Inlägg från: Kattmor |Visa alla inlägg
  • Kattmor

LCHF tråden 3

Nu är "smörstekt" beställd!

Ska bli spännande med lite nya recept! 

Jag försökte beställa den för 2 dagar sen men då var den slut.... kollade även på andra bäcker om LCHF & det var flera av dem som var slut så jag misstänker att det är många som fått upp ögonen för denna kost.

• Kattmor
    Bobbenn skrev 2008-09-13 09:18:23 följande:
    äh jag beställer smörstekt oxå då
    Ja visst, lika bra att passa på medans den finns! 
  • Kattmor
    lärjunge skrev 2008-09-13 09:02:53 följande:
    Jag verkligen tycker om kokboken (jag är som min mor, hon älskade att samla kokböcker)
    Ja ofta blir det så, man köper & samlar på sig en massa kokböcker men använder dom sällan... får hoppas det inte blir så med denna boken! 
  • Kattmor

Ja man kan behöva lite nya ideer!
    Lite svårt att komma på nåt kul att äta när man äter LCHF!

• Kattmor

Igår skulle jag köpa Kefir men det fanns ju inte på Willys så jag tänkte att jag får väl ta vanlig fil i stället, det är ju samma fetthalt men jag tänkte kolla innehållsförteckningen i alla fall för säkerhets skull & där ser jag att den innehåller mer än 5 g kolhydrater/100g Förvånad

Kanske var tur att kefiren var slut så jag fick koll på detta för jag hade ingen aning om att det var kolisar i det!
    Annika D rekommenderar ju Kefir!
    Visserligen var det liite mindre i kefiren men ändå.... jag tar ju en skål varje morgon med linfrön i för magens skull, får se till att inte ta så mycket i fortsättningen!

• Kattmor

Jag har köpt hem Lars-Erik Litsfeldts bok: Ät fet mat, Bli frisk & smal med LCHF

Har börjat läsa i den & det verkar toppen!!
    Betydligt mer lättsam & lättare att förstå sig på än Annika Dahlkvists böcker.

Det finns även en del recept i den.

En bok jag verkligen kan rekommendera!!

• Kattmor
    godisanna skrev 2008-09-17 08:47:14 följande:
    Kattmor: den boken läste jag ut på en kväll. kunde inte sluta. jätte intressant tyckte jag.
    Ja visst är den!!

Jag skulle ha läst ut hela på en gång också om det inte varit för min lille pojk!
    När han är vaken hinner jag inte & när han sover är jag oftast så trött så det blir bara nån sida sen däckar jag också!! 
  • Kattmor
    strawberryicecream skrev 2008-09-21 15:42:16 följande:
    Fråga: Huuuur fixar ni LCHF? Efter en och en halv dag mådde jag så dåligt att jag faktiskt bara ville lägga mig ned och gråta. Tilläggas kan att det är ett ganska svårt sockerberoende vi snackar om (dock inte så mycket övervikt, bara lite mammakilon jag vill bli av med). Det var som den värsta bakfylla jag någonsin upplevt. Fråga två: Känner ni inte att hjärnan liksom slutar fungera utan kolhydrater? Ooh, jag behöver pepp känner jag.
    För min del har det gått jättebra med LCHF men är man väldigt sockerberoende så protesterar kroppen så klart mer!
    Detta går över men kan vara kämpigt i början, du kommer må såå mycket bättre när du väl kommit igenom "abstinensen"!

Hjärnan funkan bättre nu än nånsin, innan var jag helt "slut i hjärnan" mer eller mindre jämt, det gick inte tänka, hela huvet var som en stor tom, värkande boll.
    Så känns det aldrig längre utan jag är pigg & alert i huvet.
  • Kattmor

Jag köpte kokboken smörstekt som skulle vara så bra med bara en massa LCHF recept i, MEN........den var inget vidare!  knappt några recept som föll mig i smaken & det finns inte så många recept med max 5g kolhydrater/portion! Förvånad

Jag trodde ju naturligtvis att alla recepten skulle innehålla max 5g/portion!!

Och billig var den inte heller!

Nä nu blev det gnälligt, men jag måste avreagera mig lite, och varna er andra! Skrattande

• Kattmor
    JewelGirl skrev 2008-09-22 20:52:47 följande:
    Därför lånar man först på biblioteket innan man köper Är själv glad att jag först lånade och inte köpte för jag tyckte inte heller den hade varit värd pengarna.
    Hehe, ja du har rätt, jag skulle nog lånat den innan!!  Skrattande
Svar på tråden LCHF tråden 3