• Emmylou

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej! Vi är kallade till nybesök. Jag undrar om någon vill berätta hur lång tid det tagit mellan nybesök och ÄD. Jag vet att gången är kuratorkontakt, testcykel och sedan väntan på donator. Skulle vara kul att få ett hum, även om tiden för oss inte behöver bli den samma.
    MVH- E

• Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?
  • Emmylou

Hej Pricken!

Jag hängde också i IVF-trådar förut, med ett annat nick. Kände att jag blev FL-beroende och gick ur. Blev nyligen medlem igen, men är inte lika "på" som tidigare.

Har också gjort IVF på St Görans. Nu är ÄD-trådarna mest intressanta förstås. Läser också mkt i adoptionstrådar, men där är jag inte aktiv själv.

Adoption ligger mig mkt varmt om hjärtat. När jag ser vårt barn framför mig så är det en sötnos med asiatiskt utseende. Jag kan verkligen längta efter att åka och hämta vårt barn på andra sidan jordklotet. Skulle ÄD funka skulle jag nog i ärlighetens namn få jobba med den bilden.. Min man har förvisso asiatiskt utseende, så en släng blir det i så fall ändå.

Men självklart hoppas jag på ÄD, det finns en chans! Efter många misslyckade IVF är det svårt att tro att det kan fungera. Men ÄD är ju en helt annan sak än IVF med egna skruttägg.

Nu tar jag Proggisar 3 ggr/ dag. Var på UL i måndags, slemhinnan mättes och såg bra ut. Då vet man till ÄD-beh att Progynon-dosen jag haft nu är lagom dos. Känns bra, men ser fram emot att inte vara kladd-monster

Sköt om Dig och hoppas du får en jättebra helg!
    Kramis- E

• Pricken76

Ha ha...kladd-monster. Ja, det är verkligen inte mysigt med proggisar. Fy tusan. Jag har pajjat flera par trosor pga proggisarna. Har lärt mig en del på resan.

Ja, visst är det lätt att bli beroende av FL. Jag är inte alls här lika ofta längre, där av går det ett par dagar mellan svaren. Vilket nog är helt sunt.

Känner mig inte alls lika stressad över detta längre. Har en mer avslappnad inställning. Det som sker sker.

Vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. Jag väntar fortfarande på mens,,,,

Helgen var toppen. Nu längtar jag till nästa helg. Tur att veckorna går så fort.

Hoppas du har det bra, kram från mig

• Pricken76

Jo, glömde säga. Igår fick vi papper på att vi var accepterade som mottagare. Vilket uttryck : accepterade. Låter som att dom tvekar. att det blev på nåder.

• Emmylou

Hej Pricken!
    Så snabbt som jag svarar är jag kanske på väg mot FL-beroende igen. Varninsflaggan vajar i vinden

Va bra att ni är accepterade! Håller med om att uttrycket låter väl byråkratiskt. Men skönt med OK-stämpel ändå

Visst ska du börja med testcykel nu när M kommer eller? Spännande! Men, det kan i ärlighetens namn kännas lite svårt att ta tabletter 2 ggr/ dag och vaggisar 3 ggr/dag när det inte är "på riktigt". Inget kissa på en sticka och få ett blått streck... Men det är ju förstås jättebra att de utövar testcykel så att det är optimalt när the real deal kommer!

Längtar också efter helgen. Har frysit hela dagen, fått jobba dubbelt pga sjuk kollega blev nästan påkörd på väg hem på cykel. En toppendag med andra ord :-I Men men, hopp om livet. På fredag har vi personalfest, så då får man förhoppningsvis lön för mödan.

Full fart mot helgen! Sköt om dig. Kram- E

• Pricken76

Ja, vad är det som håller på att hända med oss, att vi är inne i tråden så ofta nu, verkligen varning.

Japp jag ska köra testvarvet när nu mensen behagar komma. Känns som om jag väntat flera månader på denna mens, men så är det väl alltid när man väntar på något.

Jobbigt att behöva arbeta extra.
    Vad hurtig du är som cyklar till jobbet, jag borde det men är för lat. Cyklade hela förra säsongen. Det gick mycket bra och var helt ok, har en mil till jobbet. Tröttnade dock på att ha cykelmundering varje dag, samt att duscha och fixa mig på jobbet. Kände mig aldrig riktigt fräsch. Ville inte stå och torkahåret och sminka sig på jobbet. Så nu blir det kommunalt . Träning får ske efter jobbet.

Trevligt med personalfest, hoppas ni blir bortskämda.
    Nu har vi klarat halva veckan,,,, bra jobbat.

Får se när vi hörs igen . Ha det// P

• Emmylou

Hej Pricken!
    Så, du börjar oxå bli en FL-junkie? Abstinensen går inte att motstå.. Skakningarna är värst. Det är så lätt gjort då att slinka in här då

Min hurtighet ligger i lä i jämförelse med din! Jag har bara sisådär 2 km till jobbet. En promenad i parken i jämförelse med 1 mil!!

