Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Snoozie - stort grattis! Att du lyckas hålla tyst
Idun - håller tummarna!
LillaD - skickar en stor kram till dig! Jag sitter också hemma själv men hoppas på sällskap snart.
Snoozie - stort grattis! Att du lyckas hålla tyst
Idun - håller tummarna!
LillaD - skickar en stor kram till dig! Jag sitter också hemma själv men hoppas på sällskap snart.
Franka - har man passerat BIM så ska det mesta gå bra med CB. Lycko dig som har varit i Dubrovnik, det var 18 år sedan vi var där men då var det helt fantastiskt!
På tal om spolning. För egen så kan nog ingen tvinga mig att göra något hemskare än en spolning, själva vätskan är väl ok även om det kändes som lätt mensvärk när den blåste upp livmodern. Men när de blåste upp den lilla ballongen som ska hålla tätt i tappen så hade de lika gärna kunnat klippa av den för det gjorde helt sjukt ont. Min livmodertapp är jättekänslig och det gör alltid ont när någon rör den, men det där var fruktansvärt. Men alla har olika smärttröskel för olika saker...
Mamarazzi: Klart du ska söka jobbet! Det tar ju 9 månader att baka en liten bebis om du blir gravid nu så då hinner du komma in i jobbet innan det är dags att vara ledig. Nu vet jag inte hur ni har tänkt med föräldraledighet men om man delar lika så är man ju inte borta så fasligt länge heller.
För arbetsgivaren så är det ju inte mindre jobbigt att hitta en ersättare efter ett halvår än efter 3 år. Snarare tvärtom eftersom du då kan mer om jobbet.
Finessan: Din lilla dotter är det sötaste jag har sett! (Och då har jag kikat på många bebisar) Vill ha! Vill ha! Vill ha!
LillaD - det kunde hon gott ha - vilken surpuppa!
På tal om ÄL så har jag ju lyckat få till det på egen hand en gång, då hade vi inte ens sex i närheten av ÄL (som jag kände av starkt) så jag vet inte riktigt hur det gick till...
Finesssan - hoppas liten mår bättre snart!
Snozie - konstigt att säga grattis till illamåendet men det gör jag faktiskt efterom mf risken är lägre då.
Lycka77 - stor kram till dig! Minus gör en verkligen låg..
Jag är mest otålig, jag vill att något ska hända nu! Det är det tristaste med min mans totala sterilitet, förut levde vi i alla fall på hoppet varje månad även om oddsen var nära noll. Men jag skulle väl iofs inte våga bli gravid innan vi vet mer om mf.
Till att börja med så kommer jag göra utredningen på Victoriakliniken. Men jag planerar att kontata Lucina också nä de öppnar igen.
Hur ser era planer ut framöver? Har ni några kvar frysen eller ska ni göra några fler utredningar eller gå på ett fullförsök?
Jag fasar för om jag måste gra ett fullförsök igen, jag tyckte det var hemskt.
Magis2 - vlken bra blogg du har! Ska läsa mer i den vid tillfälle för nu finns den bland mina bokmärken.
Surrogatmamma är en intressant debatt och något av allt de jag har kikat på som möjliga alternativ att förbereda sig på innan vi får vår dom. Birgitta Ohlsson är en av mina politiska idoler, önskar att hon hade fått posten som integration- och jämställdhetsminister istället för läskiga Nyamko.
Härligt lilleskuttan! Vila massor och ta hand om dig och liten.
Vi väntar på utredningen innan vi gör några nya försök (vi har ju inte så mycket att leka med) vilket känns väldigt långtråkigt. Men vi har även gjort slut på alla förbetalda försök och jag vill inte gå på Huddinge även om vi är framme i kön där så det blir till att hosta upp nya pengar. Om jag inte hade mitt företag så vet jag inte hur mycket vi hade klarat ekonomiskt, men nu känns det bra att ha valmöjligheten.
Ska passa på att göra mig av med alla hormon- och tröstätarkilon också så jag orkar vara en riktig tjockis sen. Men jag tycker att det är så sjukt tråkigt...
MW - håller tummarna för din vän och hoppas att hon har lika stor tur som min man. Kram