-
Men GI viktkoll är ju inte alls samma sak som LCHF?Maddisen80 skrev 2008-07-17 11:14:58 följande:japps per dag om man följer giviktkoll,men då räknas kesella,keso,grädde, mjölk,yoghurt
-
Haha, okMaddisen80 skrev 2008-07-17 11:16:50 följande:Sorry ,jag tappade tråden :( glöm de jag sa
-
Jag som gett mig själv datorförbud ikväll, men jag var tvungen att titta till tråden iaf
godisanna skrev 2008-07-17 14:07:38 följande:-Linda1976-Fett löser Fett! men ja du kan överkonsummera kolhydrater. och grädde är ju faktiskt lite kolisar i.. men du orkar inte äta så mycket kalorier om du äter fett och proteiner. Dom tipsar ju om att ta bort mjölkprodukter om du inte går ner i vikt.Så akta dig för kolisarna..;)Jag lovar att akta mig Det är som du säger carbs även i mejerivaror, det är ju eg bara kött, fisk och skaldjur det inte är carbs i....
tack för tipsenHägris skrev 2008-07-17 18:09:34 följande:Japp precis faktiskt, jag gör oftast typ kryddsmör eller blandar kall beasås med massor med smör. Jo det borde vara så men tydligen så blir man fortare mätt med det här och det är nästan svårt att komma upp i 2000kalorier på en dag. Sen verkar kroppen behandrla kalorierna annorlunda *fattar inte riktigt hur det funkar* -
Hägris: Jag kommer inte in på din pres? Är den hemlig?
-
Då får du gärna lägga till mig FÖr nu måste jag ange lösenord och grejer??
-
Medlemssidan är endast för aktoriserade besökare (auktoriserade heter det väl??) står det, men först är det en windowsruta där man ska skriva i lösenord, så nope - funkar ej.
-
drömhus skrev 2008-07-17 16:57:02 följande:Lite länkar:blogg.passagen.se/dahlqvistannika/kolhydrater.ifokus.se/ginoll.forum24.se/login.php
Här är länkar, se inlägg 68. Senast idag så redovisades den största studien någonsin, och lchf förbättrar blodvärdena, och de som tar insulin pga diabetes kan minska, eller t o m helt sluta ibland.
Ffa Annika Dahlqvists blogg är toppen.
-
Hägris skrev 2008-07-17 22:25:59 följande:nu gick du inte att lägga till för att du fanns redan..
Användarnamn och lösenord krävs för servern www.familjeliv.se på Skyddat medlemskonto.
Varning: Den här servern begär att du ska skicka ditt användarnamn och lösenord på ett sätt som inte är säkert (grundläggande autentisering utan säker anslutning).
SÅ står det nu! Tyvärr.
-
Vet ni - jag skippar pulver i helgen. Ketos-ruset komme ju på nån dag även med lchf Är det nån av er som kör med ketos-stickor från Apoteket? Jag gjorde det när jag drack CK (och låg i ketos hela tiden, och då är det 43 gr carbs/dag ca).
Tur att tråden dök upp och sporrade mig till att "hoppa på" lchf igen!!
-