Personalfesten var mkt trevlig. Det är bra & bonda med folk i det privata och med snygga kläder på.

Hoppas mensen kommer NU! Jag har slutat med medicineringen, så testcykeln är snart avklarad.
    Ha en skön lördag och en mysig söndag!

Hörs snart. Kram- E

• Emmylou

Hej Pricken och alla andra tappra riddare!
    Usch & fy vilken hemsk mensvärk jag har.. Har aldrig det annars. Frågat i forumet och hoppas nån kan säga att det är helt i sin ordning. Hoppas bara inte det blir så här hädanefter. Kan knappt stå :-I Kramis- dubbelvikta E

• Pricken76

Oh fy....inte kul med mensvärk. Speciellt när man knappt har någon användning för den. Tror du att det kan beror på att slemhinnan är extra fin och stor?

Jo cykeldag 33 behagade mensen dyka upp... Jag brukar normal få mens 28 eller 29. Nu käkar jag tabletterna, ska till Hs nästa vecka. Känner inget konstigt ännu.
    Är bara trött, men tror inte det stod som en biverkning, det är nog bara vädret som tar ut sin rätt. Och hälften av alla på jobbet är lite halv sjuka så det kan nog oxå spela in.

Kul att festen var rolig. Visst är det bra att umgås privat i bland med arb.kollegor.

Känns som att det här blev vår egna lilla privata tråd, är det bara vi i hela Sverige som ska genomgå ÄD eller? Lätt att tro det.

Vet du något mer om när det kan vara dax för er?

Hoppas värken gett sig av. Ha det bra. Kram från Prickis

• Emmylou

Hej Pricken

Mensvärken är som bortblåst. Den satt i i sisådär 4 timmar. Nu är jag mig själv igen. Pust! Fick svar från Makima att hon varit med om samma sak. Förstod att det nog inte är helt ovanligt, men hittade ändå inget varken i FL:s sökregister eller när jag googlade.

Ja, det är du & jag som står för aktiviteten i tråden just nu. Kanske inte fler just på Huddinge. Men, aktiviteten i Sverige-tråden är inte så rafflande heller. Det verkar vara fler som gör ÄD utomlands, åtminstonde här på FL.

Härligt att du har startat testcykeln! Hoppas allt går som på räls!

I somras fick vi veta av BM att vi efter testcykeln kunde få veta närmre ang. tiden till behandling. Jag ringde i går för att meddela att mensen kommit och testcykeln är avklarad. Sa också på tel.svar att jag fått denna info i somras och om BM kunde ringa och ge ett "mellan tummen och pekfingret"- hum. Ingen har ringt än i alla fall. Skulle kännas bra att få lite koll på läget.

Jag fasar lite för att vara borta från jobbet sen vid ÄD. Jag har lyckats med att få alla besök hittils intajmade på lediga dagar. Men i vanliga fall jobbar jag kontorstider och är inte ledig på vardagar. Klart att det är värt det på alla sätt när det kommer, men jag tycker det är jobbigt att ljuga för mina kollegor. De vet att vi är barnlösa och att vi gjort flera IVF och att vi har adoptionsplaner, men ÄD vet de ej om. Det känns känsligare. Inte för att jag skulle skämmas om det funkar, men jag vill inte att folk ska tissla & tassla så mkt. IVF och adoption är ju lättsmält i jämförelse med ÄD. Tycker inte du det?

Jaja, det löser sig säkert vad det lider..
    Hoppas du får en härlig lill-lördag! Full fart mot helgen

Kram- E

• Pricken76

Tjena Emmy!
    Käkar mina pastiller och känner ingenting. Skönt!

Ja, det är en himla massa människor som gör ÄD utomlands. Känner att jag inte riktigt hör hemma där, är mkt prat om hotell och priser mm där.

Jag har hela tiden varit öppen för mina chefer om detta. Bytte jobb i våras och det var självklart för mig att berätta detta innan jag skrev på papper. Och det var inga problem. Tur det, annars hade jag blivit sur...man ska inte bli ratad för en sådan sak. Men det är lätt att det kanske blir så. Har däremot inte sagt ett pip om detta till mina kollegor på nuvarande jobbet, så det är bara min chef som vet något. Det känns jätte bra. Då är det ingen som kommer gå och tissla och tassla.
    Däremot får jag såklart frågor om när vi ska ha barn osv. Klart att jag kan bli lite nedstämd ibland när det är så själklart för folk att man bara kan "skaffa" barn sådär.

Håller med om att ÄD är annorlunda än ivf/adoption. Det har nog med samhället att göra...

Sorry.... fortsätter denna diskussion en annan dag. Måste dra, min kompis kom precis.

Hej svejs.

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?