• Emmylou

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej! Vi är kallade till nybesök. Jag undrar om någon vill berätta hur lång tid det tagit mellan nybesök och ÄD. Jag vet att gången är kuratorkontakt, testcykel och sedan väntan på donator. Skulle vara kul att få ett hum, även om tiden för oss inte behöver bli den samma.
    MVH- E

• Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?
  • miss maple

Skönt att höra att det gick bra. Hoppas verkligen du för göra det i augusti. Jadå det är bara bra med oss-tack
    Kram

• Emmylou

Hej igen miss maple!
    Det blir testcykel i augusti, förutsatt att M kommer rätt dag så att det blir lagom att göra UL när KS öppnar igen. Annars blir det september. Ha det gott! -E

• Pricken76

Emmylou: Vad pratar kuratorn om?

Tack för era svar ang gener. Håller med om att gener inte ska stå i vägen för ett barn.

Miss mapel, på vilket försök lyckades du bli gravid. Jag är så himla rädd att det inte ska luckas med ÄD.

• miss maple
    Pricken76 skrev 2008-07-10 10:33:50 följande:
    Emmylou: Vad pratar kuratorn om? Tack för era svar ang gener. Håller med om att gener inte ska stå i vägen för ett barn. Miss mapel, på vilket försök lyckades du bli gravid. Jag är så himla rädd att det inte ska luckas med ÄD.
    Lyckades på vårt sista färskförsök. Mellan vårt första och sista färskförsök gjordes ett misslyckat frysförsök och ett avbrutet frysförsök då inget av äggen klarade upptiningen.

Det finns ju inga garantier med något, men chanserna att lyckas är rätt goda
  • Emmylou

Hej Pricken 76!
    Hos kuratorn fick vi berätta om oss själva, en & en. Sedan berätta om hur länge vi varit tillsammans, familj/släkt, hur länge man försökt få barn. Samt även om hur man ställer sig till att ev. få barn via ÄD, om/när man tänkt berätta för barnet osv. Det var ett lugnt, stillsamt samtal. Jag pladdrade på lite för mkt (tror det var som kontrast till kuratorn som satt och nickade och såg ut som en riktig psykoterapeut), men vi blev "godkända" ändå Inget att oroa sig för! Det kommer gå bra för er i augusti -E

• Pricken76

Hej igen Emmylou!
    Då har jag lite mer koll på kuratorn. Är så segt att prata med folk som bara nickar och hummar. Men det ska nog gå bra.
    Godkänner kuratorn direkt eller får man ett brev hem?
    Som du märker gillar jag att vara förberedd...

• Emmylou

Hej Pricken 76!
    Vi fick veta direkt efter samtalet om hon såg några hinder eller ej till att vi skulle genomgå ÄD. Så vi behövde inte vänta på OK-stämpeln. Jag är en "koll på läget-junkie" själv, du är inte ensam

• Pricken76

Bra, då vet jag. Hoppas det går bra för er med testcykeln och sedan när det är på riktigt. Spännande och läskigt.

• Pricken76

Emmlou- har du gjort testcykeln ännu?
    Jag ska göra min i september. Var på första läkarbesöket idag. Kuratorn är nästa vecka.

• Emmylou

Hej Pricken76!
    Härligt med lite aktivitet här i tråden

Jag har inte gjort testcykeln än. Ska börja med Progynon så fort mensen behagar dyka upp någon gång nästa vecka. Vad tyckte ni om första läkarbesöket? Vi upplevde det som mkt positivt, vi gick därifrån och var övertygade om att det skulle lyckas.
    Lycka Till med kuratorn, det kommer att gå jättebra! Vi skrivs framöver så vi får höra hur det går.
    Kram-E

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?