanistisk linje för att slippa matte....

Men det kan det väl? Eller är jag ute och cyklar. Min hjärna är värmeskadad, helt klart.
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-07-31 20:37:14 följande:
    på apoteket? vad kostar dom?
    100:- för 50 st. Ketosdiastix heter dem.

Men när jag läste Skaldeman, så skriver han att i början utsöndrar man ketoner (dvs röd/vinröd sticka) och när kroppen är "ren" så visar de inte utslag längre. Jag fattar nada. Har alltid trott att röda nyanser = ketos???

(Körde med stickor när jag CK:ade också!)
  • Linda1976

Jag har LCHFat i 2 v, och mina nyanser varierar från högsta till lägsta färgen, men så länge det ger utslag är det väl bra, antar jag...

Haha... vilken tråd "Vilken färg kissar du?" Vi är ju inte kloka!

Svar på tråden LCHF tråden 3