• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka till hos drB mw!

LillaD; vad BRA med en ledig dag. Så gjorde jag när jag pluggade och det var minst sagt nödvändigt (och då höll jag ju inte ens på med en massa missfallselände...).

Idun; jo, tack. Det är ok idag. Har mått liiite illa och är nu toktrött. Men mycket beror nog på att jag börjat jobba igen.

BP; skönt att kroppen går vidare, hoppas du kan hänga med.

Vet ni, idag gick jag och sambon förbi Linköpings finaste barnklädsaffär. Det var rea och vi gick in och köpte världens sötaste pyjamas... Vi vågade! Vi sa till varandra att blir det inte nu så blir det sen.
    Så idag är nåt slags bra dag!
    (pyjamasen har vi gömt och jag tror inte jag ska ta fran den förrän om nästa VUL lyckas)

• fruZ

Oj, vad det händer grejer här när drB kommer från semestern!

Låter ju bra för både Stella och DND!

Nu ska jag nog däcka i sängen, har lite svårt att somna på kvällarna så jag blir så trött...

Kram alla!

• fruZ

Oj, Hella, vad jobbigt att må så dåligt. Hoppas att det ordnar sig med värdena och bra att du tar det lugnt nu! Vilken vecka är du i?

Undrar oxå hur det gått för mwb!

Och idag har jag mått lite mer illa igen. Och gått runt med en känsla av "tänk om det går bra!" Men sen blir jag rädd, att hoppas är ju att investera och ju mer man investerar desto tuffare blir det om det skiter sig. Ja, ni vet ju hur det är...

• fruZ

Det dök upp en massa inlägg när jag postade mitt!

Lycka; vad spännande att veta att i september blir det försök (det är ju snart!) Håller tummarna!

Lilleskuttan; och oj, vad jag hejar på er nu! Du har helt rätt, det måste gå bra!

DND; låter som om du har tänkt göra som jag, först T och sen Innohep/fragmin? Låt oss hoppas att det funkar!

• fruZ

Tack för de orden Cia, visst är det så och ibland när jag känner mig glad tänker jag att jag ska unna mig det, samtidigt försöker jag inte hela tiden påminna mig själv att vara glad. Om det går bra vid nästa VUL, då har vi kommit mycket längre än tidigare och då har jag bestämt mig för att tro lite mer på det här. En vecka kvar...

PL: superbra att du har egen ÄL ju! Och man kan absolut missa ÄL med stickor. Jag har själv blivit gravid två gånger med stickor och två gånger utan. Jag tror att vi här inne har tillräckligt bra koll för att kunna pricka ÄL tillräckligt bra även utan stickor, men jag har tyckt det var lite kul att veta exakt...

DND; jag fick inte Trombyl av min läkare utan köpte själv Albyl minor på apoteket. Dem delade jag i halvor och åt alltså 125 mg från mens till plus, efter plus började jag bryta bort ännu en liten bit för att närma mig 75mg. Allt för att efterlikna drBs nya rekommendationer som jag läst om här. Sen slutade jag med Albyl samma dag som jag började med Innohep.

• fruZ

Idun och Poppy; vad spännande! ni har mina tummar!

• fruZ

Usch HK, vad jobbigt du har det! Kram!

Lilleskuttan; vill oxå gratta! Men fy, för att vänta när de letar efter fostret!!!

Nu ska jag åka till svärisarna i Värmland över helgen och dessutom gå på en kompis bröllop på lördag. Så det går nog ett par dagar i bara farten!

Kram på er alla!

Jag är förresten bara barnet med mina 28 år (men har väl alltid sett för mig att bli en ung mamma...)

• fruZ

Grattis Idun!!! Jag tänkte oxå att du kanske var gravid iallafall, jag hade ju oxå sparsam tvådagarsmens när jag plussade den här gången. Nu håller jag tummarna för er!

Vi hade en mardrömsdag igår, var i Karlstad efter ett bröllop i lördags och precis innan vi skulle åka hem var jag på toa, lite dålig i magen, men dessutom blev det helt rött i toan och på pappret. PANIK!!! Så vi satte oss i bilen och åkte tre lååånga timmar och sen direkt till akuten, vi orkade helt enkelt inte vänta på besked. Fick träffa en riktigt bra och förstående läkare och ni vet ju alla hur det känns när man klättrar upp i stolen... Hur som helst så levde räkan!!!! och hade vuxit som den ska!
    Blodet kom från livmodertappen, men det gick inte att se om det var inifrån eller från själva tappen. Inget synligt blod i livmodern dock. Och nu i efterhand när jag räknat efter så är det ju 31 dagar sen jag plussade och skulle alltså kunna vara en liten "skullehaftmensblödning". Och idag är det bara brunt.

Så vi klarade oss än en gång och har slagit längdrekord, 19mm räka!

Kram på er!

• fruZ

Nej, å nej, vad jobbigt Idun! Fortsätter du blöda tycker jag du ska ringa KK och fråga om du får komma in och ta HcG. Så du inte behöver gå i ovisshet onödigt länge. Nu håller jag mina tummar ännu hårdare för dig! Det måste gå bra!

Hej på dej Mamarazzi! SHIT vad duktig du är på att söka jobb! Hoppas du får nåt bra!

LillaD; jag undrar oxå över pergon, är du klar med den nu? Har du haft ÄL? Och vad du verkar jobba duktig, är ju inte här och skriver hela tiden

Krusbär; ja, visst är det svårt att tänka om provsvaren, man vill ha en förklaring, men man vill att den ska vara lättåtgärdad...

BP; vad bra att du ska till drB snart, skriv ner alla frågor så kanske du pratar lika länge med honom som Finesssan tydligen gör. (man blir ju himla nyfiken på den mannen av den här tråden, kanske ska åka dit och spana lite bara för att ha sett honom, missfallsgurun)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7