Inlägg från: godisanna |Visa alla inlägg
  • godisanna

LCHF tråden 3

när du kör fakir ska du bara äta biffar gjorda på en tredjedel nötfärs och två tredjedelar fläskfärs. smör är väl tillåtet.. och grönsaker bara som dekoration.

• godisanna

stog det inte någon om sötningsmedel och så i den länken ni hade framme för några dagar sedan..? home.brikks.com/xje00/health/om_kosten.htm
    jag blev lite skränd när jag läste om hur dåligt det kan vara med sockertoppar och dalar + glutamat för neurologiska sjukdommar då min pappa precis har fått en sådan diagnos.

läste en annan grej på kif om sötningsmedel. www.kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
    och känner att jag inte ska äta sånt mer..

• godisanna

wewe: jag har precis beställt boken smörstekt och den är på väg till min brevlåda.. jag kan ge en recension av den om några dagar när den har kommit..

• godisanna

Jag hoppas väl på att gå ner 10-15 kilo. så en bit på vägen har man kommit.. det står väldigt stilla just nu.. kanske fuskar för mycke. så jag ska på kolhydrat jakt.

• godisanna
    Innerjoin skrev 2008-08-13 21:12:31 följande:
    Läs detta, det är sååå bra:airamsmat.webblogg.se/2006/december/dagordnin...
    Stämmer såå bra! är i karlstad på kurs nu å våndas lite över lunchen imorgon.. möjligtvis pizza.. men man kan ju välja sallad. å vi bor på ett jätte bra hotell som serverar plock buffe på både morgonen och kvällen.
  • godisanna

ansapansa: kanske du behöver lite mer fett.. dom säger ju 75/20/5 i fördelning..

Jag har stått still ett tag nu. men jag fortsätter. jag mår ju bättre nu än vad jag gjorde innan..

• godisanna

har ätit kaka på jobbet idag.. fyllde år igår så då får man ju bjuda. hittade ett recpt på kif och den var underbart god. lägger receptet i recepttråden.

• godisanna

fairyfloss skrev 2008-08-19 09:15:36 följande:

Varför har ni valt att äta enligt LCHF? Är det för att ni vill gå ner i vikt eller för att ni bara mår bättre på denna diet? Eller lite av båda? Skulle vara interessant om nån ville dela med sig .
    för att må bättre och att tappa i vikt.
  • godisanna
    AnnaLind skrev 2008-08-20 09:17:33 följande:
    Hej allihop! Här är en till som hakat på lchf! Hittills går det jätte bra och har gått ner nästan 2 kilo på bara några dar En fråga till alla. Hur är det med vaniljstång? är det kolhydrater i det och i så fall hur mycket? Kan man använda det i efterrätter?
    vet att det är många som använder vanilj i efterrätter å så.. men jag vet inte hur mycke kolhydrater det innehåller.
Svar på tråden LCHF tråden 3