Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Svar på #1409
    Vad ska man äta för fredagmiddag_ ? Jag har så dålig fantasi ,kommer inte på något
  • Maddisen80

Hejsan välkommen hit,hoppas du kommer trivas här, grattis till din viktminskning

IsabelleSj skrev 2008-08-29 17:13:22 följande:
    hej vad kul med en sån här tråd. jag följer också lchf, har tappat 5kg och 8cm runt midjan. Jag tycker det är jättesvårt att hitta på frukost. är såå trött på ägg och fil. saknar brödet jättemkt!
  • Maddisen80

Ja jag kör gluten,mjölkfritt,mjölkproteinfritt ,det går bra, man kan äta avacado och makrill i tomatsås

Ylle skrev 2008-08-29 17:20:58 följande:
    är det någon här som kör lchf mjölkfritt? jag tycker det är svårt att hitta det bra fettet och mellanmål och frukost hade varit enklare om man kunde sleva i sig lite yoghurt, keso eller fil. smält smör och ost kan jag fixa ibland om det är mindre mängder. några tips?
  • Maddisen80

okis det är ju jätttebra, tacogratäng hur gör du den ?

lärjunge skrev 2008-08-29 19:48:23 följande:
    det brukar vi ha på fredagar, om inte LCHF tacogratäng :)
  • Maddisen80
    Svar på #1428
    lärljunge tackar så mycket,tyvärr kan jag inte äta de pga är laktosintolerant och tål inte heller mjölkprotein ,men kanske gå med sojayoghurt jag få prova
  • Maddisen80
    Svar på #1430
    Jewelgirl undra om man kan ha sojayoghurt istället för creimfraiche??? För jag tål inte laktos eller laktosfria produkter
  • Maddisen80

okis då får jag hoppa över gratängen ,för i laktosfria mejeriprodukter är de mjölkprotein

JewelGirl skrev 2008-08-29 20:24:36 följande:
    Maddisen: Nja, inte youghurt istället för creme fraiche... Det tror jag inte på.
  • Maddisen80

Gör det .vart då ? För citygross har bara laktosfri creimfraiche det innehåller mjölkprotein

Muminski skrev 2008-08-29 20:27:45 följande:
    Det finns ju en cremefraiche som är sojabaserad. Smakar som vanlig CF.
  • Maddisen80
    Svar på #1555
    hejsan alla, jag har inte haft tid att vara online på internet, har arbetsträning på ett gym sen tränar jag på ett annat gym
Svar på tråden LCHF tråden 3