Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

zuccini och aubergine funkar (strimla och lättkoka som pasta =))
    jag tar oftast lite lök som smaksättare och lite bladspenat.

hittade en sida med massa recept..
    airamsmat.webblogg.se/category/recept.html

Mary Cherry skrev 2008-08-05 12:19:12 följande:
    Vad kan man äta istf för ris, pasta, potatis etc? Jag tror jag kommer tröttna på broccoli om jag äter det varje dag. Blomkål tycker jag är sådär och blomkålsmos tycker jag är äckligt, både i smak och konsistens, men jag gillar inte potatismos heller.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
     60Gram Ägg kokt
    100Gram Hamburgare blandfärs stekt
    50Gram Keso färskost 4% fett
    25Gram Smör 80% fett
    25Gram Béarnaisesås
    75Gram Kokosfett

vad tror ni borde inte detta ge finfin effekt på en vecka? som rivstart alltså jag är i en svacka och gillar det inte alls. jag kan gnaga lite på persilja och broccoli desutom ibland..
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #481
    Jag tycker att rå broccoli är allra godast!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

håller med Drömhus det är inte suget utan insulintriggningen som är problemet.

Socialen skrev 2008-08-05 13:47:03 följande:
    Men för mig har det aldrig varit något problem att tuggummit triggar igång mitt sug att dricka annat, utan min undran är om tuggummit i sig själv kan hämma ketosen?Nu sitter jag här med min pepparmyntolja och slickar i mig
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

kyckling och broccoli med ost eller cyrrysås?

Mary Cherry skrev 2008-08-05 16:23:16 följande:
    Tack hörrni! Ska testa nånting annat nån dag. Ikväll får det nog blir broccoli iaf, ska äta kyckling, men jag vet inte vad jag ska göra med den än.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

det där måste jag prova jag gllar inte cyrry.

Fjällräven skrev 2008-08-05 16:30:00 följande:
    Eller när jag har filéer så marinerar jag dom i olja, sambal oelek, vitlök och soja.Sen in i ugnen på 175 grader och tills dom är klar(med all marinadsås). Lyfter bort kycklingen och häller på grädde och låter det bli till en härlig sås. Salta och peppra.Lite mer drag i den rätten om man gillar det!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag leeed dom första dagarna jag är en riktig sockeroholic.. och fick enorm abstinens, men håll ut det går över inom några dagar och när suget slutat(fortare änman tror) så är det riktigt skönt!!

Callina skrev 2008-08-05 18:18:01 följande:
    Usch, jag är inne på dag 2 och jag har en så kliande känsla i hela kroppen, som abstinens... känns som om jag håller på att lite galen... frågan är om det är min medicin (nässpray med kortison, har reagerat på kortinson förut) eller om det är kolhydratabstinens eller så... Någon som känt liknande?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

efter 2-5 dagar tror jag, jag har kört atkins en gång förut och då blev jag oxå avgiftad ochjag drabbas alltid på dag tre. Men jag är verkligen i sockerträsket(flera hg godis per dag) så jag får nog en kraftig reaktion.

danitra skrev 2008-08-05 18:54:29 följande:
    Jag har mått oförskämt bra, hoppas jag slipper några jobbiga övergångssymptom. När är det dom brukar komma? Jag är inne på v. 2 nu.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag har bestämt mig för att dom är så feta så det uppväger kolisarna!

Linda1976 skrev 2008-08-05 19:20:09 följande:
    MrsChengs vanliga soja innehåller bara svamp & salt.Hur gör ni med avocado? Innehåller ju ca 11% kolisar!
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3