Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Svar på #1566
    leende guldbruna här går de bra fast lam är inte så gott ,men jag har iaf gått ner i vikt
  • Maddisen80

Mörk choklad 70% och sen light glass eler sojaglass,
    leende guldbruna skrev 2008-09-03 18:58:27 följande:

Svar på #1567åhh jag tycker lamm e jättegott ,men svårt att tillaga. vad bra att du gått ner iaf.jag håller på å funderar på ngn efterrätt till nästa helg,sonen fyller år å det skulle vara kul å fira med ngt gott. har du ngt förslag?har du ätit mörk choklad?? vilken sort ? alla jag tittat på innehåller socker, ska de göra det?
  • Maddisen80
    Svar på #1570
    leeende guldbruna, finns mörk choklad utan socker, sen kan du äta fruktsallad med vispgrädde
  • Maddisen80

dame förlåt att jag gjorde misstag igen,jag är trött

Dame72 skrev 2008-09-04 20:52:11 följande:
    Hur kan man tipsa om fruktsallad i en LCHF tråd?
  • Maddisen80

melon kan man äta lite, sen kan man göra kakao och vispgrädde

JewelGirl skrev 2008-09-04 20:55:36 följande:
    Frukt går ju an men det är i mycket små mängder, ingen fruktsallad blir det av det lilla man får äta per dag. Sen är det ju olika från frukt till frukt, det får man slå upp i livsmedelsverkets sökfunktion. Men som sagt, man får inte ihop en fruktsallad av det lilla man får äta. Det är ju knappt att 1 äpple per dag är tillåtet.
  • Maddisen80

okis då vet jag,tackar så mycket för ditt svar

Bobbenn skrev 2008-09-04 21:06:22 följande:
    6 g/100 Helt ok i små mängder 1 skål med 100 g och grädde är MKT bättre än frukt
  • Maddisen80

men man kan väl värma kakao sen ta i vispgrädde

JewelGirl skrev 2008-09-04 21:08:48 följande:
    Men pass på! Vissa bär är ju bättre än andra. Tex hallon är bättre än jordgubbar och frusna (sen ev tinade) jordgubbar är bättre än färska jordgubbar.
  • Maddisen80

Vad roligt att du må bra, jag själv ha ätit lchf ett tag och har gått ner 1,7 kg

Kakmonstret skrev 2008-09-04 21:50:47 följande:
    Ville bara meddela att jag ätit enl lchf i hela 2 (!) dagar och det går jättebra. Tycker jag redan mår bättre men vi får se om en vecka hur stor sockerabstinensen är. Äntligen en kost som ser trevlig ut både som ingerdeienslista och på tallriken och som smakar gott. Heja vispgrädde
Svar på tråden LCHF tråden 3