• Emmylou

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej! Vi är kallade till nybesök. Jag undrar om någon vill berätta hur lång tid det tagit mellan nybesök och ÄD. Jag vet att gången är kuratorkontakt, testcykel och sedan väntan på donator. Skulle vara kul att få ett hum, även om tiden för oss inte behöver bli den samma.
    MVH- E

• Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?
  • Emmylou

Hallo Pricken, min käre följeslagare!

Vi har fått donator

ET blir i slutet av oktober. SÅ spännande! Vilken chans man har fått (eller flera vid det här laget). Jag var inte alls beredd på detta, hade ju frågat på tel.svar om BM kunde ringa upp mig och säga nåt mellan tummen och pekfingret. Så hade hon ringt i går på mob.svar. Jag ringde tillbaka och sa att nästa vecka kan du nå mig ...bla bla. Så i dag när jag var på lunch lyssnade jag av mob. och BM hade ringt och lämnat mob.tel. Ringde upp och fick denna underbara nyhet!

Så många känslor som svämmade över mig. Satt i bil och såg antagligen alldeles salig ut efter samtalet. En kvinna bredvid på parkeringen skulle backa ut och tittade på mig och log. Så det smittade av sig

BM ska höra av sig nästa vecka med mer info. Hörs snart igen min vän! Hoppas du hade det trevligt med kompisen i går & hoppas din helg blir alldeles alldeles underbar!

Kram- E

• kexan

Vad det är jag  läser Ett stort Grattis till er båda Pricken  och Emmy att ni nu är på väg till nåt riktigt häftigt.
    Emmy att dem hittade donator så snabbt jag kom i själv  ihåg när dem ringde det leendet kman fick kunde ingen motstå att se.Gud jag längtar nästan tillbaka då allt va så nytt och spännande man kände liksom att man äntligen fanns och nu var det dax för mig att få lite tur då allt känns jobbigt och att det aldrig hände nåt kul.GRATTIS.

Pricken snart ringer dem dig häftigt att gå och vänta man vet ju aldrig när det ringer ha mobilen i beredskap.

Kul att höra hur ni har det med allt kladd och värk och nu va det kan va man känner igen sig kan jag säga jobbigaste va att hålla reda på vaggen mitt på dagen då man jobba personaltoan klockan tre var min .

Hörs snart igen och glömm inte att ha en bra helg .
    Kram på er

• Pricken76

Åhhh Emmy vad är det jag hör.
    Hurra, vad kul. Vad fort det gick.
    Då kan vi sluta spekulera i om det blir min vän eller inte, för det blir det inte....

Grattis. Oj vad spännande det här ska bli. Nu blev jag lite nervös. Vad känner du nu? Jag har ingen aning vad jag kommer känna den dagen de ringer mig. Troligen LYCKA, men också 1000 andra känslor.

Kvällen var bra igår, tjejig och mysig.

Jo ÄD kräver nog lite mer förklaring än de andra 2 alternativen. Om du nu, vilket du självklart ska bli, dvs gravid. Kommer du då berätta för folk direkt hur detta barn blivit till? Hur gör man egentligen?

Vad kul att jag träffade dig här. Ännu ett stort grattis och en STOR kram från mig.

Ha en riktigt GLAD helg nu// Prickis

• Pricken76

Kul att Kexan vågar smyga in här igen. Ha det bra du med!//P

• Emmylou

Hej på Er!

Tack för era hälsningar! Kul att höra av dig, Kexan Och alltid kul att höra från dig Pricken!

Det blockerar min hjärna det här. Har knappt tänkt på något annat i helgen. Och då var vi ändå på fest i går och pratade massor om adoption.

Jo, Pricken- Om vi får en ÄD-bebis så berättar vi för familjen och de närmaste vännerna. Jag känner lite likadant som när det gäller adoption- att det även handlar om barnets integritet och eventuella önskemål om att människor ska veta om det eller inte. Förstår du hur jag menar? (gällande adoption i jämförelse att berätta för folk & fä om barnets bakgrund). Det kommer absolut inte vara en hemlis, men jag skulle inte vilja att mina jobbarkompisar vet om det. I så fall drar jag till med att vi gjort en IVF till på "vanliga" sättet. Jag vill aldrig i livet säga att "hoppsan- det bara hände" för då spär jag på alla fördomar om att "har ni väl bestämt er för att adoptera så blir du gravid". Och det skulle vara ett stort svek. Det har jag själv hört till leda och vill snart skrika högt om jag får höra det några ggr till..

Det är så spännande det här!!
    Hoppas helgen varit bra och att ni får en mysig söndagkväll!

