• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Jämfört med lilla mig låter du som en riktigt sportig typ. Fixar rabatter med magen i vädret och ta långpromenader när vattnet har gått...imponerad!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Mary, det finns en jättebra tråd i TS där man kan läsa all bakgrund om de i tråden och se vilka behandlingar/diagnoser de har fått. Väldigt lärorikt också. Välkommen hit!

LillaD, stackars dig, vilken skitkompis! Men jag har förstått här på FL att det är väldigt vanligt att folk som får barn försvinner OCH att de som mår dåligt förlorar sina vänner. Förstår inte att det finns så många egoistiska människor där ute som är helt självupptagna. Tyvärr så tror jag också att de man har gett mest till tidigare är de man inte kan räkna med senare. De kan nog vara sådana som bara vill ha och ha och ha...när situationen är omvänd så letar de efter någon ny som kan ge dem igen. Blä...stor kram till dig!

Jag har nog lite tur och har faktiskt fått ha kvar alla vänner trots att jag har varit skitsur, elak, deppig och barnlös genom deras barnafödande. Visst alla är inte lika bra på att prata om allt som har hänt oss, men de finns där som vanligt och ringer och kollar läget om jag inte hör av mig på en stund. Jag blir jätteasocial när jag är deppig.

• Bling1975

Ååå så roligt att den lilla äntligen är ute Cia! Stort stort grattis till din lilla pojke.

DND - jobbigt att vara orolig. Om du är det så tycker jag att du ska tjata på läkarna så de förklarar ordentligt och tar din oro på allvar. Det är säkert ingen som helst fara men oro når man inte bra av. Stor kram!

Vinkar till er alla...

• Bling1975

Franka, hoppas på ett fint födelsedagsplus för dig!

Själv så önskar jag mig en bra diagnos i födelsedagspresent. Hur lång tid har era utredningar tagit?

På tal om att rycka upp sig så har jag anmält mig till en sykurs i höst. Ska bli så kul! Då får jag lite annat att tänka på, dessutom så fick jag med mig en kompis som jag sällan hinner träffa utanför arbetstid (vi jobbar ihop) så det blir kul.

• Bling1975

Babblar på, stackars stackars dig. Jag känner så med dig. När det händer så kommer den där svarta hemska botten farande om man bara kraschar in i den. Jag håller med om känslan att de kunde dela upp alla barn så vi också får varsitt, jag hade gärna tagit ett som någon annan inte ville ha. Det känns så orättvist att några får barn trots p-medel och man själv får inga alls. Massor massor med kramar till dig!

• Bling1975

Hoppas det går bra på akuten. Det är ju det andra stora jobbiga. Det är inte nog med att man är skitledsen, det är ju inte över för det utan man ska bråka lite med svensk sjukvård också.

Men var nu ledsen och förbannad så mycket du kan, så får du komma tillbaka sedan och försöka tänka positivt. Förr eller senare ska det nog gå, på ett eller annat vis. Även om du fick hjälp nu så kanske just det här embryot inte skulle ha klarat sig ändå. De fullt friska får ju också mf ibland så det behöver inte alls vara kört.

Kram

• Bling1975

Känner verkligen med dig Idun.

Vi har varit ute och fiskat kräftor ikväll. Jättemysigt, men en av tjejerna som var med är höggravid. I vanliga fall helt ok, men just nu känner jag mig så fruktansvärt låg och ledsen. Grinade en skvätt när jag körde dit men sedan fick jag hålla mig.

Livet är j***a orättvist!

• Bling1975

Jag tror faktiskt också att vi alla kommer få barn på ett eller annat vis, det håller mig uppe när det är som mörkast.

Men det känns som om det kommer att dröja länge för min del. Dels så har jag svårt att se att det blir några nya försök i år. Utredningen kommer nog att ta tid. Sedan har vi bestämt att jag ska ner i matchvikt innan vi gör nya försök. Jag tycker att det är väldigt svårt att gå ner när jag inte mår bra psykiskt. Typisk liten tröstätare som sitter i soffan och storgråter med en toblerone i handen.

Sedan vet vi ju inte om vi behöver hjälp med donation på någon sida och då kan det väl dra ut på tiden ännu längre. Men vi har hitintills bara lyckats med IVF när det har blivit BF på julafton så jag hoppas på ett nytt plus i mars 2009...

Jag ska lyssna på Batra idag, intressant om han kan få mig att grina lite stället för att skratta som jag brukar göra.

Kram på er allihopa!

• Bling1975

Aj då Franka, det var tråkigt att höra att det blev en ledsen födelsedag

Men jag säger i alla fall grattis och skickar en stor kram!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7