Inlägg från: godisanna |Visa alla inlägg
  • godisanna

LCHF tråden 3

Vad jag har hört så är detta ett av övergångs besvären. Och det kan ta flera månader innan det försvinner. så om man äter LCHF ett tag och sedan slutar och äter "vanlig" mat och börjar igen eller fuskar mycke så kommer det antagligen inte att gå över.

När man väl orkar igen och går på fettdrift så är det inga problem med träning. Det finns många som hårdtränar och äter LCHF av vad jag har hört.

• godisanna

Tack Kaiza! grattis till dina 3 kilo!

Fjuppan: Du bestämmer själv om du vill äta bär. det beror på hur strikt du är. hallom är minst kolisar i..

Till frukost brukar jag äta antingen fil eller mezeyoghurt eller ägg å bacon ibland makrill i tomatsås. mycke ägg blir det helt klart. men yoghurt eller fil med några bär i är helt klart ett gott avbrott från äggen om man tröttnar.

• godisanna

minmat.net finns ju livsmedelsverkets lista på hur mycket kolhydrater olika saker innehåller.
    det är jätte bra att kolla där.

Nej ingen frukt i början av LCHF. det triggar massor om man är känslig. jag har unnat mig en frukt en lördag när alla andra åt godis.

Sedan finns ju Annikas LCHF folder. den är ganska bra tycker jag. tror den eller något liknande finns på KIF.

Kattmor: du säger att du är trött. det kan vara ett av de berömda övergångsbesvären. du har ju inte hållit på så länge. men tappa inte motivationen för det.
    och om du tycker det är jobbigt utan grönsaker så lägg till några godkända.

• godisanna

Den foldern som finns på KIF tycker jag ser bäst ut. har precis vart å kollat på båda. den ligger på toppen av sidan så den är lätt att hitta.

Trevlig läsning.

• godisanna
    Muminski skrev 2008-08-22 10:26:14 följande:
    WIHOOO!! Ett kilo ner sedan onsdags. Sammanlagd viktminskning -4 kg
    GRATTIS!
  • godisanna

min kille tycker jag är lite jobbig med min mat.. men han blir mer och mer nyfiken. men han har inte viljan å sluta med cola å godis. så på den fronten försöker jag övertyga honom..

• godisanna

jag äter typ gurka, sallad. vitkål, advokado, lök. är nog en sån stor grönsaks ätare egentligen. men dessa tycker jag är jätte goda. och äter tills jag tycker det är lagom.
    ibland bara 3 gurk skivor till 2 deciliter av vitkål+gurka+lök+avokado.
    man får känna efter. och om man vill vara strikt. väga å räkna.

äter gärna broccoli me. och blomkål ibland.

• godisanna

Kaiza: dom säger att kokosfett ska smörja tarmen och det ska komma ut lättare..

Lotta71: har precis ätit pannkakorna. Jätte goda! nästan ingen skillnad från vanliga ju. 5 av 5 toast.

• godisanna

öl=flytande bröd=kolhydrater=SOCKER. men om du vill utsätta dig för öl pizza mm så bestämmer du det själv. men jag tror inte du vill det efter att ha kört lchf ett tag. och du vill absolut inte göra det igen när du dagen efter har en svullen/kass mage, ont i huvudet och almänt bakfull av allt socker du har ätit..

när pojkvännen har ätit pizza det senaste har jag tagit typ sallad eller kebabrulle å inte ätit brödet. om man vill ha alkohol så är väl vin det som inehåller minst kolhydrater.

OT: min pappa va hos logopeden. han kan få lite svårt för att äta snart och dom är rädda att han går der i vikt. då sa hon att tre starköl är lika många kalorier som 18 kanelbullar. :P
    han dricker gärna öl..

• godisanna

meze yoghur till frukost. med några hallon i. det är super gott.
    jag har också tröttnat på ägg.. iaf kokt. så det bllir andra grejer istället.
    om ni vill å vågar så är flatbröd VÄLDIGT goda. 3.5 kolisar per skiva. (tror jag)

• godisanna

jag hade inget linfö hemma så smart som jag e så tog jag dubbelt så mycke av fiberhusken istället.. men det blev ju typ bröd istället. så det va bara å späda ut..
    jag gjorde den så att den blev ungefär lika lös som vanlig pannkakssmet. det blev jätte bra.

• godisanna

* Nick - godisanna
    * Har hållit på med LCHF hur länge? - sedan 12 juni.
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? -6 kilo
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? 5-10 kg

• godisanna

Lärjunge: psyllium husks borde vara samma som fiber husk. det är gjort på psyllium frön. det hittar man på glutenfria hyllan.

• godisanna

Marlene B: Pannacottan får du bestämma själv om du vill äta. det bror väl på hur strikt du är och hur många gram kolhydrater du vill ge dig själv. men om du inte har ätit några kolhydrater under dagen och vill unna dig något gott en lördag kväll så kanske det är ett altrenativ..

Välkommen hit.

• godisanna

Kattmor: den boken läste jag ut på en kväll. kunde inte sluta. jätte intressant tyckte jag.

• godisanna
    Styrkekram skrev 2008-09-17 10:19:09 följande:
    Hej har läst lite i tråden och i recept-tråden. Ville bara komma med ett tips. En av er kan starta en blogg att ha alla recept i så blir det inte så mycket "runt om"-prat utan man kan skriva kommentarer istället. Den som öppnar bloggen kan även lägga till andra skribenter + att den finns hela tiden och behöver inte göras om var tredje månad. Så har vi gjort i hud-och hårvårdstråden. Funkar kanon!Så en fråga också. Var kan jag kolla hur jag räknar kolisar? procent alltså.
    www.minmat.net här kan du räkna ut ditt dagsintag
Svar på tråden LCHF tråden 3