Kexan- Hoppas du och dottern mår bra. Kram till Dig!
    Pricken- Kram! Hörs snart igen misstänker jag- you and me: FL-junkies -E

• Vinteräpple

Hej får jag hänga här med er? Vi har just fått remiss till Huddingesjukhuset (eller den är ivägskickad, men jag har fortfarande inte hört nåt från sjukhuset..)
    Är 37, min man 39 och vi har försökt i snart 3 år. Har varit på utredning och det visade att jag har för högt FSH-värde. Därav ÄD-remissen.

Bävar för att vänta så länge, jag känner mig redan gammal och känner att det verkligen är nu eller aldrig. Fantastiskt roligt att höra om er och bli peppad av att det kan funka, att ÄD är ett alternativ som går att göra!

• kexan

Hej allihop hoppas ni haft en bra helg.
    Kul att se att det g[r framm[t f;r er .
    konstigt nu ser jag att mitt tangentbord g;r sina egna t'ckken undra hur det g[tt till.

Jaja hoppas allt 'r bra med er s[ h;rs vi snart igen

• Emmylou

Hej Vinteräpple!
    Vilket fint nick Klart att du får hänga med oss! Välkommen!

Förstår att du bävar för väntan. Det är jobbigt och frustrerande att känna att man inte aktivt försöker nå sina drömmar (och den om barn påminns man ju om heeela tiden..). Ni har ingen i er närhet som vill donera? Vi hade en, men hon var tyvärr precis för gammal. Så vi har snällt väntat i drygt 2 år.

Ja, det är peppande att läsa om att det kan fungera, Kexan (Hej!)- du är ett levande bevis! Ditt tangentbord verkar ha fått nippran. Helgen var bra. Var på fest i lördags och satt mest i soffan i går. Det var det. Men det var kul på festen! Hoppas du hade det bra också!

Mkt som snurrar i huvudet just nu. Inte så många ämnen dock.. Känner mig ockuperad i hjärnan, har liksom inte tid att jobba för jag måste tänka.. Läntgtar!

Sköt om er! Kram- E

PS: Pricken- Du har inte varit här sedan i fredags. Har du abstinens? Klåda? Andnöd? Allmän sjukdomskänsla? Hoppas Du tar dig igenom det. Kram!

• Pricken76

Emmy, det bara kliar i fingrarna....äntligen här igen. Näe, jag försöker besinna mig.
    Förstår att du är occuperad i skallen. Vad spännande den här hösten kommer bli.

Tack, Du har öppnat nya dörrar för mig. Jag har nog alltid tänkt att jag kommer nog säga som det är, detta barn har varit super svårt att få till, och nu blev det till genom ÄD. Men varför ska jag bjuda på en sådan smaskig historia. Lite kan man ju behålla för sig själv. Jag är så ärlig ibland att det blir att jag nästan lämnar ut mig själv. Men självklart skiljer jag på vänner/bekanta /kollegor. Alla får inte veta allt.

Får prata mer om detta.

Som du märker kommer detta gå vägen för oss båda. hi hi Eller hur.

Det tillkommer faktiskt en och annan fråga när man gör ÄD än att göra en vanlig ivf eller helt naturligt. Eller är det bara jag som tänker lite för mycket kanske?!

Hej Vinteräpple!
    Självklart får du vara med oss. Kul att ( eller det kanske inte var rätt ordval, kan misstolkas) du vill vara med oss. Tråkigt såklart att du måste gör ÄD, men roligt om du vill vara med i vår lilla tråd.
    Har du möjlighet att skaka fram en egen donator går processen lite snabbare i varje fall.

Näe, nu får det vara bra för idag. Ska ut på en liten joggingrunda nu.

Emmy, är så glad för din skull. Underbart med en egen mentor. Tack igen. Ha det bra.

• Vinteräpple

Tack för välkomnande :)

Jag har inte hunnit tänka så himla mycket på det där med genetiskt barn jämfört med ÄD. Om jag bär barnet så är det ju ändå mitt, liksom. Speciellt om det är min mans barn.
    Mina syskon har också massor av barn allihop, så genetiskt lever familjen vidare utan problem. Men vad ska man säga till utomstående? Bra att höra hur ni tänker, jag känner att jag kommer inte komma dit föränn om så länge, så det finns tid att känna och tänka tills dess.

Mina kompisar är tyvärr lika gamla och kan inte donera... Och släktingarna är för unga... Annars skulle jag gärna bett min systerdotter för hon är så himla lik mig så det skulle passa bra. Fast hon är 21, och det antar jag är för ungt? Och så skulle jag ju ändå inte få hennes ägg...

Nu ska jag snart iväg till mitt första akupunktur-besök. Ska bli spännande.

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?