• Emmylou

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej! Vi är kallade till nybesök. Jag undrar om någon vill berätta hur lång tid det tagit mellan nybesök och ÄD. Jag vet att gången är kuratorkontakt, testcykel och sedan väntan på donator. Skulle vara kul att få ett hum, även om tiden för oss inte behöver bli den samma.
    MVH- E

• Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?
  • miss maple

Vi har genomgått ÄD där. Vi hade en egen donator (gjorde korsdonation) så från nybesöket till det första riktiga
    försöket tog det 8 månader. Genomgick en behandling inför ett frysförsök efter 3 månader vi var par 2 som inte genomfördes för att det inte blev några ägg över.

Nu har vi en dotter som är 5 månader som blev till på sista färskförsöket.

Hae man egen donator så kortas väntetiden till ca ett år och har man inte egen donator så är väntetiden ca 2 år.

Lycka till

• Emmylou

Hej miss maple och grattis till dottern!
    Vi har redan stått i ÄD-kön i drygt 2 år. Och nu är vi äntligen framme i den, såpass att vi får komma till nybesök i alla fall (missvisande namn, men det är vad de kallar besöket). Så vi ska nu hitta tid till kuratorn och göra test-cykel. Sedan är det bara vänta på matchande donator. Är det någon annan som gjort ÄD på KS som vill berätta hur lång tid det tog att hitta donator, sedan ni kommit fram i kön?
    Tack för ditt svar miss maple och lycka till med den lilla!
    -E

• Pricken76

Hej Emmylou. Vi står i kö för ÄD på HS. Har precis lyckats vaska fram en egen donator. Skönt.
    Vad innebär test-cykel? Vi har inte fått någon information alls av HS. Bara ett brev där det står att vi står i kö för donation. Hälsn Pricken

• miss maple

Med en testcykel menas att du får prova att ta den medicin som du behöver vid ett ÄD innan det verkligen är dags. Detta för att se hur din cykel fungerar, så att de har möjlighet att matcha in donatorns cykel med din sen.

• Emmylou

Hej Pricken 76. Härligt att ni lyckats hitta egen donator, förkortar ju kötiden ordentligt vad jag kan förstå+ att någon annan får chans att få sitt efterlängtade barn (om man gör korsdonation förstås). Lycka Till! -E
    ps: och Tack till miss maple för svaret

• Pricken76

Tack Emmylou & miss mapel för era svar.
    Fick i veckan papper från Hs. Vi ska på besök i augusti till både dr och kurator.

Hur känner ni, med att ni inte kommer få ett barn med era gener? I bland kan jag bli oerhört ledsen för det, men oftast har jag nog förlikat mig med den tanken. Vore bara skönt att bolla lite med någon annan...om ni vill förstås?!

• miss maple
    Pricken76 skrev 2008-07-05 17:21:14 följande:
    Tack Emmylou & miss mapel för era svar.Fick i veckan papper från Hs. Vi ska på besök i augusti till både dr och kurator.Hur känner ni, med att ni inte kommer få ett barn med era gener? I bland kan jag bli oerhört ledsen för det, men oftast har jag nog förlikat mig med den tanken. Vore bara skönt att bolla lite med någon annan...om ni vill förstås?!
    Vi fick en dotter som nu är 5½ månad via ÄD. Det där med gener har aldrig varit viktigt för mig vilket helt klart är en fördel i det här läget. Jag ser sambon i lillan (hon är hans avbild på många sätt), men också nån annan. Jag tycker det ska bli spännande att se hur hon kommer att se ut och hur hon kommer att vara till sättet sen när hon blir större. Hon kommer att få likheter med mitt sätt att vara.
  • Emmylou

Hej Pricken 76! Håller med miss maple om att gener ej spelar någon roll. Eller, på ett sätt gör det det då det har med risker för eventuella framtida sjukdomar att göra. Men i det fallet ger jag inte mycket för mina gener och är glad om vårt barn får slippa dem Inga gener ska få stå i vägen för vår möjlighet att få barn, oavsett om det sker via ÄD eller adoption. Lycka Till med besöket i augusti. Vi ska till kurator i dag.
    MVH- E

• miss maple

Lycka till idag Emmylou. Berätta hur det gick sen.

• Emmylou

Hej miss maple & tack för lyckoönskningen!
    Det gick bra hos kuratorn. Skönt att ha det överstökat
    KS har semesterstängt fro.m fredag, tänkte ringa dit i morgon för att höra om jag kan börja med testcykeln i augusti. Hoppas allt är bra med dig & lillflickan! Kram- E

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?