Inlägg från: godisanna |Visa alla inlägg
  • godisanna

LCHF tråden 3

Hejsan! lägger till nya tråden i favoriter.. :)

• godisanna

Nu säger dom på radion att lchf är bäst för att gå ner i vikt.. Men det vet vi ju redan ;P

• godisanna

-Linda1976-

Fett löser Fett! men ja du kan överkonsummera kolhydrater. och grädde är ju faktiskt lite kolisar i.. men du orkar inte äta så mycket kalorier om du äter fett och proteiner.
    Dom tipsar ju om att ta bort mjölkprodukter om du inte går ner i vikt.
    Så akta dig för kolisarna..;)

• godisanna

Min första socker baksmälla idag. jag mår såååå dåligt. va på kalas å åt tårta. inte bra.

• godisanna

Jag har räknat på minmat ibland. men orkar inte alltid väga. men jag tycker det går ganska bra ändå.. (-5 kg på 5 veckor)
    ------------------
    jag har åxå silvriga kokosfettet i teet. ett bra sätt att få upp fettmängden. och man blir mätt av det. bra vid fikat på jobbet om man e lite sugen eller små hungrig..
    -----------
    och ingen huvudvärk vid min sockerbaksmälla men oj så illamående. men jag kännde ingen riktig sockerkick.

• godisanna

har vart ute och rest i veckan och fuskat rejält. det känns inte bra. är helt slut. det känns som att jag inte har någon energi allls.. men det blir nya tag imorgon.

• godisanna

det brödet ska jag nog testa på min pojkvän som e en liten mack kille.. får se om man hittar det i affären bara..

• godisanna

kanske inte så lätt eftersom alla återförsäljare finns i stockholm.. fel sida sverige.. man kan ju beställa på nätet..

• godisanna

mo m2007 skrev 2008-07-31 17:53:37 följande:

"Du får äta lite av: Bönor, linser, frukt (inte torkad frukt, koncentrerat socker). " från en av länkarna jag fått. Så jag äter ett äpple till frukost för att få fibrer så inte min IBS får spader, och skippar brödet
    tips på fibrer är ju psylliumfrön och linfrön. för din IBS. inga kolisar. om man är känslig mot sockret i frukten.
  • godisanna

OT. Jag va på Mamma Mia (filmen) idag. OJOJOJ vilken bra film.. så underbar med alla abba sånger.

Här börjar nya tag imorgon. fuskat i helgen *smäll på fingrarna*

Svar på tråden LCHF tråden 3