• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej igen!

Men CIA vad spännande!
    Jag var in här igår kväll, men sidan var knäpp så jag kunde inte logga in, snacka frustrerande! Har hunnit ögna lite och fått med mig några riktiga godbitar;

GRATTIS Sandra och Magis! Hurrahurrahurra!
    Och grattis BP till plus!

Påminn mig om jag har missat nåt annat viktigt!

TACK för era tankar och tummar, jag har saknat er även om semestern var skön. Jo, jag är väl fortfarande gravid och om det finns nåt där får vi se om några timmar, ska lämna blodprov (HCG) kl nio och till läkaren kl elva.
    Har inte blödit nåt sista veckan, det var bara ett par dagar precis när jag plussat. Men mina flytningar har konstiga färger, vissa dagar vita/genomskinliga, men andra gula och igår gråbruna (hallå, flytningskonsulterna, kan jag få ett utlåtande?!). Ska gå till jobbet och tjuvkolla proverna innan läkarbesöket, så jag är lite förberedd.
    Delar av veckan har jag haft lite grav-symtom, men som vanligt känns de mindre och mindre ju nervösare man blir. Huvva! Försöker fortfarande kämpa med att tänka att det är ingen graviditet förrän vi ser ett hjärta slå...

• fruZ

Hej igen!

Det gick bra, även om jag fortsätter ha min skeptiska inställning
    Mitt HcG hade stigit från 120 till 6780 på tio dagar, det var till och med mer än väntat.
    I livmodern syntes en hinnsäck på 1 cm och så såg läkaren en gulesäck, den såg inte jag dock... Mättes till 5+4 och då är det tydligen på gränsen till att man kan se ett embryo så hon tyckte det såg ok ut. Dock har det som den förra läkaren sa var gulkroppen på min högra äggstock vuxit och är nu 6x7cm och idag fick den heta cysta... Hon trodde dock att den skulle krympa ihop av sig själv så småningom, men får jag ont där så kan det vara äggstocken som har snurrat sig pga den stora cystan och då gäller det att åka till sjukan illa kvickt om man ska rädda sin äggstock. Tänk att det alltid ska vara nåt konstigt...

Nu har jag iaf tagit min första Innohepspruta (fasen vad det sved! och nu kliar det lite, nån med erfarenheter?) och fått en ny tid den 14/8.

Så nu har vi kommit ett steg längre! Kram på er!

• fruZ

Visst står man ut med sveda och blåmärken bara det går bra. Hur många enheter tar du? Jag tar 4500/dag.

Nu har jag rosa flytningar... men hoppas att det bara är för att doktorn har varit där och rotat runt...

• fruZ

Hihi! Cia, jag håller med Bling, du låter superspänstig!

• fruZ

Heja Cia heja Cia heja Cia! *dansar runt*

BP; mina streck var oxå tröga i början, så där tveksamt om de blev starkare, men mitt HcG hade ju stigit jättebra ändå nu så du ska se att det kommer, du har mina tummar!

HK; ja fyy för den eländiga väntan som man inte kan göra nåt åt! fler tidsmaskiner åt folket!

Idun; spännande med ÄL-tider, jag har kört med stickor ett par gånger och precis som du fått två streck från början. Hoppas ni får det mysigt du och mannen

LillaD; vännerna ja, vad ska man säga? vissa människor är visst bara skit. Eller så osäkra/omogna/ointelligenta så de framstår som bara skit. Var är du i cykeln nu gumman (förlåt att jag inte håller reda på det...) det låter som om det är din tur att få lite framgång, jag hoppas på dig!

Finesssan; uj, vad hemskt att magen är så dum. hoppas den skärper sig nu en gång för alla *tittar bestämt på Vidas mage*

Idag är det rosa borta, men det är även ömheten i brösten (hatahatahata graviditetssymtom som kommer och går). Får försöka fokusera på min Gotlandsresa istället.

Kram!

• fruZ

DND; usch vad trassligt! Men bra att du får hysteroskopi så snart, oavsett vad det är i din livmoder så är det ju bra att få veta och är det rester eller polyp så tar de bort det på en gång.

På mig såg de ju nåt vid VUL med koksalt som inte hade synts innan på vanligt VUL. Vid hysteroskopin sågs inget konstigt men läkaren skrapade på det stället där VULet visat och det skickades för analys för säkerhets skull. Jag fick svar på det igår och där fanns inget konstigt. Kanske bara var en förtätning i slemhinnan eller nåt. Hur som helst skönt att veta att det är ok.

Jag fick ju mens samtidigt som blödningen från hysteroskopin och det gör tydligen inget heller om man har mens under undersökningen. Sen blev jag ju gravid nu direkt efter undersökningen, sista mens första dag för mig är hysteroskopi-dagen. Hoppas på samma för dig gumman!

Kram och lycka till, fråga gärna om du undrar nåt mer!

• fruZ

DND; ja, det dröjde nästan ett halvår efter skrapningen innan hydrosonografin. Men som sagt de hittade inget sen.
    Jag tror inte du behöver ha panik. Är det en missfallsrest så är det nog inte farligare än att man tar bort den och så är det bra. Om den blir kvar ligger nog risken i att infektioner lättare kan få fäste så det är ju bra att ta bort den.
    Jag vet inte hur fort polyper kan växa, men skulle det vara en så tar de ju bort den med.
    Det kommer gå bra gumman! Bara bra att du blir ordentligt undersökt!

• fruZ

DND gumman, klart du är orolig, men försök att inte snurra in dig i tankarna. Min graviditet var 1 cm igår, motsvarar v 5+4. Då är det en vätskefylld hinnsäck inbäddad i slemhinnan. Det hade de nog kännt igen på dig.

Jag tror att det sannolika är att det är en av följande; missfallsrest, polyp, ingenting. Och de tre är ju jobbiga men inget att oroa sig tokig över.

Om du kan tror jag att det bästa är att försöka hitta på nåt som kan distrahera dig och få tiden att gå så att du slipper tänka så mycket. Jag vet att det är svårt, men jag hoppas för din skull att du kan.

• fruZ

ja, hjälp Cia! Förstår att det är pirrigt, det där med att du borde sova inatt för att vara utvilad verkar svååårt...

Stor kram och lycka till!

• fruZ

Hoppas det är full fart på Cias livmoder nu! Men det är kanske optimistiskt att tro att det redan är... Håller iaf tummarna för att det blir en bra förlossning med underbart slut!

Nu ska jag åka till Gotland en vecka, känns sådär med regnet som plaskar ute och gammalt, brunt blod i flytningarna imorse... Men det blir nog bra när vi väl kommer iväg. Innohepsprutorna är packade i sin lilla kylväska.

Ser fram emot att komma hem och läsa om ännu en trådmirakelbebis och hoppas att ni alla får en så fin vecka som möjligt!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7